به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۸
 
۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۸۱۲۹۸

يك استاد حوزه: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها منع‌ شرعی‌ و قانونی ندارد

گروه جامعه: محمد تقی فاضل میبدی با اشاره به عقب نشینی آشکار وزارت کشور از صدور مجوز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: «مطمئناً در کشور هر چه قانون های منع کننده وجود داشته باشد که اتفاقاً برمبنای عقلانی هم نباشد، فضای ضد امنیتی به وجود می آید. اگر جوانان کشور زیاد منع شوند، مانند آتش زیر خاکستری خواهند شد که روزی زبانه خواهد کشید، که این رفتارها خطرات زیادی برای جامعه و مملکت خواهد داشت و پیامدهای منفی را در آینده برای کشور به وجود می آورد.».
يك استاد حوزه: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها منع‌ شرعی‌ و قانونی ندارد
به گزارش رسانه های خبری، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست خبری پنجمین جلسه ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: «هیچ دستورالعمل جدیدی برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نداریم و بر طبق قانون گذشته عمل خواهیم کرد. رسانه‌ها این مسأله را منعکس کنند تا در بازی پیش‌ روی والیبال مشکلی در استادیوم ورزشی پیش نیاید.».

آخرین خبرها در مورد اجازه ورود زنان به استادیوم آزادی برای تماشای بازی والیبال ایران و آمریکا در ۲۹ خرداد، حاکی از آن است که مانند روال دو سه سال گذشته، باز هم جایگاه اینترنتی فروش بلیط مسابقات والیبال لیگ جهانی، از فروش بلیط به زنان خودداری کرده است و ده دقیقه قبل از شروع فروش اینترنتی بلیط ها جهت اطلاع نوشته است: «به دلیل محدود بودن بخش های مربوط به خانم ها، تا اطلاع ثانوی، خرید بلیط خانم ها به دلیل تکمیل ظرفیت انجام نخواهد شد.». در همین حال؛ تعدادی کمتر از ۱۰۰ نفر ظهر دیروز چهارشنبه در مخالفت با حضور احتمالی زنان در سالن والیبال محل برگزاری دیدارهای تیم ملی ایران در لیگ جهانی در تهران بدون داشتن مجوز مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند.

ورود بانوان به ورزشگاه ها منع شرعی و قانونی ندارد

تجمع کنندگان با در دست داشتن نوشته هایی با مضمون شعارهای مرگ برضد ولایت فقیه و مرگ براسراییل خواستار جلوگیری از حضور زنان در سالن های والیبال شدند.آنها مقابل ساختمان وزارت ورزش نماز خواندند. این در حالی است که استانداری تهران اعلام کرده بود که این تجمع بدون مجوز برگزار شده است.

ورود بانوان به ورزشگاه ها منع شرعی و قانونی ندارد

اما وزارت کشور که گویا چندی پیش دستور اجازه ورود بانوان کشورمان را به ورزشگاه ها داده بود، اکنون در عقب نشینی آشکار اعلام کرده که هیچ گونه مجوزی در این خصوص صادر نشده است. در این میان، موضوعی که حایز اهمیت است، اختلافی است که بین مسئولان کشور در این مورد ایجاد شده است. بعضی از مسئولان، هیچ گونه منعی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها نمی دانند اما در نقطه مقابل، برخی از مسئولان به شدت با این موضوع، مخالف بوده و حضور بانوان در ورزشگاه ها را از لحاظ شرعی، مشکل دار می بینند. به هر صورت، آنچه حائز اهمیت است، شوق بانوان ایرانی برای ورود به ورزشگاه ها و تماشای مسابقات والیبال و چه بسا فوتبال است.

