به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۸۲۸۱۸
سیاسی کاری در پرداختن به مسایل زنان؛

به تبعیض علیه زنان ايران پایان دهید

به تبعیض علیه زنان ايران پایان دهید
گروه جامعه: توران ولی مراد، فعال حقوق زنان با اشاره به حجم سنگین اهانت ها و توهین های اخیر افراد و سازمان ها به بانوان کشورمان گفت: دانشگاهیان در اعتراض به هجمه های وارد شده و توهین به زنان جامعه، سکوت می کنند و فعالان مدنی و جناح های اصولگرا و اصلاح طلب نیز در جریان سازی حوزه زنان به دنبال سیاسی کاری خود هستند؛ با این شرایط، به نظر می رسد پرداختن به مسایل زنان در کشور همانند راه رفتن بر لبه تیغ و شمشیر می ماند و نیازمند برنامه ریزی و تعیین موضوع و اولویت بندی آن ها است.

به گزارش انتخاب خبر، چندی پیش تصاویر و مطالبی تهدید آمیز در راستای مقابله با ورود بانوان به ورزشگاه ها در فضای مجازی منتشر شد که در بدو امر شوخی ناشیانه ای بنظر می رسید که توسط عده ای از کاربران طراحی و منتشر شده است. اما پس از آنکه سایت های خبری و روزنامه های سراسری نیز اصالت اینگونه فراخوان ها را تائید نمودند. همچنین در رسانه ملی بارها شاهد توهین به دختران مجرد و زنان کشورمان بوده ایم.

توران ولی مرادتوران ولی مراد در گفتگو با انتخاب خبر با اشاره به اینکه در خصوص موضوع توهین به زن ایرانی باید به صورت مصداقی تر سخن گفت، اظهار داشت: اگر بخواهیم سراغ بسته های فرهنگی که در صدا و سیما یا سینما وجود دارد، برویم، موضوع توهین به زن، مبحث تازه ای نیست و تمام امور در بخش های تهیه کننده و نویسنده و... در دست مردان است و به مسائل زنان از دید مردانه نگاه می شود. دبیر ائتلاف اسلامی زنان افزود: اشکال اصلی اینجاست که کلیه ابزارها و مراکز قدرت در دست مردان است و نگاه آنها به زن، ابزاری است؛ همچنین موضوع دیگر مربوط به مراکزی است که به اسم زنان بوده و امکانات را در اختیار دارند و متأسفانه کار زیرساختی برای بانوان نمی کنند.

این فعال حقوق زنان تأکید کرد: متأسفانه چارچوب های مدونی در ارتباط با زنان در کشور نداریم، همچنین ارتباط سالم بین فردی در این باره وجود ندارد که طبق مصوباتی، تمام دستگاه های مقننه، مجریه و قضائیه خود را با آن مطابقت دهند. در بحث زنان در کشور، هر فردی بر اساس سلیقه شخصی خود وارد کار می شود و امکانات خود را در حوزه زن و خانواده به پیش می برد، همچنین صدا و سیما در تمام این سال ها با نظر و سلیقه شخصی خود با زن ایرانی برخورد کرده است.

ولی مراد در پاسخ به این سوال که چرا واکنش های اجتماعی نسبت به این پدیده در سطح دولت و مردم مشاهده نمی شود، گفت: مردم از دو بستر مدنی و دانشگاه ها، حضور سیاسی و اجتماعی دارند، که دانشگاهیان در اعتراض به توهین ها به زنان حرکتی نمی کنند و فعالان مدنی و جناح های اصولگرایی اصلاح طلبی در جریان سازی حوزه زنان به دنبال سیاسی کاری خود هستند. تمام جناح ها به اسم زنان حرکت هایی را آغاز می کنند اما در آخر، سیاسی کاری می کنند و با انگشت گذاشتن بر موضوعات چالش برانگیز زنان از جمله حضور آنها در ورزشگاه ها، مسائل را بزرگ تر و به چالش می کشند.

