به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۸۴۶۶۶
معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح کرد

اگر حمایت رهبری نبود نمی گذاشتند مذاکرات به نتیجه برسد

گروه سیاسی: معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر حمایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای نبود، بسیاری اجازه نمی‌دادند مذاکرات به نتیجه برسد.
اگر حمایت رهبری نبود نمی گذاشتند مذاکرات به نتیجه برسد
محمدرضا خباز شب گذشته در مراسم ضیافت همدلی در کاشمر با بیان اینکه بعضی‌ها پا را از جاده انصاف بیرون گذاشته‌اند، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نه تنها حقانیت ما را به دنیا ثابت کرد، بلکه از بروز یک جنگ مسلم جلوگیری نمود. وی افزود: گارد گرفتن‌های مسئولان تیم هسته‌ای دولت قبل در برابر مجامع بین المللی موجب شد که چهار قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب برسد. خباز با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در دولت قبلی در ردیف فصل هفتم شورای امنیت قرار گرفته بود، بیان کرد: فصل هفتم شورای امنیت می‌گوید اگر اسم کشوری در لیست شورای امنیت قرار گیرد، باید به آن حمله نظامی شود.

وی عنوان کرد: اگرچه قطعنامه‌هایی که بر علیه کشورهای مختلف صادر شد به جنگ ختم شد، اما با تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت یازدهم نه تنها حقانیت ما به دنیا ثابت شد بلکه از بروز یک جنگ مسلم جلوگیری شد. این فعال سیاسی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده با استدلال‌های قوی و کمک خداوند متعال شرایط را به نفع ما برگرداند، افزود: آنقدر مذاکرات ادامه یافت که شش تیم قدرتمند دنیا را خسته کردند. وی با اشاره به اینکه نه تنها شش قدرت جهانی انجام فعالیت‌های هسته‌ای را در ایران پذیرفتند، بلکه در تلاش هستند که با ایران ارتباط اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

خباز با بیان اینکه بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات سرمایه‌گذاران خارجی صف کشیدند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: بدون شک با این سرمایه‌گذاری‌ها به رونق اقتصادی کشور کمک می‌شود. وی گفت: بعد از پایان جنگ سرد بین ایران و قدرت‌های دنیا امیدواریم یکی پس از دیگری آثار و برکات مثبت این مذاکرات نمایان شود.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رییس جمهو موفقیت بدست آمده در مذاکرات را مرهون استقامت ملت شریف ایران و دولت دانست و اظهار کرد: ما کشور در حال توسعه هستیم که دشمنان تلاش‌های بسیاری برای خدشه‌دار کردن این کشور می‌کنند. خباز با بیان اینکه در سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم، گفت: تمام تلاش ما در جهت داشتن مجلسی مقتدر، توانا، منسجم و موثر در کشور است. وی با تاکید بر اینکه همه باید در بارور کردن و پویایی مجلس تلاش کنیم، از تشکیل شورای راهبردی اصلاحات در شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: هدف این شورا انتخاب و معرفی نماینده شایسته‌ای به مردم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

خباز با اشاره به اینکه شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در همه کشور و در هر شهر و استان تشکیل شده است، عنوان کرد: بحمدالله تاکنون در شهرستان کاشمر اصلاح‌طلبان توانسته‌اند در شش دوره، نماینده به مجلس بفرستند. خباز در ادامه با بیان اینکه شورای راهبردی شهرستان کاشمر بعد از برگزاری جلسات مختلف و صحبت با افراد متعدد در نهایت چهار نفر را به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند، افزود: قطعاً اگر افراد دیگری هم بخواهند وارد این عرصه شوند، استقبال می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی باید کارها حساب شده و جدی‌تر باشد، از تنظیم میثاق‌نامه‌ای برای کاندیداها خبر داد و گفت: بعد از اینکه به‌طور رسمی هیات نظارت کاندیداها را معرفی کرد، هر فردی که از نظر افکار عمومی و نظر اصلاح‌طلبان به عنوان نفر اول انتخاب شود، همه از وی حمایت خواهیم کرد. این فعال سیاسی با اعلام اینکه اگر با همین روند پیش برویم فردی که مورد تایید است انتخاب خواهد شد، افزود: اگر اصلاح‌طلبی جزء لیست شورای راهبردی شهرستان نبود اما می‌خواست کاندید شود و انتظاری هم از مجموعه اصلاح‌طلبان نداشت، استقبال می‌کنیم. خباز در پایان با بیان اینکه قرار نیست در بین این 4 نفر اختلاف ایجاد شود و همه در واقع یک نفر هستند، از کاندیداها خواست به میثاق‎نامه احترام بگذارند.
مرجع : ایسنا