این موضوع باعث شد تا در گفت و گو با حجت‌الاسلام محمد تقی فاضل میبدی، پژوهشگر سیاسی و دینی، به ماجرای حضور و یا عدم حضور بانوان کشورمان در ورزشگاه ها، نگاهی کارشناسانه داشته باشیم. این تحلیل گر مسایل دینی در این رابطه به سايت انتخاب خبر گفت: لازم است این مسئله را از دو دیدگاه شرعی و امنیتی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

دولت در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها هیچ منعی ندیده است
وی با بیان این که از لحاظ شرعی، هیچ گونه منعی برای حضور خانم ها در ورزشگاه ها وجود ندارد، تصریح کرد: حالا در این میان، افرادی هستند که بیان می کنند نوع پوشش ورزشکاران مرد که از تی شرت و یا شورت ورزشی استفاده می کنند، باعث می شود که برای دیدن این ورزشکاران، خانم ها با مسئله شرعی روبه رو شوند؛ اما این دیدگاه، اشتباه است؛ چرا که خانمی که در ورزشگاه، حضور پیدا می کند، مدافع ورزش بوده و حتماً روحیه ورزشی دارد و هیچ وقت به مسائل حاشیه ای و یا اینکه یک ورزشکار، شورت یا تی شرت پوشیده است توجه نمی کند و این درحالی است که دولت در این خصوص هیچ منعی هم ندیده است. 
نباید در شرایط کنونی، که کشور با مسائل بزرگ تر و چالش انگیزتر روبه رو است، مسئله حضور خانم ها در ورزشگاه ها و دیدن مسابقات ورزشی، آنقدر بزرگ نشان داده شود که متأسفانه رشد و بالندگی فرهنگی و اخلاقی کشورمان را تحت تأثیر قرار داده و به نوعی در تناقض با آن باشد.

مخالفان حضور زنان در ورزشگاه ها قصدشان مشکل آفرینی برای دولت و مسموم کردن فضای جامعه است
فاضل میبدی تأکید کرد: مسلماً موضوعی که در دین مبین اسلام به آن اشاره ای نشده است و هیچ منعی برای آن از لحاظ شرعی وجود ندارد، نباید آنقدر بزرگ و جنجالی شود که این مسئله کم اهمیت، پررنگ تر از مسائل اصلی به چشم بیاید. متأسفانه در این میان، افرادی وجود دارند که قصدشان مشکل آفرینی برای دولت و همچنین مسموم کردن فضای جامعه است. این افراد با مخالفت های این چنینی قصد دارند همه توجه ها را به این موضوع کم اهمیت جلب کنند و فکرهای مردم و دولتمردان را به این سمت و سو بکشانند تا از کارهای مهمتر غافل شوند. باید نگاه کنیم و ببینیم که این جریان ها از کجا سرچشمه می گیرد.

استاد حوزه علميه با اشاره به اینکه برخی افراد و جریان ها با هدف سیاسی به امثال این ماجراها دامن می زنند، گفت: این افراد، تمایلی را در جهت مقابله با روند کاری دولت نشان می دهند و نمی گذارند دولت تدبیر و امید به خدمتگذاری اش به ملت ادامه دهد؛ این در صورتی است که اگر در فضای داخلی یک کشور، امنیت وجود نداشته باشد، در سیاست های کلان از جمله سیاست های خارجی هم تأثیرگذار خواهد بود.

اگر از مراجع تقلید هم در مورد حضور بانوان در ورزشگاه ها پرسیده شود، حتماً اظهار می کنند که این مسئله از لحاظ شرعی، مشکلی نخواهد داشت
این روحانی شاخص اصلاح‌طلب تصرح کرد: کشورهای دیگری که دولت تدبیر و امید تلاش می کند با آنها روابط دیپلماتیک برقرار کند، وقتی مشاهده می کنند کشورمان هنوز با مسایل کوچکی مانند ورود خانم ها به ورزشگاه ها و یا متأسفانه لغو کنسرت های خوانندگان که از لحاظ شرعی و قانونی هیچ مشکلی ندارد، مواجه است، درباره ایرانیان و ارتباطی که قرار است با کشورمان برقرار کنند، چه فکری می کنند و چه می اندیشند؟

فاضل میبدی ادامه داد: دولت نهم و دهم، از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کشورمان را با مشکلاتی از این حیث رو به رو کرد و اینگونه اعمال بود که وضعیت کنونی جامعه را به این سمت و سو کشید؛ اگر از مراجع تقلید هم در مورد حضور بانوان در ورزشگاه ها پرسیده شود، حتماً اظهار می کنند که این مسئله از لحاظ شرعی، مشکلی نخواهد داشت. در ادامه، این سیاستمدار ایرانی موضوع را از دیدگاه امنیتی نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: معتقدم هرچه موانع در مملکت و در سر راه جوان هایمان قرار دهیم روز به روز با مشکلات پیچیده تر و عمیق تری رو به رو می شویم.

