به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۸۰۴۶۳
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خواستار شد

حمایت کارفرمایان از اختصاص سبد کالا به کارگران

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور از کارفرمایان سراسر کشور خواست تا در اختصاص سبد کالای رمضان به خانوارهای کارگری پیشقدم شوند.
حمایت کارفرمایان از اختصاص سبد کالا به کارگران
فتح الله بیات ، اظهار کرد: کارگران با حقوق و دستمزد اندکی که دارند در تامین معاش خود و خانواده با مشکل مواجه هستند و طبعا تامین کالری و پروتئین مورد نیاز خانوار در ماه مبارک رمضان با توجه به درآمد و وسع ناچیزی که دارند دشوار خواهد بود. وی افزود: وضع معیشت کارگران می‌طلبد که دولت در این زمینه وارد عمل شود و اگر سبدی از اقلام اساسی مصرفی خانوارهای کارگری را پیش‌بینی کند و در این ایام اختصاص بدهد هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ انسانی کار مثبت و خداپسندانه‌ای کرده است.

بیات متذکر شد: بسیاری از کارگران به‌ویژه کارگران مشاغل سخت، ساعات طولانی در گرمای طاقت‌فرسا مشغول کار هستند و اگر بنیه جسمانی آنها تقویت شود با انگیزه و انرژی بیشتری به کار و تلاش می‌پردازند. رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور از کارفرمایان خواست تا در جهت تامین معاش خانوارهای کارگری در ماه مبارک رمضان حمایت کنند و مساعدت و برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورند. وی افزود: برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها، سبد کالای رمضان را با گنجاندن اقلام ضروری به نیروهای کار خود اختصاص می‌دهند که شایسته است تمام کارفرمایان کشور در این امر پیشقدم شوند.

بیات با بیان اینکه دریافتی کارگران به گونه‌ای نیست که حتی یارانه ماهانه آنها حذف شود، تصریح کرد: در حال حاضر 85 درصد کارگران کشور دارای قرارداد موقت و حداقل‌بگیر هستند که از این منظر باید تحت پوشش و حمایت دولت قرار بگیرند. به گفته وی حقوق دریافتی بخش اعظمی از کارگران زیر یک میلیون تومان است و با این رقم از عهده تامین و اداره زندگی برنمی‌آیند.
مرجع : ایسنا