به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۸۲۲۷۱

ارجمند از سندنهایی‌موسیقی‌کشور خبر داد

گروه فرهنگی: پس از نشست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، سند موسیقی کشور در فاز آخر است و می‌توانیم امیدوار باشیم که تابستان امسال منتشر شود.
ارجمند از سندنهایی‌موسیقی‌کشور خبر داد
21 مرداد سال 93 در نشستی که با حضور جمعی از هنرمندان در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شده بود، اعلام شد که سند موجود برای موسیقی، پذیرفتنی نیست و به بررسی‌های بیشتر نیاز است. حالا مدیرکل دفتر موسیقی از جمع‌بندی سند نهایی خبر داده است. تابستان سال گذشته جمعی از مدیران موسیقی کشور و هنرمندان این عرصه در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گرد هم آمدند و سند اصول و سیاست‌های موسیقی کشور را بررسی کردند اما با ایرادهایی که به سند موجود وارد شد، همان روز اعلام شد که سند موجود برای موسیقی کشور، پذیرفتنی نیست و نیاز است جلسات در این زمینه ادامه داشته باشد.

بر همین اساس، یک شورای سه نفره شامل علی مرادخانی، ساسان فاطمی و نماینده‌ی مرکز استراتژیک تشکیل شد تا پیگیر امور مربوط به این سند باشند و جلساتی را در این راستا تشکیل دهند. همچنین اعلام شد که سند جدید تا پایان سال 93 رونمایی می‌شود. این در حالی است که قریب به یک سال از برگزاری این نشست می‌گذرد و هنوز خبری از سند جدید موسیقی کشور شنیده نشده است. مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی اقدامات این مرکز درباره‌ی تدوین سند موسیقی کشور گفت: پس از جلساتی که سال گذشته در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، من مدتی طولانی در جریان کار شورا نبودم اما در حال حاضر کار را با همکاری مستمر پیش برده‌ایم.

پیروز ارجمند اظهار کرد:‌ در جلسه‌ای که سال گذشته برگزار شد، صورت‌جلسه این بود که یک شورای سه نفره شامل علی مرادخانی، ساسان فاطمی و یک نماینده از مرکز موسیقی تشکیل شود و این موضوع را پیگیری کند. من هم با توجه به این‌که خبری از آن شورا نشنیدم، خودم موضوع را پیگیری کردم و دوباره این موضوع در جریان افتاد. او ادامه داد: ما چند جلسه با کارشناسان این مرکز داشتیم و کارشناسان دفتر موسیقی را نیز درگیر کار کردیم. به هر حال به انجام مصاحبه‌هایی نیاز بود که ما این کار را انجام دادیم. یکی از مباحث ما در آن جلسه، تدوین سند پشتیبان بود و ما اسناد پشتیبان را با کتاب‌ها، مقالات، سخنرانی و کنفرانس‌ها تکمیل کردیم. این روند خیلی طول کشید و ما اکنون در حال جمع‌بندی سند هستیم.

ارجمند اظهار کرد: پیش‌بینی ما این بود که تدوین نهایی سند تا آخر اردیبهشت‌ماه زمان ببرد اما این روند بیشتر طول کشید. ما در بخش آموزش، تولید، پژوهش و... به آمار و نتایجی رسیده‌ایم. این آهنگساز در بخش دیگری از سخنانش گفت: به هر حال وقتی شما می‌خواهید وضعیت موجود را تبیین کنید، این کار ساده‌ای نیست. همان‌طور که می‌دانید، دستگاه‌های کشور ما بُعد کارشناسی قوی‌ای ندارند. مثلا ما با این‌که در دفتر موسیقی کارشناس داریم، وقتی می‌خواهیم به تحلیل و پایش بپردازیم در این زمینه با کمبود مواجه می‌شویم و در واقع این خودش یک عامل بازدارنده است. او در پایان سخنانش یادآوری کرد: سند موسیقی کشور در فاز آخر است و ما می‌توانیم امیدوار باشیم که تابستان امسال منتشر شود.
مرجع : ایسنا