۱۳۶

نماینده اردبيل در مجلس: در ماجرای قتل دکتر پیرزاده، صدا و سیما مقصر است

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
گروه جامعه: جامعه پزشکی اردبیل عزادار مرگ یک پزشک فوق تخصص خون و انکولوژی است و پزشکان اين استان قرار گذاشته‌اند روپوش‌سفید را کنار بگذارند و امروز شنبه همگی با لباس‌مشکی سرکار حاضر شوند. آنها امروز مطب‌های خود را تعطیل کرده‌اند تا با خانواده دکتر «اصغر پیرزاده» هم‎دردی کنند.
نماینده اردبيل در مجلس: در ماجرای قتل دکتر پیرزاده، صدا و سیما مقصر است
درباره علت مرگ او شایعه های بسیاری منتشر شده است. در مهم ترین اظهارنظر رسمی، دادستان اردبیل گفته است قاتل ۲۳ ساله و دانشجو بوده و رابطه ای دوستانه با مقتول داشته است. دوستان دکتر اصغر زاده حالت عادی ندارند؛ پای تلفن گریه می‌کنند و به هق هق می‌افتند. یکی از آن ها می‌گوید: «ما وقتی خودمان امنیت جانی نداشته باشیم، چه طور می‌توانیم جان بیماران را نجات دهیم.» دکتر «عابد فتاح»، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم حال عادی ندارد و در طول مصاحبه بارها بغض می‌کند و صدایش می‌لرزد.

عابد فتاح چشم پزشک است و پیش تر به عنوان ناظر شورای عالی سازمان نظام پزشکی فعالیت کرده است. او می‌گوید: «جامعه پزشکی را تا کنون این‌قدر متاثر ندیده بودم. اما با توجه به رویه صداوسیما و توهین‌هایی که از طرف مطبوعات جامعه پزشکی را نشانه گرفته، احتمال این ‌که شاهد مسایل بیش تری از این قبیل باشیم، وجود دارد.» هنوز از انگیزه قاتلی که دکتر پیرزاده را به قتل رسانده، خبری در دست نیست اما فتاحی می‌گوید: «انگیزه هر چه بوده، شوک و وحشت بزرگی به جامعه پزشکی وارد کرده است.»

بعد از این اتفاق، پزشکان زیادی با این نماینده مجلس تماس گرفته‌اند. او می گوید: «بیش از 20 پزشک بعد از این جریان با من تماس گرفتند که حال و وضعیت روحی مناسبی نداشتند. همه آن ها هم با قدرت گفتند دیگر انگیزه‌ای برای درمان بیمارانی که ریسک بالا دارند و دچار بیماری حاد هستند، ندارند. آن ها به راحتی گفتند که از این پس به جای این‌که به بیماران با ریسک بالا بیش تر توجه کنند، از آن‌ها دوری می‌کنند. می‌دانید از دست رفتن این انگیزه یعنی چه؟ این یک فاجعه بزرگ بر بدنه جامعه پزشکی و برای بیماران جامعه است؛ یعنی فرار پزشکان از درمان بیماری‌های سخت.»

فتاح رشته خودش را مثال می‌زند و می‌گوید: «من جراح چشم هستم و در طول سال هزار نفر را جراحی می‌کنم. اگر از این تعداد ۵۰ نفر که بیماری‌ آن ها شدید است و جراحی روی چشم‌شان جواب نمی‌دهد، نابینا شوند و بخواهند چشم من را کور کنند، من دیگر نمی‌توانم طبابت کنم.» او در جواب این‌که چرا بین مردم و جامعه پزشکی اختلاف ایجاد شده است، بدون معطلی می‌گوید: «صداوسیما خیلی به این مساله دامن زده است.»

