به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۸۰۵۱۵

خودروهای «ب ام و» محل پارک را می‌یابند

گروه فناوری: یکی از مشکلات همیشگی رانندگان را می توان در پیدا کردن محل پارک دانست اما خودروهای «بی ام و» به سیستمی مجهز خواهند شد که نزدیک ترین محل پارک را به راننده نشان می دهد.
خودروهای «ب ام و» محل پارک را می‌یابند
زمانی را تصور کنید که باید به یک جلسه مهم بروید اما در ترافیک مانده اید و از سوی دیگر، پیدا کردن محل پارک استرس بیشتری را به شما وارد می کند. خیابان های اطراف محل کارتان را به امید یافتن یک مکان پارک می گردید اما محلی را نمی یابید. BMW با فناوری جدیدی به کمک رانندگان خودروهایش شتافته تا نزدیکترین محل پارک را به آنها نشان دهد. کمپانی BMW در حال فعالیت بر فناوری جدیدی با نام Dynamic Parking Prediction system است که بر خودروهای این کمپانی نصب می شود تا تجربه متفاوتی از پارک کردن را در اختیار رانندگان محصولات BMW قرار دهد.

این فناوری بر سیستم های مسیریاب خودروهای BMW قرار می گیرد تا با استفاده از اطلاعات ترافیکی بتواند نزدیکترین و کوتاه ترین مسیر را پیش روی مخاطب قرار دهد یا در صورت وجود ترافیک در یک خیابان، خیابان دیگری را جایگزین کرده و مسیرهای میانبر را نشان دهد. اما از قابلیت شگفت انگیز این سیستم می توان به یافتن مکان مناسب برای پارک خودرو را نام برد. این سیستم با استفاده از الگوریتم و همینطور نقشه آنلاین مکان های خالی برای پارک را به نمایش می گذارد. اطلاعات محل پارک روی یک صفحه و در برابر چشمان راننده به نمایش گذاشته می شود تا راننده از مکان پارکی که خالی بوده و آماده پر شدن است، مطلع شود.

این سیستم جدید بر خودروهای مدل i۳ با موفقیت آزمایش شد. از دیگر قابلیت های این فناوری می توان به پارک خودکار را نام برد. نصب این فناوری جدید روی خودروها نه تنها باعث کاهش ترافیک برای یافتن محل پارک می شود بلکه سوخت مصرفی خودروها را نیز می تواند کاهش دهد.

مرجع : مهر