این فعال حقوق زنان به دو شاخص افرادی که می خواهند در حوزه زنان نگاه ویژه داشته باشند اشاره کرد و گفت: توجهات و اقدامات جناح های مختلف در ارتباط با زنان باید زیرساختی و زیربنایی باشد، به طوری که با تغییر دولت ها در اصل آن تغییری ایجاد نشود، همچنین به موضوعاتی پرداخته شود که به طور عموم و گسترده، زنان را در برگیرد. ولی مراد با ذکر مثالی ادامه داد: متأسفانه طی چند سال اخیر در خصوص بیمه زنان خانه دار صحبت های بسیاری شده اما در عمل، اقدام مؤثری برای آن صورت نگرفته، که این اقدام، تنها شعار سیاسی است و مطرح کنندگان آن به دنبال جذب بدنه اجتماعی جامعه هستند.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان در خصوص تبعات بی توجهی و توهین به زنان در جامعه، بیان داشت: مشکلات و تبعیض های زنان بر روی زمین می ماند و مسائل آنها از شکلی به شکل دیگر تغییر می کند. وی با تأکید بر اینکه طی 3 دهه گذشته امور مربوط به زنان فعال بوده و در تمام این دوران، افرادی که به نام زنان، پست های مختلف را به دست گرفته اند، بسیار بوده اند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات این قشر، به صورت زیرساختی اقدامات لازم صورت نگرفته، که این موجب دامن زدن به تبعیض ها شده است.

این فعال حقوق زنان افزود: گروه های مختلف به اسم زنان، امکانات را گرفتند اما برای رفع مشکلات آنها اقدام خاصی انجام نمی دهند. باید عنوان کرد همایش، نمایش، دیدار و سخنرانی و... دولتمردان برای زنان سودی نداشته است. وی در ادامه در خصوص توهین های گروه های خودسر به زنان در واکنش به حضور آنها در ورزشگاه ها، گفت: معتقدم که مسائل و مشکلات زنان باید اولویت بندی شود؛ در بخش ورزش، تلاش و شادابی روحی باید دید آیا در نظر گرفتن ورزش همگانی و عمومی و امکانات آن، واجب تر است و یا حضور زنان در ورزشگاه ها.

ولی مراد ادامه داد: مشکل اینجاست اگر معاونت زنان به دنبال این باشد که برای زنان در هر محله ای، اماکن ورزشی را به بانوان تخصیص دهد، این از اولویت بالاتری نسبت به حضور آنها در ورشگاه ها برخوردار است. اشکال به معاونت امور زنان بازمی گردد که توانایی موضوع شناسی در حوزه بانوان را ندارد. این فعال حقوق زنان در خصوص سکوت دولت نسبت به توهین علیه زنان، گفت: موضوع زنان در کشور همانند راه رفتن بر لبه تیغ و شمشیر می ماند و برنامه ریزی و تعیین موضوع و مدیریت از جمله مهمترین موضوعات در این حوزه است. باید دید ما قصد حل مشکلات زنان را داریم یا می خواهیم با برخی موضوعات، دعوا راه بیندازیم. اگر قصد حل مشکلات بانوان در کشور را داریم باید بر موضوعاتی متمرکز شویم که نیروی بیشتری از دولت و حکومت با آن همراه می شود.
