به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۲
 
۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۸۲۱۴۲
حجت‌الاسلام نقویان در مراسم گرامیداشت شهید صدوقی:

اسلام با رفتار زیبا جهانی خواهد شد نه با روش‌های داعشی

گروه سیاسی: استاد حوزه و دانشگاه گفت: حسن رفتار، اسلام را جهان شمول خواهد کرد نه شمشیر داعش.
اسلام با رفتار زیبا جهانی خواهد شد نه با روش‌های داعشی
به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام ناصر نقویان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدوقی که شب گذشته به همت کانون اندیشه و احسان توحید در موسسه اطلاعات و باحضور حدود سیصد نفر از یزدی تباران برگزار شد، با اشاره به تاکیدات قرآن کریم گفت: اینکه عملی از روی اخلاص باشد و از روی حق انجام شود، کافی نیست و نیاز به وجه سومی دارد.

وی گفت: این وجه، حسن عمل است و می بایست وجود داشته باشد.یک عمل استاندارد و قابل قبول در نگاه پروردگار، عملی نیست که صرفا اخلاص در آن باشد یا عملی که مطابق با حق باشد. نقویان در این ارتباط به آیه الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیبْلُوَکُمْ أَیکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا اشاره کرد و گفت: اعمال ما نیازمند «حُسن» و زیبایی است. اگر حق با ما بود و اخلاص نیز در آن وجود داشت ولی از مفهوم حسن تهی بود، آن عمل پذیرفته نیست و در آن شکی نیست.

حجت الاسلام نقویان گفت: چه بسیاری حسن رفتارهایی است که در عدم استفاده از حق اتفاق می افتد که برای نمونه می شود به کوتاه آمدن ها از حق در زندگی و در نتیجه زیباتر عمل کردن اشاره کرد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت رفتار حسن توسط ائمه اطهار، به رفتار علی علیه السلام در قبال خوارج پرداخت و گفت: برخی در آن زمان منافق و کافر بودن آنان را مطرح می کردند ولی حضرت گفت این ها برادران ما هستند.

نقویان سپس گفت: باید دید میان رفتار علی ابن ابیطالب و مرزبندی های امروز جامعه ما چه تناسبی وجود دارد. این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر معتقدیم یک روزی این دین جهان شمول خواهد شد، قطعا با جنایات و شمشیر داعش نخواهد بود، چون باطل رفتنی است و این قانون عالم است.

وی افزود: قطعا دین با حقانیت هم جهانی نخواهد شد چراکه خیلی ها حق دارند ولی منزوی اند. قطعا با اخلاص هم نیست، و قطعا آن روز با «حسن» رفتار آن «طاووس بهشتیان» جهانی خواهد شد. مفاهیم قرآن با «حسن» یا با مترادفات «حسن» عجیب شده و اصرار بر رفتار زیبا دارد.

حجت الاسلام نقویان در بخش دیگری از سخنان خود، هنگام ورود سیدمحمد خاتمی به مراسم گفت: آقای خاتمی متعلق به یزد نیست، بلکه متعلق به ایران است و هر ایرانی منصف، پاکباخته، آزاده و ادب ورز به ایشان ارادت می ورزد. وی افزود: خداوند سایه رهبر انقلاب و سایه آقای خاتمی را مستدام بفرماید!

این مراسم با همت بنیاد احسان و اندیشه توحید و باحضور دکتر عارف، حبیب ا... بیطرف، سیدمحمود دعایی، محمد رضا تابش، علی اکبر اولیاء، سیدحمیدکلانتری، سیدمحمد رضوی و ... در موسسه اطلاعات تهران برگزار شد.