به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۸۰۴۴۳

بانوان می‌توانند به ورزشگاهها بیایند، بجز...

گروه ورزشی: یک مقام بلندپایه دولت ایران به اسوشیتدپرس گفت به تعداد محدودی از بانوان ایرانی اجازه داده خواهد شد تا این ماه بازی های لیگ جهانی والیبال را از نزدیک تماشا کنند.
به گزارش «انتخاب» به نقل از این خبرگزاری، این اقدام بخشی از تلاش های دولت در جهت اجازه دادن به بانوان و خانواده ها برای تماشای مسابقات مردان است. شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری ایران در امور بانوان و خانواده در کابینه میانه روی حسن روحانی در این خصوص خاطر نشان کرد دولت امیدوار است در این مسئله از تقابل با تندروها خودداری کند.

مولاوردی که یک سیاستمدار اصلاح طلب و فعال حقوق زنان است گفت به بانوان اجازه داده خواهد شد تا در ورزشگاه ها از نزدیک شاهد مسابقاتی مانند والیبال ، بسکتبال ، هندبال و تنیس باشند.با این حال وی افزود بانوان همچنان اجازه ندارند مسابقات فوتبال ، شنا و کشتی را از نزدیک تماشا کنند.

در حالی که هنوز این تصمیم به طور رسمی اعلام نشده ، مولاوردی در گفتگو با اسوشیتدپرس گفت : «تعداد محدودی از بانوان ، که اغلب آنها خانواده های بازیکنان ملی پوش هستند» اجازه خواهند داشت مسابقات پیش روی والیبال را از نزدیک تماشا کنند که این گامی در جهت ایجاد این تغییر به شکل تدریجی است.

معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده تصریح کرد : «اگر برخی اوقات این اقدام به طور عملی رخ دهد ، نگرانی ها به طور کامل برطرف خواهد شد و ثابت می شود که اجازه دادن به بانوان برای حضور مسابقات ورزشی مردان مشکل ساز نیست». وی گفت : «برای جلوگیری از گسترش نگرانی ها باید اقدامات لازم صورت بگیرد. این مسئله ای است که می توان آن را به سادگی مدیریت کرد تا به یک معضل تبدیل نشود».

از انقلاب اسلامی سال 1979 به بعد حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشا به کلی ممنوع شد اما بانوان خارجی می توانند بازی تیم های ملی کشورهای خود را از نزدیک تماشا کنند. مقامات و چهره ها با حضور بانوان در مسابقات ورزشی مخالف هستند چرا که مردان ورزشکار اغلب لباس های بدن نما می پوشند و هواداران برخی اوقات شعارهای زشت سر می دهند