گزارش از: ریحانه السادات سجادی

سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۱:۲۳
کدام تبعیض ما که توی این کشور هستیم همه مثل همن پسرای بیکارمون کمن مردهای زندانی کم داریم پشت کنکوری اقا کم داریم یا اقای سن بالا ی ازدواج نکرده مون کمه این حرفها فایده ای نداره فقط اب تو اسیاب دشمن میندازه (312146)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۳:۱۱
موافقم
مردی مشهدی (312187)
دردو دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۴:۵۴
کج فهمی صداوسیما در پرداختن به مسائل و مشکلات اجتماعی اظهرمن الشمسه ،تابحال سراغ ندارم که پس از پایان یک سریال یا فیلم یک نتیجه گیری مشخص و فرهنگی نهادینه بشه ،توهین و توهین و منافع سیاسی ،و تبلیغات و اخبار هدفمند تنها محصول صداوسیمای به این عریض و طویلیه،کشوری ثروتمند ولی فقیر و بی نظم ،کارشون فقط شده مستند برای سنگ اندازی هسته ای انگار ما دیگه هیچ مشکلی نداریم (312216)
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۸:۲۱
این مشکلات رو کی به وجود آورده؟!؟!خانما؟!پشت کنکور موندن که نتیجه درس نخوندنه و ازدواج نکردن نتیجه بیکایه و... (312260)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۹:۴۱
بهار؛ تو دانشگاه به بهونه تقلب به خانمهای چادری توهین میشه، برای ورود خانمها به جلسه کنکور چادر رو از سرشون بر میدارن و ... اونوقت حتی یک گزارش درباره اینها منتشر نمیکنی. این کار توهین به بانوان کشورت نیست؟؟؟
الان مشکل بانوان ما ورود به ورزشگاهها است؟؟؟ ... (312279)
ایران
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۱:۳۰
جالبه به نیمی از جمعیت کشور مثل آب خوردن توهین می شه و همه سکوت می کنند. جامعه ما دیگه به همه چیز بی تفاوت شده!!!!! (312147)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۱:۳۹
زنان تو مملکت ما همه چیز را در اختیار گرفته اند باز هم اعتراض میکنند (312151)
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۴:۲۲
دقيقا كدوم مملكت رو فرموديد؟!!!!! مملكت شما كجاست ؟!!!! (312207)
ایرانی 1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۷:۰۲
همه چیز را که نه هموطن ! این صحیح نیست که بگوییم همه چیز . امّا در بعضی از موارد هم به زنان ، اختیارات ناعادلانه و نا صحیحی داده شده . مثلاً و به عنوان نمونه به نظرم دلیلی ندارد که یک زن ، کارمند بانک باشد و به جای پرداختن به رسالت اصلی اش در خانه و کنار خانواده ، نصف روز را پشت باجه ی بانک پول بشمارد و با هزار زن و مرد غریبه سر و کلّه بزند ! بخصوص در این شرایطی که عدّه ی بسیاری از پسران درس خوانده و بیکار هستند ! آیا این بی عدالتی و تضییع حقوق پسران .... (312245)
ایرانی 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۱:۵۸
رسالت زن هم تعیین شد در خانه بزاید تا مردها نسلشون زیاد شه (312287)
ایرانی 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۷:۰۲
.... نیست ؟! بخدا قسم سود و منفعتی که در حضور و بودنِ زن در کنار خانواده و فرزندانش هست قابل قیاس با حقوق ماهیانه ای که از دولت دریافت کند نیست . ممکن است یک زن کارمند ، ماهی یک میلیون به بالا حقوق بگیرد و خیال کند سود کرده (!!!) ، امّا ضررهای عدم حضورش در کنار فرزندان و شوهرش و چیزهای مادّی و معنوی که به این خاطر بخصوص در دراز مدّت از دست خواهد داد ، قابل محاسبه نیست ! محبّت شوهر و فرزندانش را از دست خواهد داد و همان زنِ ماهی یک میلیونی ، چند ..... (312246)
ایرانی 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۷:۰۴
... سال بعد باید حسرت ذرّه ای ادب و معرفت و محبّت و احترام فرزندانش را بخورد . چون اصلاً نبوده و وقت نداشته که این چیزها را یاد دهد ! چون خلأ یک مادر مهربان و نوازشگر و صبور و بااخلاق ، حالا از فرزندانش انسان هایی عقده ای و بی خاصیت ساخته و این ها قابل قیمت گذاری و جبران نیست . حالا اگر زنان خیال میکنند با کار کردن بیرون خانه ، عدالت اجتماعی شامل حالشان شده و دیگر میتوانند افتخار کنند که کمتر از مردان نیستند و از آنها عقده گشایی میشود (!!!) ایرادی ندارد بروند کار کنند و کار کنند و کار کنند ! (312247)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۹:۳۰
اختیار خودشون دست مرداست یه نگاه به اطرافت بندازی معلوم میشه نیازیبه رفتن به راهرودادگاهها نیست (312276)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۱۱
میشه سه تا از اون همه رو بشماری؟ (312294)
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۱:۴۷
متاسفانه تو سریالا و فیلما دخترای ما فقط منتظر شوهرن و اگه یه دختر 26 ساله توی یه فیلم باشه ترشیده است و برای ازدواج دست به هر خفت وخواری می زنه. نمونه ش شمعدونی که واقعا توهین آمیز بود.