مطمئناً در کشورمان هر چه قانون های منع کننده داشته باشیم که بر مبنای عقلانی هم نباشد، فضای ضد امنیتی به وجود می آوریم
وی تصریح کرد: اگر این منع شدن ها همچنان ادامه پیدا کند، متأسفانه شاهد یک جامعه دوشخصیتی خواهیم بود؛ یعنی افراد این جامعه در باطن و در محیط خانواده، یک نوع رفتار را از خود بروز می دهند و در جامعه به خاطر موانعی که وجود دارد، رفتاری دیگر از خود بروز می دهند. مطمئناً در کشورمان هر چه قانون های منع کننده داشته باشیم که بر مبنای عقلانی نباشد، فضای ضد امنیتی به وجود می آوریم. اگر جوان ها را زیاد منع کنیم، مانند آتش زیر خاکستری خواهند شد که روزی زبانه خواهد کشید، که این رفتارها خطرات زیادی برای جامعه و ممکلت خواهد داشت و پیامدهای منفی را در آینده برای کشور به وجود می آورد.

محمد تقی فاضل میبدی با ذکر حدیثی از مولای متقیان اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند: حکومت ها زمانی از بین می روند که در آنها مسائل فرعی، بیشتر از مسائل اصلی مورد توجه قرار بگیرد؛ پس بنا بر گفته های روح نواز مولای متقیان، همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مسائل حاشیه ای، بیش از حد مورد توجه قرار نگیرد؛ چون که برخی افراد قصد دارند با راه اندازی این جریانات انحرافی، دولت را مشغول حل و فصل این موضوعات کنند تا از رسیدگی و پرداختن به مسائل کلان تر و تاثیرگذارتر، باز بماند. گزارش از: جعفر پاکزاد


۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۸:۱۷
مثل گذشته اقلیت حمایت شده خود سر با عنوان خود جوش هر کاری میکنند و اکثریت عقب نشینی تا کی؟ (309206)
دو..ست
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۵۸
به این دو خبر که قرینه هم هستند و تقریباً همزمان مخابره شدند جدی توجه کنید: داعش "زنان در تمام طول ماه رمضان تا قبل از افطار حق خروج از منزل را ندارند"
http://www.asrkhabar.com/fa/news/67611. و حالا: دلواپس زده "زنان حق وروود به سالن سرپوشیده آزادی برای تماشای والیبال را ندارند"! (309267)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۸
از روز اول گفتیم که روحانی با هر بار کوتاه آمدن در برابر خواست های نابجای مدعیان دلواپسی کمتر به اهدافش که در شعارهای انتخاباتی بود ، می رسد و الآن می بینیم که جمعیت 100 نفری ( نه حتی 8 درصدی) برای 76 میلیون نفر تعیین و تکلیف می کنند . حالا معنی اکثریت و اقلیت رو میشه خوب فهمید. (309274)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۴:۲۴
همینها که خود بطور غیر قانونی مانع کنسرتها و یا سخنرانی ها و یا رفتن زنان به ورزشگاه میشوند ( هر چند اولویت دادن به این حق ورود زنان در شرایطی که کشور ومردم مشکلات بزرگتری دارند هم کمی مشکوک است ) ، وظیفه دیگرشان اینست که به اسم اصلاحطلب در فضای مجازی دولت را به خاطر مماشات با اینها می کوبند تا افرادی که اطلاعات کامل سیاسی ندارند را از رای دادن دلسرد کنند و احمدی نژاد دیگری در انتخابات با توجه به رای ثابت حداکثر 20_30 درصدی خود مهندسی کنند (309318)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۰۳
اینقدر تو کامنتهای سایتها به جمله روحانی دیگه بهت رای نميدم و یا چیزی شبیه اون برخورد می کنید که اگر کسی نداند که اکثر اینها خود دلواپسها هستند، فکر می کند که حتما 100 درصد مردم به روحانی رای داده بودند که این همه آلن مخالف دارد ولی بازهم در نظر سنجی معتبر خارجی ها حدود 67 درصد حامی دارد (309326)
ممد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۳
درمسابقات لیگ حرفه ای بسکتبال دانشجویان دختردانشگاه آزاد به راحتی وارد ورزشگاه شدند پس غیرقانونی نیست به نظرم نبایدعده ای اندک باتفسیرخودازاسلام قانون وضع واجراکنند این عمل عین توهین به مجلس وشورای محترم نگهبان است بایداین دونهاد ازحق خوددفاع کنند مگرنتوانند که دیگرازدست هیچ یک ازافرادکاری قانونی برنمی آید خوب قدرت دارند امیدوارم قدرت این افراد ازطرف وزارت اطلاعات سنجش شده وبه اطلاع مسولین برسانند تاتکلیف قانونگذاری درمملکت معلوم شود (309280)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۴
با سلام
بهار نیز و هموطنان بهارنیوزی !
اینکه عدّه ای دغدغه ی دین داشته باشند افراط نیست و آنها هم افراطی نیستند هر چند تعدادشان کم باشد . شما زیاد روی تعداد متمرکز نشوید دوستان ! یاران امام حسین (ع) هم در عاشورا تعدادشان کم بود و در اقلّیّت بودند . لذا بعد از این اگر هر گروهی حتّی کوچک ، هر موضعی گرفت که باب میل و سلیقه ی شما نبود سریع برچسب دلواپسی و افراطی نزنید که خدا را خوش .. (ادامه دارد) (309302)
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۰:۰۶
من یه سووال دارم چرا صداوسیما ی شما 4 میلیون تصاویر زنان تماشاگر ایرانی در لهستان.آمریکا و روسیه رو بارها با افتخار نشون میداد؟؟ یه سووال دیگه معنی نفاق چیه؟؟؟ (309380)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۵
(ادامه) نمی آید !
در رابطه با اظهارات جناب فاضل هم عرض میکنم که ایشان در مسأله ای ورود کردند که هیچ گونه ارتباطی با حوزه ی کاری و تخصّصشان ندارد و کاملاً هم خلاف واقع گفتند . نه من و نه بهارنیوزی ها و نه آقای فاضل هیچ کدام نه مرجع و تصمیم گیرنده ی قانونی هستیم و نه مجتهد و مرجع تقلید . جهت اطّلاع جناب فاضل ، نه قانون و نه مراجع تقلید حضور خانم ها را در ورزشگاه جایز ندانسته اند . حالا نمیدانم ایشان بر چه اساس میگویند که این موضوع منع شرع و قانون ندارد ! (309303)
حامد
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۷:۴۷
به جایی رسیدهایم به زعم این علی آقا طرفداران مراجع اندکی حدود 100نفردرتهران هستند واینها پیام مراجع را به مردم مثلا نادان میرسانند خوب اینترنت وتلفن که هنوزاختراع نشده (309364)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۴:۰۵
