به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۸۴۱۱۸
فرار شصت و سومین فرد قدرتمند جهان؛

خطرناکترین قاچاقچی جهان از زندان گریخت

گروه حوادث: مجله آمریکایی فوربس سال ۲۰۱۲ وی را به عنوان «قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر جهان» و شصت و سومین فرد قدرتمند با دارایی حدود یک میلیارد دلار معرفی کرد.
خطرناکترین قاچاقچی جهان از زندان گریخت
خوآکین گوسمان یکی از سرکردگان گروههای قاچاق مواد مخدر مکزیک از زندانی خارج از شهر مکزیکو سیتی فرار کرد که به شدت با انواع سامانه های حفاظتی از جمله الکترونیکی و سیم خاردار محافظت می شود. خبرگزاری فرانسه یکشنبه (امروز) از مکزیکو سیتی گزارش داد که دوربین های امنیتی منطقه خطرناکترین قاچاقچی جهان را آخرین بار شنبه شب پیش از ناپدید شدنش در 90 کیلومتری غرب پایتخت مکزیک ردیابی کرده اند. کمیسیون امنیت ملی مکزیک پس از آنکه وی برای مدتی در دیدرس نبود و فرار گوسمان تایید شد زنگ خطر را اعلام کرده است.

بنابر گزارش این کمیسیون، عملیاتی برای شناسایی مخفیگاه گوسمان 58 ساله در منطقه و در جاده های ایالت های همجوار به کار گرفته شده است و پروازها در منطقه نیز تعلیق شده است.وی سال 2001 پس از تحمل 8 سال زندان با مخفی شدن در یک محموله لباس کثیف از زندان گریخت ولی اسفند ماه سال گذشته در سینالوآ دستگیر شد.

براساس این گزارش گوسمان خطرناک ترین سرکرده قاچاقچیان جهان به حساب می آید که اعضای باند وی مواد مخدر را در سراسر جهان توزیع می کنند. ایالات متحده سال ها قبل برای دستگیری وی پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. مجله آمریکایی فوربس سال ۲۰۱۲ وی را به عنوان «قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر جهان» و شصت و سومین فرد قدرتمند با دارایی حدود یک میلیارد دلار معرفی کرد.