به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۸ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۸۱۳۱۶

عادل فردوسی‌پور باز هم طعمه سارقان شد

گروه حوادث: مجری بدشانس برنامه ٩٠ بار دیگر طعمه سارقان شد. خودروی سفیدرنگ عادل فردوسی‌پور هدف دستبرد سارقان قرار گرفت. مدارک برنامه ٩٠، مدارک شخصی این گزارشگر فوتبال به سرقت رفت تا خاطره تلخ دستبرد به خانه‌اش بار دیگر تداعی شود.
عادل فردوسی‌پور باز هم طعمه سارقان شد
وقتی شیشه عقب خودروی پارک شده در کنار خیابان شکست هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این خودرو متعلق به گزارشگر برنامه‌های فوتبال باشد. ظهر روز چهارشنبه عادل فردوسی‌پور به همراه دوستانش برای صرف ناهار به رستورانی در خیابان ظفر رفته بودند که سارقان وارد عمل شدند. ٢ ساعت بعد از بازگشت این مجری اما او با تصویر شکسته شدن شیشه عقب خودرواش روبه‌رو شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مدارک برنامه ٩٠، مدارک شخصی، دانشگاهی، دسته چک بانکی و کیف یکی از همکاران او از داخل خودرو‌اش به سرقت رفته است.

همین موضوع کافی بود تا ماموران کلانتری ١٠٣ گاندی برای رازگشایی از این حادثه به صحنه سرقت اعزام شوند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارق یا سارقان با شکستن شیشه عقب خودروی وی توانسته‌اند به داخل خودرو نفوذ کنند. ماموران در نخستين فرضيه بر اين باور هستند که عامل يا عاملان این سرقت از این‌که خودرو متعلق به عادل فردوسی‌پور بوده اطمینان داشته‌اند. با انتقال خودروی این مجری به پارکینگ یکی از رستوران‌های اطراف تحقیقات برای رازگشایی از این دستبرد آغاز شد.

تحقیقات پلیسی نشان می داد یک کیف حاوی کتابها و مدارک دوره دکترا و یک کیف دیگر شامل مدارک شخصی و کاری و دسته چک و همان دفتر معروف برنامه نود و نوشته های مربوطه به سرقت رفته است. البته کیف سومی هم که مربوط به یکی از همکلاسی های دوره دکترای فردوسی پور بوده به سرقت رفته است. مجری برنامه نود در این باره به سایت نود گفت که دفترچه برنامه نود از آن دفترهایی است که همیشه لازمش دارد و امیدوار است پیدا شود.

یکی از مغازه‌داران این خیابان که از نزدیک شاهد ماجرا بود در رابطه با این خبر گفت: «صدایی نشنیدم اما وقتی خیابان شلوغ شد متوجه شدم خودروی مجری برنامه ٩٠ هدف دستبرد سارقان قرار گرفته است. پلیس بلافاصله وارد عمل شد. بسیاری از مغازه‌های این منطقه مجهز به دوربین مداربسته هستند و ماموران با بررسی تصاویر این دوربین‌ها قطعا به‌زودی سارق خودروی این گزارشگر مشهور را شناسایی خواهند کرد.» با تشکیل پرونده مقدماتی تحقیقات برای دستگیری عاملان دستبرد به خودروی مجری برنامه ٩٠ ادامه دارد.

سرقت ميليوني از خانه عادل فردوسي‌پور
اين نخستین‌بار نيست كه عادل فردوسي‌پور هدف سارقان قرار مي‌گيرد و خبر سرقت اموالش جنجالي مي‌شود. هفت‌سال پيش يعني نهم دي‌ماه‌ سال ٨٧ هم خانه عادل فردوسي‌پور مورد دستبرد سارقان قرار گرفت. آن روز خبر رسيد كه از خانه عادل فردوسي‌پور مجري برنامه ٩٠ شبكه سوم سيما دزدي شده است. سارقان مبلغ يك‌هزار دلار و يك‌هزار يورو به همراه مقداري طلا و جواهر به همراه لپ‌تاپ فردوسي‌پور را دزديده بودند. مأموران با بررسي از صحنه ارتكاب سرقت دريافتند يك تيم از دزدان حرفه‌اي با روش توپي‌زني اقدام به سرقت از خانه اين مجري تلويزيوني كرده‌اند. از آن‌جا كه سرقت درست در زماني بود كه قسمت‌هاي جنجالي برنامه ٩٠ از صدا و سيما پخش مي‌شد، پليس پس از اطلاع از اين ماجرا اين احتمال را داد كه برخي از افراد با هدف خرابكاري دست به اين اقدام زده‌اند و از خانه وي سرقت كرده‌اند. اما تجسس‌ها چيز ديگري را نشان داد و مشخص شد كه يك تيم از دزدان كاملا حرفه‌اي به خانه عادل فردوسي‌پور كه به احتمال زياد بدون اطلاع از اينكه خانه متعلق به اوست، دست به سرقت زده‌اند. تحقيقات روي اموال سرقتي انجام شد تا اينكه چند متهم در يكي از شهرهاي غربي كشور شناسايي شدند.

با ادامه تحقيقات يكي از متهمان دستگير شد و با شروع تحقيقات به ١٠ سرقت به شيوه شكستن قفل اعتراف كرد. در ادامه ٢ متهم ديگر نيز دستگير شدند و به اين ترتيب هر ٣ متهم در بازجويي به ارتكاب سرقت اعتراف كردند. آنها به پليس گفتند: «پيش از سرقت از هويت صاحبخانه اطلاعي نداشتيم. ما مثل هميشه خانه‌اي را زير نظر گرفتيم و با هم نقشه سرقت از آن‌جا را طرح‌ريزي كرديم. ولي درست وقتي كه وارد خانه شديم، هنگام سرقت با ديدن يكي از عكس‌هاي موجود در خانه متوجه شديم آن‌جا متعلق به عادل فردوسي‌پور است. ولي قبل از آن در جريان ماجرا نبوديم.»

عادل فردوسي‌پور در مورد سرقت خانه‌اش كه آن زمان بسيار جنجالي شد و تيتر يك تمام رسانه‌ها بود، گفته بود: «طلا و برلیان‌هاي داخل خانه‌ام به سرقت رفته اما میزانش خيلي زياد نیست، طلای سفید، زرد و برلیان در خانه داشتیم که سرقت شده‌اند. همچنين ٢ فرش ابریشمی و ٢ تابلوفرش نفیس كه پدر و مادرم به من هدیه داده بودند هم سرقت شده ولي ارزش آن را نمی‌دانم.»
مرجع : روزنامه شهروند