به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۸۳۲۰۷
پیشرفت 60درصدی آزادراه همت

تکمیل قطعه4 آزادراه تهران-شمال در ماه‌رمضان

گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه تهران- شمال دستور تکمیل هرچه سریعتر عملیات اجرایی منطقه 4 این آزادراه را تا پایان ماه مبارک رمضان صادر کرد و گفت: لازم است با شتاب بخشیدن به روند عملیات اجرایی پروژه، این محور با لحاظ ایمنی‌های جاده برای عید سعید فطر مورد بازگشایی مجدد قرار می‌گیرد.
تکمیل قطعه4 آزادراه تهران-شمال در ماه‌رمضان
علی نورزاد با سفر به استان‌های گیلان و مازندران از آزادراه تهران- شمال، آزادراه منجیل- رودبار و کنارگذرهای لنگرود و بندر انزلی و آزادراه همت- کرج بازدید کرد و دستور تکمیل و تسریع روند اجرای منطقه 4 آزادراه تهران- شمال را صادر کرد. نورزاد از تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: باقیمانده عملیات اجرایی منطقه 4 حدفاصل سه راهی کچور تا چالوس به طول 20 کیلومتر در حال اتمام است و در صورت تکمیل شدن عملیات، این محور در عید سعید فطر مورد بازگشایی مجدد قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه افزود: به منظور تسریع در اتمام عملیات قطعه 1 نیز همزمان با ادامه کار پیمانکار چینی مناقصه‌ای برگزار شد که 5 پیمانکار ایرانی برای عملیات اجرایی باقیمانده مسیر انتخاب شدند که در حال حاضر مشغول تجهیز کارگاه و به دنبال آن شروع عملیات اجرایی هستند. نورزاد در ادامه سفر از احداث کنارگذر بندر انزلی بازدید کرد و گفت: بندر انزلی به عنوان مهمترین و بزرگترین بندر شمال کشور، محل ترانزیت از آسیای میانه و اروپا است و از طرفی با توجه به گردشگر پذیر بودن این منطقه ساخت کنارگذر برای این بندر مهم و اساسی است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه روند احداث این کنارگذر را در دو قطعه تشریح کرد و گفت: قطعه اول به طول 8 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 36 درصد در حال انجام است که برای اتمام آن 18 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود : قطعه دو این کنارگذر نیز به طول تقریبی 8 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 39 درصد در حال انجام است و نیازمند تامین اعتبار یک هزار و 800 میلیاردی است. نورزاد همچنین در بازدید از کنارگذر لنگرود اظهار داشت: احداث و بهره‌برداری از کنارگذر لنگرود که به طول 11.4 کیلومتر است گره ترافیکی شرق گیلان را برطرف و افتتاح این پروژه مشکل بزرگ حوزه ترافیکی شهر را حل خواهد کرد.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود 44 درصد دانست و افزود: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 650 میلیارد ریال است.

دکتر نورزاد در سفر به استان گیلان و بازدید از آزادراه منجیل- رودبار اظهار داشت: 125 کیلومتر از این مسیر شامل 31 کیلومتر حدفاصل امام زاده هاشم تا شمال رودبار و 93 کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری است و با توجه به ترافیک سراسری محدوده شهرهای رودبار و منجیل در جاده موجود، اجرای 11 کیلومتر باقیمانده از اولویت ویژه برخوردار است.

وی با اشاره به دو بخش باقیمانده این مسیر عنوان کرد: عملیات اجرایی بخش اول این آزادراه به طول18/3 آغاز شده است و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث 2 دستگاه شیب راهه، 2 دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود 200 متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با تکمیل بخش اول این آزادراه، مشکل عبور ترافیک از گلوگاه آزادراه قزوین- رشت تا حدود زیادی حل خواهد شد و با توجه به اتصال آزادراه به جاده موجود، ظرفیت کل آزادراه با داشتن یک منطقه با گنجایش راه اصلی چند خطه، کاهش می‌یابد که در آینده با افزایش ترافیک آزادراه، مشکل این گلوگاه نیز مرتفع خواهد شد.

طبق اعلام روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گزارش داده نورزاد در انتهای این سفر از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و اظهار داشت: قطعه اول این آزادراه حدفاصل انتهای منطقه 22 شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول پنج کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران-کرج در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: قطعه دوم این آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نمای‌ کرج در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد دارد. مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه تکمیل کریدور بین‌المللی شرق-غرب، روان سازی و کاهش ترافیکی روزانه محور تهران-کرج به میزان 40 درصد، کاهش 30 دقیقه‌ای زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات را از جمله مزایای تکمیل و احداث آزادراه همت -کرج بیان کرد‌.

نورزاد در انتها یادآور شد: راه‌های شمال کشور مورد استفاده عموم مردم ایران است و توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌های منتهی به شمال کشور بالاخص کریدورهای اصلی آن، علاوه بر تسهیل تردد و افزایش ایمنی، موجب توسعه صنعت توریسم و گردشگری می‌شود.
مرجع : ایسنا