به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۸۲۹۵۳

CO2 سلامت اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند!

گروه جامعه - محیط زیست: کارشناسان هشدار دادند زندگی دریایی به طرز غیر قابل برگشتی دچار بحران خواهد شد مگر اینکه میزان انتشار گاز دی اکسید کرین (CO2) کاهش پیدا کند.
CO2 سلامت اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند!
به گفته کارشناسان اقیانوس‌ها در حال گرم شدن هستند، اکسیژن خود را از دست می‌دهند و اسیدی‌تر می‌شوند که تمام این موارد از گاز دی اکسید کربن ناشی می‌شود. در حقیقت ترکیبی از تهدیدهای مرتبط با انتشار این گاز سلامت اقیانوس‌ها را مورد خطر قرار می‌دهد.کارشناسان معتقدند سیاستمداران در تلاش برای حل معضل تغییرات آب و هوایی هستند اما بر تاثیر تغییرات آب و هوایی روی اقیانوس‌ها توجه کمتری داشته‌اند.

 

کارشناسان هشدار دادند اقیانوس‌ها 30 درصد دی اکسید کرین تولید شده از سال 1750 را جذب کرده و این امر موجب شده آب دریاها اسیدی‌تر شود.چندین بررسی انجام شده نشان می‌دهد بسیاری از موجودات زنده دربرابر گرما و افزایش دمایی که در آینده و ناشی از گاز دی اکسید کرین خواهد بود، مقاومت کنند که این امر به یک باره و در یک زمان اتفاق نمی‌افتد.

 

به گفته کارشناسان اقیانوس‌ها در خط مقدم تغییرات آب و هوایی هستند که ترکیب و فیزیک آن‌ها به میزان بی‌سابقه‌ای تغییر کرده‌است. اقیانوس‌ها تامین کننده مواد غذایی، انرژی، معدنی، دارویی و نیمی از اکسیژن موجود در جو هستند و وضعیت جوی و آب‌ و هوایی را تنظیم می‌کنند.

مرجع : BBC