ولی وقتی جامعه رو می بینیم کرسی های دانشگاهی اکثرا توسط دخترا فتح میشن مگر اینکه تو انتخاب بی عدالتی باشه. اما تو بازار کار همه پست ها در دست آقایونه. (312152)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۱:۵۳
آخرین ورژن این تحقیر برنامه ماه عسل که جناب مجری با غرور و نگاه از بالاش خطاب به خانمی که برای خواستگاری تماس گرفته بود میگه خانم شوهر گیر نمیاد بله رو بگو و از این چرندیات...
کسی هم به ایشون اعتراض نکرد که شان رسانه برنامه و حتی خودتد حفظ کن.
یه سوال هم از جناب علیخانی 33 ساله! شما چرا خودت ازدواج نمی کنی چطوره که یک خانم اگه 30 سالش بشه با کنایه های امثال شما زندگیش جهنمه ولی حضرتعالی 33ساله با افتخار رو صندلیت میشینی و هر حرف پوچ و بی معنی به ذهنت می رسه بدون فکر بر زبان مبارک جاری می کنی؟! (312157)
هموطن
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۲:۴۳
زنان و دختران جامعه از کوچکترین امکانات ورزشی و فرهنگی و اشتغال و ... محرومند. فقط در زمینه تحصیل امکان رشد دارن که تو این زمینه شایستگی هاشون رو به همه ثابت کردن. این مساله هم برای خیلی ها خوشایند نبوده و نیست و سعی می کنند با اعمال تبعیض ها ی جنسیتی در پدیرش کنکور و بازار کار اونا رو دلسرد کنند. بی عدالتی جنسیتی تا کی؟؟؟؟؟؟؟ (312176)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۸:۴۲
هموطن گرامی !
عدالت به معنای برابری نیست و عدالت جنسیتی هم به معنای تساوی جنسیتی نیست . عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش قرار گیرد . یعنی زن خودش باشد و مرد هم خودش . زن یک انسانی باشد با ویژگی های زنانه و مرد هم با ویژگی های مردانه . نه اینکه زن مثل مرد باشد یا بالعکس و حقوق و وضعیت یکسان داشته باشند !
راستی ! گفتید که زنان جامعه از اشتغال محروم اند ؟؟؟!!! (312266)
عدالت
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۲:۵۳
چرا بعضی از آقایان فکر می کنند اگه بانوان در جامعه قوی باشند به ضرر آن هاست؟؟ بر عکس، تضعیف زنان بیشتر به ضرر آنهاست. زنان قوی تر فرزندان قوی تری خواهند داشت. اگه زنان جامعه زیر دست باشند آن جامعه زیر دست خواهد بود. (312180)
ایرانی 1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۶:۳۱
....