اشاره وی به سریال «در حاشیه»، ساخته «مهران مدیری» است که به دلیل اعتراض پزشکان، پخش آن متوقف شد: «در یک سریال مسخره، جامعه پزشکی را به عنوان یک جامعه تاجر که از درد مردم فقط پول می‌سازد، معرفی کردند و طبیعی است که مردم هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.» این نماینده مجلس معتقد است که حتی شهرداری‌ها هم تحت تاثیر حرف هایی که در رابطه با دستمزد زیاد پزشکان و تجارت در پزشکی عنوان شد، قرار گرفتند: «امام فرموده بودند که طبابت شغل مقدسی است و تجارت نیست وخدمت است و هر پزشکی در منطقه مسکونی خودش هم می‌تواند طبابت کند؛ البته به شکلی که مزاحم دیگران نباشد اما اخیرا این فرمان حضرت امام هم توسط شهرداری‌ها زیر پا گذاشته شده و می‌گویند طبابت شغل تجاری است و پزشکان باید محل طبابت خود را حتما تجاری کنند.»

دکتر فتاح معتقد است بعد از ارایه «طرح تحول سلامت»، حملاتي علیه جامعه پزشکی آغاز شده که هدف آن ها ایجاد نفاق بین مردم و جامعه پزشکی است. او با اشاره به مساله زیرمیزی گرفتن برخی پزشکان که بارها در رسانه‌ها عنوان شد، می‌گوید: «در هر شغلی عده‌ای هستند که خلاف قوانین عمل می‌کنند اما تعمیم آن به همه افراد یک صنف، ناعادلانه و نادرست است. رسانه‌ها از درآمد بالای پزشکان صحبت کردند. چند بار این موضوع را توضیح دادم که وقتی یک آرایش‎گر موی ما را اصلاح می‌کند، اگر کم تر از 15 هزار تومان دریافت کند، طوری به ما نگاه می‌کند که یعنی دفعه بعدی این‌جا نیایید. حتی نصاب ماهواره برای تنظیم کانال‌های ماهواره 70، 80 هزارتومان دریافت می‌کند. یک کارگر لوله کش هم برای نصب یک لوله 50 هزارتومان اجرت می‌گیرد. حالا یک پزشک که فقط هفت تا 15 سال در دانشگاه درس می‌خواند و در سن 40 سالگی تازه شغلش را آغاز می‌کند، باید چه قدر درآمد داشته باشد؟ کسانی که تعمیرکار ماشین هستند یا لوله کش، نصاب ماهواره یا مهندس و حسابدار، کارشان را از بین 18 تا 22 سالگی شروع می‌کنند و درآمد دارند.»

کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار است روز یک شنبه این مساله را مورد بررسی قرار دهد. دكتر فتاح در اين باره مي گويد: «متاسفانه بعضی از همکاران پزشک ما در کمیسیون-البته نمی‌خواهم از واژه ضد پزشک استفاده کنم- درباره جامعه پزشکی گارد دارند و وقتی از این جامعه دفاع می‌کنیم، فکر می‌کنند طرف مردم را زمین گذاشته‌ایم. اصلا این‌طور نیست و ما هم نمی‌خواهیم خدایی ناکرده این گونه باشد اما معتقدیم که همه باید رفتار درستی داشته باشند؛ هم بیمار و اطرافیانش، هم پزشکان و پرستاران و هم کادر درمانی.» «رحمانی فضلی»، وزیر کشور هم در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار تشکیل جلسه شورای تامین استان شده است.
کد مطلب: 85474
مرجع : ايران واير

