به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۸۰۹۳۳

غیرمجاز به جشنواره ونیز ارسال شد

گروه فرهنگي: فیلم سینمایی «غیرمجاز» به کارگردانی حسن یکتاپناه که یک ملودرام اجتماعی است برای حضور در هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم «ونیز» ارسال شد.
حسین عامری‌پور تهیه کننده «غیر مجاز» درباره جزئیات حضور این فیلم سینمایی در هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم «ونیز» گفت: فیلم سینمایی «غیر مجاز» از جمله آثار حسن یکتاپناه است که بنا داشتیم آن را برای جشنواره سی و سوم فیلم فجر آماده کنیم اما به دلیل کامل نشدن مراحل فنی و کمبود زمان نخواستیم کیفیت فیلم را فدای سرعت کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر آخرین مراحل تدوین، صداگذاری و موسیقی را پشت سر می‌گذاریم و درخواست حضور این فیلم سینمایی را در جشنواره فیلم ونیز ارائه کرده ایم و امیدواریم در این رویداد سینمایی پذیرفته شود.

عامری پور تصریح کرد: حسن یکتاپناه از جمله کارگردان هایی است که نگاه متفاوتی به سینما دارد و تا کنون فیلم هایی چون «جمعه» و «داستان ناتمام» را کارگردانی کرده است و موفق به کسب دوربین طلایی جشنواره کن در سال ۲۰۰۰ برای فیلم «جمعه» شده است. وی همچنین ۱۲۰ جایزه مختلف از جشنواره های بین المللی کسب کرده است.

وی در پاسخ به اینکه فیلم «غیر مجاز» در کدامیک از بخش های جشنواره فیلم «ونیز» حضور خواهد داشت، عنوان کرد: فیلم برای حضور در جشنواره فیلم «ونیز» ارسال شده است و هنوز مشخص نیست به طور دقیق در چه بخشی نمایش داده خواهد شد. این تهیه کننده درباره داستان فیلم «غیر مجاز» گفت: داستان یک ملودرام اجتماعی درباره دختری به نام «توکا» است که برای یافتن نامزدش از روستا به شهر می آید و پس از مدتی گشتن متوجه می شود او ازدواج کرده و در نهایت به روستای خود بازمی گردد.

عامری پور در پایان درباره اکران این فیلم سینمایی در ایران توضیح داد: هم من و هم کارگردان علاقمند هستیم که فیلم اولین حضور خود را در جشنواره فیلم فجر داشته باشد و از همین جا اعلام می کنیم نخستین فیلمی هستیم که برای حضور در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر اعلام آمادگی می کنیم.
مرجع : ایسنا