آقای فاضل گرامی !
آنطور که خودتان فرمودید اگر فکر میکنید این موضوع (حضور زنان در ورزشگاه) موضوعی کوچک و کم اهمّیّت است ، پس نیازی به این همه جنجال و اعتراض نیست و نیازی هم به پرداختن به چنین موضوعات کوچکی نیست ! لذا پیشنهاد میکنم و فکر میکنم بهتر است اجازه دهید در چنین مواردی افراد ذی صلاح ورود کرده و خودشان تصمیم گیری کنند و شما مخصوصاً در این ماه مبارک به رسالت اصلی خودتان که همان ترویج دین است بپردازید ! (309309)
دو..ست
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۷:۵۸
علی آقا!
اتفاقاً جنجال را آن عده اندکی استارت زدند که از هیچ فرصتی حتی تشییع پیکر شهدای گرانقدرمان برای ایجاد جنجال دریغ نکردند. (309366)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۱۵
اقای روحانی تا کی میخواهد از حقوق مردم در مقابل اقلیت عقب نشینی کنید ؟؟؟؟ اخه یک دولت چقدر می تواند ضعیف و بی اقتدار باشد ؟؟؟؟ دیگر مردم با این شرایط و عدم عمل به وعدهها و عمل تنها برای خشنودی اقلیت اصولگرا به جای اکثریت مردم.... به شما رای نخواهند داد...ای کاش ذره برای رای و اعتماد و امید مردم ارزش قاءل بودید.... (309330)
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۸:۲۱
درود بر شما ملت ایران به روحانیونی آشنا به مسایل روز انسانی نیاز دارد . افکار تکفیری داخلی خارجی ندارد (309208)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۰
مخالفان با اینکاراشون میخوان دولت روحانی رو از چشم مردم بندازن... کنسرتها رو لغو میکنن بانوان رو راه نمیدن.. چطور دوره ی احمدی نژاد همه ی اینا مجاز بوده ؟؟؟!!
شما اگه دلواپسین، جلوی نابودی جوانان و اختلاس و طلاق رو بگیرید (309231)
انشا نویس
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۰۳
متن یک انشا: واضح و مبرهن است که زنان ایرانی فقط می توانند در سالن های ورزشی لهستان، روسیه، ایتالیا و...به تماشای جدال مردان ایرانی با مردان اجنبی بنشینند و صدا و سیما هم با افتخار تمام رو چهره ی آنها زوم کرده و و آزاد اندیشی را به رخ جهانیان بکشد. (309269)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۸:۲۳
حركات اين گروه ضد دولتي ياداور دوران إصلاحات است كه هر ده روز يك جريان ويك تجمع راه مي انداختند تا مانع از برنامه هاي دولت شوند مردم بايد اگاه باشند تا اينان نتوانند به أهداف شوم شان برسند (309209)
سولدوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۸:۳۵
طغیان فساد اخلاقی و بی شرمی اجتماعی ناشی از همین کوته نگری به جامعه زنان در کشور می باشد. ایا زنان حق دارند به نوعی مشغول شوند و به نوعی عمر خود را سپری کنند؟ (مسلما اره) . ایا بهتره در در محافل اجتماعی سالم باشند یا در محافل ارتباطی boy friend ,و غیره. محدودیت های ایجاد در طی دهه های گذشته موجب شده الان خانمی که نوه داره گرایش به boy friend , هرزه گرایی داشته باشه. بس عاقل باشیم جامعه را به جامعه شناس ها بسپاریم و الا اتشی است که داره هر روز شعله ورتر میشه. (309217)
اصلاح طلب یک خط اسلام نخوانده
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۹:۰۶
وقتی مرجع میگه نه این آقا چیکارس (309220)
دلواپس بی خبر از عقلانیت دین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۳:۰۲
آره..تو راست نگی کی راستشو بگه. مثل اینکه نظر تمام مراجع تقلید تو جیبت هست همونطور که محمودتون ادعا می کرد که اسامی مفسدین اقتصادی تو جیبشه. (309395)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۹:۳۱
افرین بر روشنفکری دینی ن نگاه تند و تنگ نظرانه (309222)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۹:۴۶
وزیر کشور خیلی ضعیف است (309224)
ناجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۲۵
جایی که رییس جمهور نتواند خودش وزیر کشور را انتخاب کند از این بهتر نمیشود (309334)
دو..ست
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۹:۴۷
فعلاً که همین یک مشت "دل واپس زده" پیشند و کارهاشونو پیش می برند. لغو کنسرت..لغو حضور زنان در ورزشگاه..حمله به دکتر مطهری و.... روزی که به فائزه هاشمی فحاشی شد و بعد مردک فحاش همدوش کاندیدای مورد علاقه اینها کنار صندوق انتخابات اومد باید میفهمیدیم اوضاع از چه قرار هست. حالا هی با این استاد صحبت کنید یا با اون سیاستمدار و مسئول حرف بزنید. در عمل فاشیست های ضد دین و عقلانیت کارشون را پیش می برند. وزارت کشوری که میگی مجوز نداشتند خوب برو دستگیرشون کن..چند بار قانونی پدرشونو در بیار تا "بفهمند". (309226)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۰۹:۵۸