هموظن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۳۰
چرا جامعه عزادار مرگ معلم ی نشد که به دست شاگردش کشته شد .چرا در مجلس کسی برای این فرد بغض نکرد . (316807)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۹
آقا یاخانوم هموطن، هردو شخص چه معلم عزیز و چه این پزشک شریفی که جونشون رو از دست دادن قابل احترام بوده اند و به نظر بنده ما باید داغدار این دو عزیز که نقش حیاتی در جامعه مادارند داشته باشیم لطفا جبهه نگیرید
مقصران هردو فاجعه و هر اتفاقی ازین قبیل باید بشدت مجازات شوند تا دیگه شاهد چنین حوادثی نباشم (316906)
سعید1
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۱
یک متخصص از بد حادثه یا بدلیلی نامعلوم گرفتار یک قاتل شده و جانش را از دست داده خدا رحمتش کند.قتل که در این کشور امری عادی است.جامعه از اینکه مقتول انتخاب می شود که مقصر نیست.یک احتمال است.یکی معلم است دیگری پزشک است یکی هم کارتن خواب.حالا لابد می خواهند بگویند تقصیر مهران مدیری بوده! واقعا مملکت پر است از روحیه استبداد وخودکامگی. (316968)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۱
"قتل که دراین کشور امری عادی است" همه ی حرف در همین جمله است (317048)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۳
شاید باید به جای هر مجازاتی این قاتل جوان را وادار کرد تا در 18 سالگی وارد دانشکده پزشکی شده، پس از 7 سال در 25-6 سالگی با کمترین درامد قابل تصور در نا کجا اباد به خدمت سربازی در اید یا پشت کوه ها به مداوای درد و فرهنگ مردمش بپردازد.دست کم در حوالی 28 سالگی پس از گذران یک دوره نفرت انگیزو پر استرس دستیار تخصصی شده، 4 سال فشار و تنش و تحقیر را متحمل شود، پس از امتحانات بی پایان، دگر باره به همان نا کجا اباد برای گذراندن طرحی دیگر باز گردد و باز پس از 2-3 سال به هوای شرایطی بهتر ، نمیدانم در چند س (317165)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۰
آفرین برشما بانظرشما موافقم زیرا هردوفرزندان این جامعه هستند (316972)
دو..ست
Estonia
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۳۲
آقا یا خانوم ناشناس! بله حق با شماست همه محترم هستند. اما ببینید در جامعه ما در مرگ یه طیفی ناله و شیون به آسمان بلند میشه اما در مرگ عزیزانی دیگر عکس العملی دیده نمیشه. خداوند خون همه را محترم قرار داده و بر اساس کلاس اجتماعی طبقه بندی نکرده. اما این درست نیست که در سوگ این عزیز از دست رفته همه پزشکان یک روز را دست از طبابت بکشند. آیا روح آن مرحوم با این اقدام و عدم کمک به بیماران در روز شنبه شاد خواهد شد؟ (317127)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۲
چرا زمانی که هزارن بیمار بخاطر بی توجهی پزشکان و و عدم مهم بودن جون مردم برای پزشکان جان خود رو از است می دهند ابراز تاسف عمیق نمی شود ؟؟؟؟!!! نماینده ها و وزیر بهداشت ابراز تاسف نمی کنند ؟؟؟؟؟؟ مگر پزشکان خونشان از مردم رنگینترس ؟؟؟؟؟؟ اکثر پزشکان فقط به فکر تجارت هستند برای مریض حتی 2 دقیقه هم وقت نمی گذارند تا وزیت بیشتری بگیرند و برخورد بسیار بدی با مردم دارند و هیچ نظارتی و برخوردی با انها نمی شود... (316910)
يك پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۳۰
هموطن عزيز اگه جون بيمار براى پزشك مهم نبود هيچ وقت ساعت ٤نصفه شب از خونش نميزد بيرون كه بره به مريض بستريش رسيدگى كنه مريضى كه ملوم نيست بيمه كى بخواد دستمزدشو با پزشك تصفيه كنه شماخا طورى صحبت ميكنين كه انگار همه اون مريضايى كه خوب ميشن امامزاده ها و فال نويساى سر كوچشون خوبشون كرده منيكه تازه ٣ماهه وارد بازار كار شدم و طرحم تا حالا جون ٧نفرو از مرگ حتمى نجات دادم اونم با حقوق ماهانه ٢/٥ تومن پس كطف كنين اينقدر عقده هاى درونيتونو سر قشر پزشكا خالى نكنين.. (317026)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۰
به همان علت كه كسي مهندسي را به خاطر بيتوجهي در ساخت و ساز كه با جان مردم بازي ميكند نميكشد به همان علت كه تعميركار ماشين كه جرست كارش راانحام نميدهد و ميتواند به جان كسي اسيب بزند توسط مشتري كشته نميشود.به همان علت كه وقتي محصولات غذايي الوده به بالم دانسته بين نردم بخش ميشود كسي باني انرا نميكشد. (317077)
