به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۸۰۷۰۷

اعلام‌زمان حکم دو مامور خاطی عربستان

گروه جامعه: معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رأی محکومیت دو پلیس متخلف عربستانی، هفته آینده به طور رسمی به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده اعلام می‌شود.
حسین امیرعبداللهیان اظهار داشت: جلسه نهایی دادگاه دو پلیس تعرض کننده به دو نوجوان ایرانی، چهارشنبه با حضور سرکنسول کشورمان در جده برگزار شد. وی گفت: در این جلسه که دو متهم نیز حضور داشتند، پس از شنیدن توضیحات وکیل مدافع متهمان، دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به انتشار برخی خبرها درباره محکومیت این دو پلیس متخلف در روزنامه های عربستان افزود: بر اساس این خبرها هر یک از این دو متهم به چهار سال حبس و هزار ضربه شلاق محکوم شده‌اند که ضربات شلاق با توجه به وضع جسمی متهمان و تشخیص پزشک در چند مرحله اجرا خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد: اخبار منتشره در خصوص این رأی در روزنامه های عربستان برای ما سندیت ندارد و ما منتظر اعلام رأی رسمی دادگاه هستیم که قرار است هفته آینده به طور رسمی به سرکنسولگری ایران در جده اعلام شود. معاون وزیر امور خارجه گفت: طبق قوانین عربستان ۲۰ روز فرصت برای اعتراض به این حکم باقی است و احکام پس از رأی دادگاه تجدیدنظر اجرا می‌شود.
مرجع : مهر