متأسفانه خود خانم ها چه در تشکل های صنفی یا سیاسی و یا از طرق قانونی دیگر عکس العمل چشمگیری نشان نمی دهند در حالیکه این حق آنهاست که برای خودشان که حداقل نیمی از جمعیت کشور هستند تصمیم بگیرند نه اینکه بگذارند 75 نفر معترض حرفه ای که نه دلشان برای زنان می سوزد و نه برای نظام . به جای آنها حرف بزنند (309230)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۰
در زمان احمدی نژاد ....وقتی که روزنامه‌ها جین جین توقیف میشد ومنتقدان دولت روانه زندان میشدند وتورم ساعتی بالا میرفت ویک نفرچنین حکمهایی صادر می کرد به پشتوانه این گروها بود،وحالاشاهد غارت بیت المال هستیم که دردولت پاکدستان صورت گرفته بود این گروها چرا حرکتی نمی کردند؟ (309242)
اميررضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۲۰
اين دولت هرچي سرش بياد حقشه. آخه چرا اينقدر مماشات ميكنه بابا؟!
مگه مردم به افكار انتخاباتي شما راي ندادن آقاي روحاني؟ پس مماشات با قانون شكنان چرا؟
به خدا قسم مماشات توي اين شرايط به صلاح نيست چون اين كوتاهي شما داره يه بنيان غلط و التقاطي رو توي جامعه مهيا ميكنه كه اساس اون "لوس كردن قانون" هستش و اين خطرناكه. واي به وقتي كه قانون فقط يه نوشته باشه و ضمانت اجرا نداشته باشه. تو رو خدا بلند شين و جلوي تضييع قانون رو بگيرين دولت مردان. (309238)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۵
محدودکردن چاره ی کارنیست.آزادگذاشتن،حساسیت به خرج ندادن وایجادظرفیت کردن بهترازدادبیدادراه انداختن است.بهارچرابرای اظهارات وزیردفاع امریکاجای نظردادن نذاشتی؟می ترسی فیلتربشی؟ (309243)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۸
خدایا این نیروهای پشت گرم که 100نفرشان در مقابل یک دولت ایستاده اند پشتشان به کجا محکم است (309245)
منصوره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۵۴
همه هم و غم و مشکلات کشور شده عدم مذاکرات و عدم ورود به ورزشگاه . این عده با کلی تبلیغ و جار زدن فقط صد نفر همراه دارند . پس تکلیف اکثریت مردم و خواسته اونها چی میشه ؟ تکلیف رای هایی که به روحانی داده شد چی میشه ؟؟؟؟ حق با اکثریت است ولو اگر اشتباه هم کنند با میزان و ملاک خواسته اکثریت جامعه است (309246)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۵۶
متاسفانه من به عنوان يك شهروند ايراني دقيقا همون حسي رو دارم كه يك شهروند موصلي داره. ديگه عرضي ندارم (309247)
یک شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۰:۵۸
اصلا من یه سوال واسم پیش اومده چطور رفتن خانوم ها تو تاریکی به سینما مشکلی نداره ولی رفتن خانوم ها به ورزشگاه ایراد داره.اگه نخوایم شما دلواسمان باشید باید کیو ببینیم؟ (309248)
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۰۳
دقیقا همان انصار حزب الله ده هفتاد با همان رویکرد راه افتاده است (309251)
دهاتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۱۲
چطورازاصلاحات تجمع کنندمیگن زدانقلاب ولی این عده قلیل بدون مجوزمیان اشکال نداره ! اخه تاکی؟ (309254)
رضا
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۱۶
اولویت امروز و همیشه رعایت چارچوب قانون است. اگر اولویت ها رعایت نشود فساد بزرگ روی خواهد داد. و مسولیت آن بیش از همه بر عهده قانون شکنان است.
پا گذاشتن روی حقوق مردم عقوبتی سخت دارد. دلواپسان بر عاقبت کار خویش نگران باشند که عاقبت به خیر نخواهند بود. (309256)
40
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۳۹
مگه ورزشگاه دیسکو هست.مگه قراره اونجا چه اتفاقی بی افته که اینا اینکارو میکنن.
این نشون میده فکر این عزیزان چقدر خرابه.
البته اینا با حضور زنان در دانشگاه هم مشکل دارن.
زن جاش تو آشپز خونست (309259)
جوان اصلاح طلب
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۵۲
دیدم که به دنبال هوا و هوس شیخ ,
هر لحظه فرامین خدا در نوسان است ,
چطور در دولت قبل اینها به فکر امر به معروف و نهی از منکر نبودن
دستورات شرعی عوض شده تو این 2 سال یا به دنبال مقاصد سیاسی خاص هستن .
