به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۸۲۰۸۹

حال کیارستمی خوب است

گروه فرهنگی: درحالی‌که چندروزی بود خبر بیماری عباس کیارستمی، فیلم‌ساز ایرانی، در محافل خصوصی بر سر زبان‌ها افتاده بود، باشگاه‌خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما، این سکوت خبری را تاب نیاورد و خبر حمله قلبی او را روز گذشته روی خروجی سایت خبری خود قرار داد. به گزارش این سایت خبری، وضعیت جسمانی این کارگردان سینما که چندی پیش دچار عارضه قلبی شده، اکنون بهتر است.
به گفته یکی از نزدیکان عباس کیارستمی، این کارگردان که دو هفته پیش دچار عارضه قلبی شده بود، هم‌اکنون در بهبودی کامل به‌سر می‌برد. فیلم‌ساز تحسین‌شده سینمای ایران که اول تیرماه پا به ٧٥سالگی گذاشته، حدود دو هفته پیش دچار عارضه قلبی و در بیمارستان آراد بستری شد، اما به دلایلی به بیمارستان پارس منتقل شد و در آنجا تحت مداوا قرار گرفت.

آن‌طور که باشگاه خبرنگاران گزارش داده، کیارستمی درحال‌حاضر در خانه یکی از نزدیکانش در حال استراحت است و خوشبختانه دوره نقاهت را پشت‌سر می‌گذارد. کمتر از یک هفته پیش خبر کلیدخوردن فیلم تازه این کارگردان در چین، درباره راهبه‌های چینی منتشر شد. کیارستمی که پیش از این قرار بود فیلمی با موضوع زنی خدمتکار را کارگردانی کند، از ساخت این فیلم منصرف شد و داستانی درباره راهبه‌های یک صومعه چینی را جلو دوربین می‌برد.

سال گذشته میلادی، ژولیت بینوش، بازیگر شناخته‌شده سینما، در گفت‌وگویی با «ایندی وایر» اعلام کرده بود: کیارستمی قصد دارد فیلمی در چین بسازد و موضوع آن به زن خدمتکاری برمی‌گردد که در مجتمع بزرگی وظیفه نظافت اتاق‌ها را برعهده دارد. بعد از انتشار این خبر، کیارستمی آن را رد نکرد، اما جزئیات بیشتری هم در ‌این‌باره منتشر نشد.

حال خبر می‌رسد کیارستمی از ساخت این فیلم‌نامه منصرف شده و هم‌اکنون در نظر دارد داستان جدیدی را جلو دوربین ببرد که البته آن هم در چین می‌گذرد. آن‌طور که مهر پیش از این گزارش داده، داستان این فیلم مربوط به راهبه‌های یک صومعه در چین است که به‌دلیل باورهای دینی‌شان ازدواج نمی‌کنند و قرار است شهریورماه سال‌جاری کلید زده شود. کیارستمی پس از بازدید از لوکیشن‌های موردنظر در چین، تصمیم می‌گیرد داستانی درباره راهبه‌های یک صومعه را براساس فضای موجود در این کشور بسازد. ضمن اینکه مجموع عوامل این فیلم سینمایی چینی هستند.

همچنین بنیاد گابریل گارسیا مارکز بنا دارد بزرگداشت کیارستمی را در اسپانیا برگزار کند، اما به دلیل تقارن برگزاری این بزرگداشت با زمان برنامه‌ریزی‌شده برای فیلم‌برداری در چین، این فیلم‌ساز نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند. گفتنی است هم‌اکنون فیلم «کپی برابر اصل» این کارگردان با بازی ژولیت بینوش در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.
مرجع : روزنامه شرق