به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۸۳۵۵۷
72جشنواره فیلم ونیز از دوم سپتامبر آغاز می‌شود

جشنواره ونیز با اورست افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی: هفتادودومین جشنواره معتبر فیلم ونیز، قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان با نمایش فیلم «اورست» آغاز به کار خواهد کرد.
جشنواره ونیز با اورست افتتاح می‌شود
فیلم «اورست» به کارگرانی «بالتازار کورماکور» که بر اساس داستان واقعی صعود دو گروه رقیب به بام جهان در سال 1996 ساخته شده، از سوی مسئولان برگزاری جشنواره ونیز به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی انتخاب شد. در چند سال اخیر فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز جایگاه بسیار مناسبی در فصل جوایز سینمایی کسب کرده، بطوری که سال گذشته فیلم «مرد پرنده» ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» پس از نمایش در ونیز موفق به کسب جوایز سینمایی متعددی از جمله اسکار بهترین فیلم شد و «جاذبه»، فیلم افتتاحیه 2013 نیز در نهایت اسکار بهترین کارگردانی را به‌دست آورد و در گیشه به فروش فوق العاده بیش از یک میلیارد دلار دست یافت. فیلم «اورست» دهمین ساخته بلند سینمایی ««بالتازار کورماکور»، کارگردان ایسلندی است که به زبان انگلیسی و به‌صورت 3 بعدی ساخته شده و در آن «جک جیلنهال» و «جیسون کلارک» در نقش دو رهبر گروه کوهنوردی رقیب ایفای نقش کرده‌اند که در جریان صعود به قله اورست دچار طوفان سهمگینی می‌شوند.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به «جاش برولین»، «جان هاوکس» به همراه «کایرا نایتلی»، «رابین رایت» و «امیلی واتسون» اشاره کرد. این فیلمِ محصول کمپانی انگلیسی «ورکینگ تایتل» امیدوار است موفقیت فیلم «تئوری همه چیز» محصول سال گذشته این کمپانی را در فصل جوایز سینمایی تکرار کند. نگارش فیلمنامه «اورست» را دو فیلمنامه نویس چیره‌دست انگلیسی به نام «ویلیام نیکلسون» نویسنده فیلم‌های «گلادیاتور»، «سرزمین سایه» و «شکست‌ناپذیر» و «سایمون‌ بیفوی»، فیلمنامه نویس برنده اسکار فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» بر عهده داشته‌اند.

این نویسندگان فیلمنامه «اورست» را با اقتباس از پنج کتاب پیرامون مرگبارترین روز در اورست پس از وقوع بهمن در سال 2014 نوشته‌اند. در سال‌های اخیر فیلم‌هایی با موضوع کوهستان و کوهنوردی بسیار مورد توجه مخاطبان و منقدین سینمایی قرر گرفته است. فیلم «لمس خلاء» درباره صعود موفق اما بسیار خطرناک دو کوهنورد به قله رشته کوه‌های آند در پرو موفق به کسب جایزه بهترین مستند جوایز بافتا شد و فیلم «127 ساعت» ساخته «دنی بویل» نامزد کسب شش جایزه بود. هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز از دوم سپتامبر آغاز می‌شود و تا ۱۲ سپتامبر ادامه خواهد داشت و ریاست هیئت داوران بخش رقابتی آن بر عهده «آلفونسو کواران»، کارگردان مکزیکی و برنده اسکار فیلم «جاذبه» است.
مرجع : ایسنا