عدالت به معنی برابری نیست دوست عزیز . عدالت به این معناست که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد . زن ها و مردها هر کدام رسالتی دارند و خلقتشان فلسفه ای دارد . یک زن نمونه و قوی (زنی که به قول خودت فرزندی قوی تربیت کند) زنی است که یک مادر خوب برای فرزندانش و یک همسر خوب برای شوهرش باشد . زنی .... (312238)
ایرانی 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۶:۳۲
.... است که شوهر و فرزندان ، حضور گرم و پر رنگش را در خانه احساس کنند . نه اینکه پا به پای مردان بیرون خانه کار کند و خستگی و کوفتگی اش را برای اهل خانه ارمغان آورد و بعد هم افتخار کند که مثل مردان از حقوق مساوی برخوردار است !!! زن شاغل زن قوی ای است البتّه برای دیگران و غریبه ها و نه برای خانواده اش . زن شاغل نمیتواند و وقت و حوصله اش را ندارد که فرزندان قوی و موفقی تربیت کند . زن قوی زنیست که یک کدبانوی قوی و یک مادر صبور و مهربان و با اخلاق و در خدمت همسر .... (312239)
ایرانی 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۶:۳۲
.... و فرزندانش باشد . همیشه فرزندان حضورش را حس کنند تا عقده ای و بی تربیت نشوند . نه اینکه به خاطر اینکه مادرشان هوس کرده با مردان برابر باشد و بیرون خانه کار کند و احیاناً پز شاغل بودن هم بدهد ، یک روز در مهد کودک و یک روز پیش زن همسایه و روز دیگر هم تنها یا پیش دوست مادر نداشته اش باشد ! اشتغال زنان در بیرون از خانه (بجز کارهایی که مختص بانوان است) نه تنها عدالت نیست و اسمش احترام به حقوق زنان نیست ، بلکه تبعات جبران ناپذیری برای خانواده و جامعه اش .... (312240)
ایرانی 4
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۶:۳۳
.... در پی خواهد داشت . یک زن خانه دار ، بسیار تأثیر گذار تر و مفید تر و قوی تر از یک زن مهندس یا پشت باجه ی بانک نشین خواهد بود و خانه داری یک زن ، نه تنها از شخصیّت و کرامت و بزرگواری او نمیکاهد ، بلکه یک برگ زرّین و یک افتخار بزرگ برای اوست . (312241)
اا
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۹:۱۴
این چه جور تفکریه که نیمی از جمعیت رو به زور خانه نشین کرد. انسان ها به طور طبیعی استعدادهای مختلفی دارن و باید فرصت داشته باشند تا استعدادهاشون شکوفا بشه. چه بسا زنان مدیری که خیلی بهتر از مردها می تونند امور رو اداره کنند، امری که در کشورهای پیشرفته دنیا مثل آلمان نمونه اش رو می بینیم و این فرصت سوزی ها حتی ظلم به مردهاست. (312273)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۹:۳۴
فقط این همه فک زدن و بافدن از یک آدم علاف و بیکار بر میاد!!!
چه منتظر نشستی جواب حرفاتم بدی!
قبلا تو نظرات دیگه گفتی علاف و بیکاری! عقده خودت رو روی سر زنان خالی نکن (312278)
ابو عوام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۲:۵۳
سوراخ دعا گم شده خانم ولی مراد شما باید به فرهنگ و قوانین کشور توجه کنی آدرس غلط نده چرا خانم ها نباید سربازی بروندوبعد هر سال در کنکور شرکت کنند چرا خانم ها از آقایون باید نفقه بگیرند چرا همه هزینه زندگی بر عهده آقایون است چرا خانم ها به جبهه جنگ نمی روند چرا در زمان جدایی وطلاق آقایون باید از بچه ها نگهداری کنند وخرج آنها با آنهاست و خانم ها بدون هیچ گرفتاری میرندازدواج می کنندولی آقایون و.... (312181)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۱۵
موافقم در زمینه سربازی فرصت های شغلی از دست پسر ها در میره اصلا لزومی نداره هزینه زندگی بر عهده اقایون باشه به شرط انکه شرایط یکسان برای کسب درامد وتولید ثروت برای زنان هم فراهم بشه . اصلا لزومی نداره بعد از طلاق بچه ها بدن به پدر یا جد پدری. مشکلات معاش زنان را باید حل کنند وبچه هارو بدن به خانمها (312298)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۳:۱۶
دولت تدبیر وامید ورود زنان به ادارات را ممنوع اعلام کرده (312190)
امیر
Austria
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۳:۴۰
از نظر من بزرگترین مشکل جامعه ما کم آگاهی مردم است. فرقی هم بین زن ومرد نیست. زنان از یک طرف از حقوقشان ناآگاه هستند و خیلی هایشان از وضعی که دارند راضی اند و فکر میکنند حقشان در همین حد است. مردان هم از طرف دیگر متاسفانه تا زمانی که مشکلی مستقیما آنها را هدف نگرفته باشد سکوت میکنند و حاضر نیستند از حقوق همسر و دخترانشان دفاع کنند.
