به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۸۵۴۳۰

معلولان دارای کارت بین‌المللی می‌شوند

گروه جامعه: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت بین المللی معلولیت برای تمامی معلولان کشور در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود یک هفته است که پایلوت این طرح در بهزیستی استان تهران برای 15 هزار نفر از معلولان اجرا شده است.
معلولان دارای کارت بین‌المللی می‌شوند
حسین نحوی نژاد افزود: تمامی مزایا، معافیت های قانونی و تسهیلاتی اعم از وام‌های اشتغال، بلیط نیم بهاء هواپیما، معافیت های سربازی، استفاده از تسهیلات حمل و نقل داخلی و خارجی، شرکت در کنکور و...همگی به وسیله این کارت‌ها قابل دسترسی است. وی در ادامه در ارتباط با مشکلات موجود بر سرراه صدور این کارت‌ها، عنوان کرد: محدودیت های امنیتی به دلیل آنکه این کارت ها بار قانونی دارند و در صورت تکثیر غیرقانونی می‌توان از مزایای آنها استفاده کرد و همچنین قابلیت شناسایی آنها از طریق شناسه هایشان به وسیله نرم افزارهای مربوطه، از مشکلات و موانع توزیع و صدور سراسری آنها بود که درحال حاضر این مشکلات تا حدودی مرتفع شده اند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تاکید بر اینکه این کارتها دارای شناسه بین المللی و رسمی هستند، اظهار کرد: کارت‌های بین المللی معلولیت این امکان را دارند که در صورت حضور فرد معلول در خارج از کشور نیز فرد بتواند با مشخص شدن نوع و شدت معلولیت خود، از تمامی مزایا و امکانات مربوط به آن استفاده کند. نحوی نژاد در ادامه عنوان کرد: در صورتی که در مدت دو ماهه اجرای آزمایشی این کارت ها، از لحاظ امنیتی و سایر مشکلات در بهزیستی استان تهران مسئله‌ای ایجاد نشود؛ بعلت آنکه در حال حاضر از نظر اجرایی مشکلی در زمینه صدور آنها وجود ندارد؛ صدور و توزیع‌شان به صورت کاملا رایگان با تامین اعتبار از سوی بهزیستی در نیمه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت توزیع سراسری نمونه این کارت ها به منظور شناسایی به کلیه سازمان ها و دستگاه های کشور مکاتبه خواهد شد. نحوی نژاد در پایان گفت:در حال حاضر تقریبا تمامی معلولین کشور در بهزیستی شناسایی شده و در صورت صدور، این کارت‌ها به تمامی یک میلیون و صد هزار معلول تحت حمایت سازمان تعلق گرفته و حتی آن دسته از معلولینی که بعلت تمکن مالی به بهزیستی مراجعه نکرده و تحت پوشش نیستند نیز با مراجعه به بهزیستی می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
مرجع : ایسنا