به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۸۱۷۳۹
همراه با موسيقي ايراني در بهارنيوز؛

دانلود آهنگ منتشر نشده مرتضی پاشایی

گروه هنري: با توجه به استقبال كاربران محترم خصوصا جوانان عزيز، گروه فرهنگ و هنر بهارنيوز، آهنگ‌هاي زيبا و ترجيحا جديد خوانندگان موسيقي ايران را بر روي سايت قرار مي‌دهد. امروز يكي از كارهاي منتشر نشده زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده محبوب پاپ ایران، به نام «یادم باشی» را انتخاب كرده‌ايم. با این توضیح كه این آهنگ به صورت ماکت خوانده شده است: ...

بیوگرافی مرتضی پاشایی

مرتضی پاشایی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ خواننده، نوازنده و آهنگساز موسیقی پاپ بود. او نخستین آلبوم رسمی خود، «یکی هست» را در سال ۱۳۹۱ منتشر نمود. آلبوم‌ های « گل بیتا » و «اسمش عشقه» دو آلبوم دیگر او هستند که تا پیش از درگذشتش بصورت رسمی منتشر نشده بودند.

او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. موسیقی را از چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.
مرتضی پاشایی از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی حس خاص و مبهمی داشت. او از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتی قطعات خود شروع به کار کرد، او با قطعه یکی هست به شهرت رسید. کارشناسان او را از پیروان سبک شادمهر عقیلی و محسن یگانه می‌ دانند. مرتضی پاشایی در پاییز سال ۱۳۹۱ با انتشار آلبوم یکی هست به جمع خوانندگان آلبوم دار پاپ ایران پیوست.

ترانهٔ «یکی هست» از کارهای شاخص پاشایی دانسته می‌ شود. پاشایی ترانهٔ «عصر پاییزی» را برای مجموعهٔ تلویزیونی به همان نام ساخته بود که مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آن اجازهٔ پخش ندادند. پاشایی نیز «عصر پاییزی» را در اینترنت منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ ترین ترانه‌ های او تبدیل شد. او همچنین ترانهٔ «نگران منی» را به عنوان تیتراژ برنامهٔ تلویزیونی ماه عسل اجرا کرده بود.

وی در سال ۱۳۹۲ به بیماری سرطان معده مبتلا شد و سرانجام این خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ ها مبارزه با این بیماری مهلک در تاریخ بیست و سوم آبان ۱۳۹۳ دارفانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیكر او با حضور دهها هزار نفر در تهران برگزار شد كه همین موضوع بحث‌های زیادی را در جامعه برانگیخت به گونه ای كه اعلام شد مراسم تشییع پیكر او یكی از پرازدحام ترین مراسم خودجوش مردمی در چند دهه اخیر در ایران به شمار می‌رود. روحش شاد و یادش گرامی

شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۶:۵۲
لطف کنید آهنگهای غیر رسمی از مرتضی رو پخش نکنید
مرتضی از این آهنگها زیاد داره که واسه خواننده ها به صورت ماکت خونده ! (310612)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۳۸
چه جالبه! قانون کپی رایت! اینجا ایران است! (310662)
پورامینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ۱۹:۵۸
خاطره زنده یاد مرتضی پاشائی فقید با این اهنگ جالب در ذهن زنده شد همیشه بهاری باشید بهار نیوز (310669)