اقلیتی که به عنوان فعال مدنی کار میکنند و تحصیل کرده های مملکت که شاید شانسی داشته اند از حقوق زنان در جوامع پیش رفته مطلع شوند در این میان صدایشان به جایی نمیرسد. (312196)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۳:۴۳
اگه منصفانه نگاه کنیم می بینیم که درسته که بسیاری از نامهربانی ها بر علیه زنان اتفاق می افته ولی تبعیض جنسیتی در سیستم سیاسی وجود نداره و اونی که عنوان می کنه تبعیض هست ایا حاضر هست که بدون مهریه ازدواج بکنه؟ این سیستم جنسیتی که در کشور حاکمه بیش از 90% عاملش خود خانوما هستند. یعنی خانوما در ایران نه میتونند از مزیتهای سنتی دست بردارند و نه از مزیتهای کشورهای اروپایی. هر وقت فهمیدن که با خودشون چند چند هستن اونوقت می تونن ادعای تبعیض بکنن (312197)
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۵:۴۹
متاسفانه واقعییت تلخ اینه که درصدی از زنان به اصطلاح خودشان متجدد در ایران امروز، آزادی روابط و حتی تخلفات اخلاقی بسیار بیشتر از زنان جامعه غربی را انجام میدهند و یا به زور فقط یک بچه می اورندولی در عین حال امتیازات زن شرقی مثل مهریه و عدم تقبل هزینه زندگی و یا معافیت سربازی را هم حق خود میدانند، اینها با هم تناقض دارد یعنی شما بدون پرداخت هیچ سهمی از یک زندگی و یا حتی با داشتن حقی غیر عقلانی مثل مهریه های سنگین ، ادعای شرایط مساوی با مردی داری که امتیازات ذکر شده را به دوش میکشد. (312230)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۱۷
دقیقا خانمها باید تکلیف خودرا با سنتها روشن کنند (312300)
جهان ششمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۴:۱۱
عزیزم علیخانی 36 سالشه و هم سن منه کی گفته 33 ساله اس!!!
الان یک عده هجوم میارن که این خانم دهنش کجه و روسریش زیاد عقب یا جلو با تهمت های فمینیست دهنش رو ببندن!!!! تز بعضی مردها مثل سهراب خیلی باحاله مردها پشت کنکورن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردها تقصیر ندارن آموزش صحیح ندیدن و الگو مناسبی نداشتن و البته بعضی زنها هم به این توهم دامن می زنن !! وقتی تو برنامه زنده یک پیر زن 80 ساله میگه زنها مقصرن دیگه انتظاری از مردها و پسرهای از خود متشکر نداریم!!! آموزش مناسبی وجود نداشته و هر تفکر اشتباه و مردسالاری ... (312202)
کوثر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۴:۱۵
"به مسائل زنان از دید مردانه نگاه می شود."
احسنت! حرف دل من رو زدین... (312205)
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۴:۲۳
ديگه از تبعيض عليه زنان گذشته ... به اين ميگن زن ستيزي ..... (312208)
زنده
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۵:۴۲
به مساله توهین به بانوان در برنامه زنده تلویزیونی نمیشه بی تفاوت بود، معلوم نیست چه سناریویی پشتشه؟؟ (312229)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۷:۰۶
زنان ما بدبخت ترین زنان دنیان (312248)
یحیی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۲۰
سوال من اینجاست که حضور بانوان در ورزشگاه چه ربطی به توسعه ورزش عمومی بانوان داره که این دو در مقام مقایسه و اولویت بندی مطرح میشن؟بودجشون یکسانه؟!!!!!کادر یکسانی برا ی کار میطلبن؟!!!!یا میخواهیم مسأله رو پاک کنیم؟یا کسی قول میده مثلا در ازای باشگاه نرفتن بانوان یکساله مشکل باشگاه های زنان رو رفع کنه؟!!!! (312301)