به هر حال حق خانمهاست که به تماشای والیبال برن . چطور موقع رای گیری حقوق زن و مرد برابر ولی الان حقی برای خانمها وجود نداره . (309263)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۱:۵۷
بازم منافع رانت خواران و آقازاده ها به خطر افتاد.عده ای آلت دست اونا شدن و ریختن تو خیابون برای مخالفت (309266)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۰۳
دولت ....بهتر است اینگونه مسابقات را در کشور دیگری مثل افغانستان بر گذار کند (309268)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۰۳
واقعا این حرفشون که گفته بود اگه جوانان کشور زیاد منع شوند مانند اتش ریر خاکستری خواهند شد که روری زبانه میکشد واقعا صحیح است (309270)
ای داد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۶
فکر کنم ما خیلی بیخیالیم..... (309273)
يگانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۹
همه چي تو جامعه حلله !! فقط مونده بود حضور خانمها تو ورزشگاه !! يه كمي بي غرض و عاقلانه به مسائل نگاه كنين (309275)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۴:۳۱
میخوان با ایجاد هر ده روز یک بحران ، مثل زمان اصلاحات مردم را دلسرد کنند ، زنان ما به کار و مسکن و تجمع قانونی و رفاه و زندگی مناسب .....رسیده اند که فقط حق رفتن به ورزشگاهی که پر از توهین و حرف رکیکه مانده باشد.؟ مردم نباید بازیچه شوند (309319)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۵
حالا اگر چند زن برا حقشون جلو وزارت کشوررفته بودند محارب به حساب می آمدند و چند سال آب خنک میخوردند
البته کلا تو این مملکت به رای اکثریت احترام گذاشته نمیشود
راست میگن رفراندوم بذارن (309277)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۰
بابا اول مشکلات اصلی جوانان که اشتغال است پیگیر باشید حالا که ما مردها به ورزشگاه میرویم چه دردی دوا میشه اعتیادمون بیکاریمون مسکن تورم (309278)
وحید
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۳:۱۲
چرا اکثریت این حقو ندارن که نظرشونو حتی ازطریق یه نظرسنجی(نه لشکرکشی خیابونی)اعلام کنند؟ (309281)
زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۳:۴۵
دولت متاسفانه فقط در حال شعار دادن و عمل نکردن هست..مساله ای که منع قانونی ندارد چرا باید بخاط اعتراض جمعیت یک درصدی کنسل شود در صورتی که اکثریت خواهان اجرا اون هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعن اینجور کوتاه آمدن ها مارو از رای دادنمون نا امید میکند... (309294)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۴:۰۱
در حال حاضر هيچ ضرورتي براي حضور خانمها در ورزشگاهها وجود نداره و ضررش از نفع احتمالي آن بيشتره. همان ادله اي که تا کنون موجب منع بوده سر جاي خود باقي است. مراجع نيز ديد مثبتي نسبت به اين کار ندارند. (309307)
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۵۲
دلیل منطقی ندارید . (309345)
یزدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۰۱
به نظر من ورود زنان به ورزشگاه مشکل دارد . (309325)
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۵۲
شما مشکل داری میتونی نری ورزشگاه و به خانمت و دخترت هم اجازه ندی که برن اما حق نداری برای بقیه مردم تصمیم بگیری (309344)
-----------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۵:۳۴
خب پس باید به وزارت کشور اعتراض کرد که به این راحتی عقب نشینی کرده درضمن تعداد افراد تجمع کننده کمتر از 20 نفر بود (309335)
پورامینی از همدان
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۱۸:۳۳
عدم امکان ورود خانمها به ورزشگاه ها دلیل وتوجیه منطقی نداره (309369)
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۰:۱۷
چقدر خوب بود(حالاکه بانوان حق ورود به سالن ورزشگاه نداشتند)آقایان از خریدبلیط ورفتن به ورزشگاه خوداری میکردند . تا اینهایی که مخالف تماشای خانمها ورفتن به ورزشگاه هستند . خودشان به تنهایی این بازی یا بازیهای بعدی را تماشا بکنند (309382)
ماهرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۱:۰۸
بهار جان مرسی که صوت ربنای استاد رو گذاشتی ، اما ای کاش زیرش رو باز میزاشتی تا نظر بدیم (309386)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ۲۳:۰۳
مشکل ما اینه که دلواپس های نمادین قدرت مندتر از رئیس جمهور ودولت هستند (309397)