به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۸۲۸۷۹
هفتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان

آمریکا و ژاپن؛ تکرار فینال جام جهانی زنان

گروه ورزشي: تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و ژاپن با غلبه بر حریفان خود، به دیدار نهایی هفتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان راه یافتند. این دو تیم در دوره پیشین جام جهانی نیز برگزارکننده بازی پایانی بودند.
آمریکا و ژاپن؛ تکرار فینال جام جهانی زنان
آمریکا موفق شد با نتیجه ۲-۰ آلمان را از پیش رو بردارد. کارلی لوید در دقیقه ۶۹ قفل بازی را شکست و از روی نقطه پنالتی دروازه نادین آنگرر را باز کرد. آنگرر که کاپیتان تیمش هم هست، سال ۲۰۱۴ جایزه بهترین بازیکن زن جهان را دریافت کرد. او اولین دروازه‌بانی است که به این مقام رسید. وقتی آمریکا پیش افتاد و آلمان بی‌محابا پیش کشید، فرصت به ثمر رساندن گل دوم هم مهیا شد و در واپسین دقایق، کلی اوهارا توانست سند صعود آمریکا را به فینال امضا کند.

آمریکا با دو قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و سه عنوان سومی، پیشتاز فوتبال زنان در جهان است. آلمان هم دو بار اول شده و یک بار نایب‌قهرمان.

دیگر بازی از مرحله نیمه نهایی جام ۲۰۱۵ را انگلستان و ژاپن برگزار کردند و در جدالی دراماتیک، گل به خودی دقیقه ۹۲ باعث حذف تیم شگفتی‌ساز انگلستان شد. شاگردان مارک سامپسون ۳۲ ساله اگر فینالیست می‌شدند، برای نخستین‌بار پس از جام جهانی ۱۹۶۶ مردان چنین اتفاق بزرگی را برای فوتبال کشورشان رقم می‌زدند. موضوعی که طی روزهای گذشته، سوژه رسانه‌های بریتانیایی شده و بزرگان فوتبالشان مثل دیوید بکهام، وین رونی و باشگاه‌های بزرگ، از عملکردشان تمجید کردند.

انگلستان مقابل ژاپن حملات بیشتری تدارک دید اما تجربه بیشتر حریف، باعث راهیابی مجدد ژاپن به فینال شد. بازی تا واپسین ثانیه‌ها با حساب ۱-۱ دنبال می‌شد. هر دو تیم از روی نقطه پنالتی گل زده بودند، تا اینکه در آستانه اتمام مسابقه، توپی نه چندان خطرساز با اشتباه لورا به است، اوج گرفت و در عین بهت‌زدگی سه‌شیرها، درون دروازه کارن بردسلی غلتید. سوت پایان بازی اندوه اغلب تماشاگران کانادایی، جشن شادمانی ژاپنی‌ها و اشک بازیکنان انگلیس را در پی داشت.

آمریکا و ژاپن در شرایطی برگزار کننده بازی نهایی هستند که فینال جام ششم را هم به انجام رساندند. در آن بازی، وقت قانونی ۱-۱ تمام شد و ژاپن با گل دقیقه ۸۱ امیدهای خود را زنده کرد.
در وقت اضافه نیز ابتدا آمریکا گل زد و به طرز جالبی باز هم ژاپن در واپسین لحظات یعنی دقیقه ۱۱۷ توانست به بازی برگردد. در ضربات پنالتی، سه پنالتی اول آمریکا گل نشد و ژاپن با عملکردی بهتر، روی سکوی نخست ایستاد. از آن بازی، بازیکنان متعددی همچنان در ترکیب تیم ملی دو کشور حضور دارند.