به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۸۰۴۷۸
احسان قائم مقامی:

نداشتن یک مربی ثابت معضل است

گروه ورزشی: احسان قائم مقامی معتقد است حضور مقطعی مربیان خارجی در ایران دردی را دوا نمی کند.
نداشتن یک مربی ثابت معضل است
استاد بزرگ شطرنج ایران با اشاره به اینکه مربیان تیم ملی شطرنج به طور مقطعی با فدراسیون همکاری می کنند گفت: برای حضور در مسابقات بین المللی به طور مقطعی و فقط برای چند روز مربی داریم در حالی که فدراسیون باید با یک مربی قرار دادی حداقل یک ساله داشته باشد. ما خودمان نمی توانیم یک مربی شخصی بگیریم زیرا کار با مربی شخصی هزینه بالایی دارد و تامین چنین هزینه ای برای ورزشکار امکان پذیر نیست. حدود 15 سال است که من عضو تیم ملی هستم و تمام مربیان خارجی و رده بالای تیم ملی به طور مقطعی با ما کار کرده اند و فقط چند روز میهمان ایران بودند. نبود مربی ثابت واقعا معضل است و حضور مربی به طور مقطعی دردی را دوا نمی کند.

وی ادامه داد: من در جریان هستم که حسینی سرپرست فدراسیون پیگیر حضور یک مربی ثابت است و این مسئله را در اولویت قرار داده است. البته فدراسیون بودجه آنچنانی ندارد و این اتفاق باید با حمایت وزارت ورزش رخ دهد. ما امسال میزبان مسابقات گرند پری بانوان هستیم که برگزاری مسابقات در چنین سطح در ایران بی سابقه است. حضور یک مربی با سابقه خارجی به حضور قدرتمندانه بانوان ایرانی در مسابقات جایزه بزرگ ایران کمک می کند. قائم مقامی از بازی های تدرکاتی ایران با تیم های ارمنستان و ترکیه خبر داد و خاطر نشان کرد: تیم ایران در دو رده بزرگسالان و جوانان با تیم ملی شطرنج ارمنستان دیدار خواهد داشت و بعد از آن نیز با تیم ترکیه یک بازی تدارکاتی داریم. البته زمان برگزاری این مسابقات مشخص نیست اما به احتمال فراوان ایران میزبان این مسابقات خواهد بود.

استاد بزرگ شطرنج در خصوص مقام دومی در مسابقات غرب آسیا گفت: مسابقات غرب آسیا سطح خوبی داشت و نفر اول این مسابقات به جام جهانی شطرنج آذربایجان راه پیدا کرد. خوشحالم که مقام اول این مسابقات به یک ایرانی رسید، پویا ایدنی یکی از مستعدهای شطرنج ایران است. برای حضور در جام جهانی که شهریور ماه در باکو برگزار می شود فرصت هست. امیدوارم نمایندگان دیگر ایران هم بتوانند سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورند و خود من هم جزو آنها باشم.

وی در رابطه با مسابقاتی که پیش رو دارد تصریح کرد: روز 22 خرداد ماه عازم آمریکا می شوم تا در مسابقات اوپن جهان شرکت کنم. بلافاصله بعد از بازگشت از آمریکا با شهرداری تبریز لیگ برتر را شروع خواهیم کرد و برای دفاع از عنوان قهرمانی تلاش می کنیم. با این تیم در مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا در سریلانکا نیز شرکت خواهیم کرد.
مرجع : ایسنا