به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۸۰۸۵۳

رکوردهایی که تيم ملي والیبال شکست

گروه ورزشي: پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه دلیلی شد تا بسیاری از رکوردهایی که در مسیر ناکامی بود شکسته شود.
رکوردهایی که تيم ملي والیبال شکست
به گزارش "ورزش سه" شنبه شب اولین پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه رقم خود و این طلسک چندین ساله بالاخره شکسته شد. سال ها بود که والیبال ایران انتظار این روز را می کشید و همیشه انتظارات برای برد مقابل روسیه در بهترین شرایط از تیم می رفت اما این اتفاق در یکی از موقعیت هایی که کم تر کسی فکرش را می کرد رخ داد. ایران در لیگ جهانی گذشته و مسابقات جهانی لهستان شرایط بسیار خوبی داشت و توانست عناوین ارزشمندی را کسب کند اما در آن مسابقات هم مغلوب روسیه شدیم و پنجمین بازی لیگ جهانی 2015 مصادف شد با اولین پیروزی ایران مقابل روسیه.

اما موضوع دیگر شکست های پشت سر هم ایران بود که با این برد به پایان رسید و با 4 امتیاز امید برای صعود به تیم ملی بازگشت. آخرین پیروزی ایران در لیگ جهانی به بازی های نهایی لیگ جهانی گذشته در فلورانس ایتالیا برمیگشت که توانسته بودیم برزیل را با متیجه 3 بر یک شکست دهیم و پیروزی مقابل روسیه بعد از 10 شکست در لیگ جهانی به دست آمد.

تیم ملی والیبال روسیه در 8 بازی اخیر خود در ورزشگاه کازان شکست نخورده بود که ایران بالاخره این نوار را پاره کرد. روس ها آخرین بار در سال 1979 بود که پنج بازی پشت سر هم را در لیگ جهانی باخته بودند و ایران این اتفاق را بعد از 38 سال دیگر برای آنها رقم زد. آخرین پیروزی ایران بدون فرهاد قائمی به سال 2013 و بازی ایران مقابل آلمان برمی گردد که کشورمان در مدت نبود 3 ستی او توانسته بود به پیروزی برسد و بعد از 2 سال این اتفاق خوب در والیبال و دریافت ایران افتاد و در بازی بدون کمک قائمی کشورمان پیروز شد.

این اولین بازی ایران بود که با دو رای پشت سر هم ویدئو چک امتیازات به ضرر ایران شود و همین موضوع شاگردان کواچ را تا مرز تساوی برد اما این اتفاق نیافتاد. تا به اینجای لیگ جهانی همیشه پشت خط زنان ایران امتیاز آورترین بازیکن زمین می شدند اما در این بازی دو دریافت کننده تیم بار حمله را به دوش کشیدند.

بازی شنبه شب مقابل روسیه طلسم برتری دفاع این تیم بر ایران را شکست و شاگردان کواچ توانستند برای اولین بار در عدد 7 با تیم روسیه در انجام دفاع برابر شوند. ایران برای اولین بار در لیگ جهانی امسال و مقابل روسیه مجموع امتیازاتش از حریف بیشتر شد و در پایان با نتیجه 95 بر 83 بر حریف غلبه کرد. ایران هنوز در اسپک به روسیه نرسیده و در این بازی تا مرز شکستن این رکورد پیش رفت اما در پایان روس ها با زدن 45 اسپک منجر به امتیاز یک پوئن از ایران پیش بودند.