به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۸۳۸۶۲

سریع‌ترین جت فراصوت جهان در راه است

گروه فناوری: یک شرکت امریکایی آخرین نسخه به‌روزرسانی شده از نوعی جت فراصوت مفهومی خود به نام S-512 را ارائه داده است.
سریع‌ترین جت فراصوت جهان در راه است
چنانچه همه چیز خوب پیش برود، نسخه جدید هواپیمای S-512 که شکل مفهومی آن در سال 2013 ارائه شد، سریع‌ترین هواپیمای تجاری جهان خواهد بود.
قرار است نسخه به‌روزشده این جت فراصوت در صورت ساخت، تا 18 مسافر را با سرعت 1.6 ماخ (1963 کیلومتر در ساعت) حمل کند. این در حالی است که سرعت حداکثر این هواپیما 1.8 ماخ (2205 کیلومتر در ساعت) خواهد بود.
شرکت هوافضای Spike واقع در بوستون اعلام کرده آخرین تغییرات اعمال‌شده بر این جت، بین ایمنی، عملکرد و به صرفه‌بودن هزینه تعادل برقرار می‌کند. همچنین تغییرات اعمال‌شده در میزان مسافت طی‌شده توسط هواپیما، محموله آن، سرعت، کارآیی سوخت، راحتی و بو‌م‌های صوتی اثر می‌گذارند.

در آخرین نسخه به‌روزشده S-512، بال دلتای اصلاح‌شده جایگزین بال‌های قدیمی شده‌اند. این موضوع موجب کارآیی بالای آیرودینامیکی هواپیما می‌شود زیرا کشش بال کاهش می‌یابد و عملکرد پرواز در هر دوی پرواز با سرعت پایین و سرعت‌های کروز فراصوت ارتقا می‌یابد. چنین بالی همچنین موجب افزایش کارآیی سوخت هواپیما می‌شود. علاوه بر این، بال جدید به مهندسان این امکان را داد که در طراحی‌های انجام‌شده، دم افقی نسخه قدیمی را با دم دیگری جایگزین کنند که وزن و کشش آن کمتر است.

گفته می‌شود با ادامه‌ مرحله طراحی هواپیمای جدید، تغییرات دیگر توسط شرکت سازنده اعلام خواهند شد. نمونه چنین هواپیمایی‌هایی دنیا را کوچک‌تر و دسترس‌پذیرتر می‌کنند و در تجارت رقابتی جهانی، کاهش‌دادن زمان پرواز شاخص بسیار ارزشمندی خواهد بود.
مرجع : ایسنا