هموطن2
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۶
فقط براي مرفهين بايد بغض كرد.معلم بيچاره چي داره ؟ اصلا بحساب نمياد . تا در جامعه اي معلمين در رفاه كامل نباشند (بنحوي كه هرگز دغدغه مالي نداشته باشند )آن جامعه همين خواهد بود كه هست. معلمين عزيز و گرانقدرمان را پاس بداريم پزشكان عزيز تربيت شده همين معلمان هستند .همينطور قاضي هم بايد تمام و كمال دغدغه مالي نداشته باشد تا هيچگونه وسوسه اي اورا تحت تاثير قرار ندهد قوه قضائيه مانند قلب جامعه است كه اگر... (316916)
جواب به هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۶
معلمها که ماشالله تو کلاس درس نمیدن و خانواده هارو مجبور به فرستارن بچه به کلاس خصوصی میکنن بله حقوقشون کمه ولی خوب راهشو یاد گرفتن یک پزشک فوق تخصص که اندازه عنر یک معلم درس خونده روا نیست بجای حمایت قشر تحصیل کرده مورد شماتت قرار بگیره اگر اداعاش اینه که شغلش شغل انبیاس (317081)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۴۳
من یک معلمم /با قلبی از تمامی عالم وسیعتر /واز موم نرمتر .و هرگز از مسولیتم بخاطر کمی حقوقم نکاسته ام همه را با یک چوب نزن برادر هموطن (317155)
ایرانی
Estonia
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۳۷
البته معلم هم معلمان قدیم..که زحمت کش بودند. الان وقتی از همون کلاس اول معلم کلی لیست میدهد که گاج..کانون و...بخرید معلوم میشه که بیشتر زحمت را کانون های فرهنگی و کلاس های کنکور با هزینه های بالا ( که البته توسط خود این معلمان عزیز اداره می شود)بر عهده دارند (317129)
Nazari
Estonia
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۱
اینکه جامعه در امور محوله بنا بر بعض مصالح غلط امساک میکند دلیل بر نادیده گرفتن قتل ناجونمردانه یک پزشک دلسوز و خادم نمیباشد. شما حق نداری در اینگونه مسائل مقایسه و اظهار نظر کنی.مقام بلند معلمان علی رغم ناملایمات رایج محفوظ است. (316997)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۹
معلم و پزشک هردو فرزندان این مملکت واز تاثیر گذاران هستند .اما وجدانا توهین به بعضی مشاغل ترستاکتر از قتل بعضی شاغلان است واین یعنی بی عدالتی وبی انصافی (317152)
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۰۳
وقتی بیمارستان مدائن برای جا انداختن دو انگشت شکسته نزدیک به 7 میلیون تومان صورتحساب سازی میکند . دکتر مشاور قبل از عمل و دکتر مشاور بعد از عمل. هر کدام 300 هزار تومان با چند تا سوال که مثلا بیماری قلبی نداری؟ قند نداری؟ یا چند سالته که این سوال ها را یک پرستار هم میتواند بکند و یاد داشت کند . آنوقت چرا مردم نباید به جامعه پزشکی بد بین نباشند؟؟ از این مسا ئل زیاد است برای یک سزارین که ناخواسته هم هست چقدر میگیرند؟؟ (317173)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۳۲
نظر دادستانی رابطه نزدیک قاتل و مقتول را میگه و دکترا در مورد بیماران حاد اظهار میکنند که درمان نمی کنند. اشتباه فکر کردن باید رابطه های نزدیکشون با بیماران را کنترل کنند... (316808)
دقت
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۳۶
عابد فتاح نماینده ارومیه بوده تیتر خبر اشتباهه (316811)
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۳۸
ای کاش در موردقتل معلمان اینگونه موضعگیری می شد و حساسیت نشان داده می شد تا شاهد اینگونه فجایع دردناک نباشیم یا باز هم می گوئیم که معلمان زیادی هستند و یا باز هم می گوئیم که معلمان زیاد هستند و باید از تعداد آن ها با توجه به فرمایشات وزیر محترم کاسته شود . (316812)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۴۱
بنظر من سریال در حاشیه واقعیت جامعه ی پزشکی رو گفته .کیه که ندونه تو این بیمارستانها چی میگذره .تقریبا همه بلاخره یک با کارشون به بیمارستان کشیده شده .متاسفانه واقعیت داره .مهران مدیری هم بیخود یک موردی رو دستمایه طنز قرارنمیده. (316814)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۹
کاملا درسته. بعلاوه مدیری در همان سریال چهره یک پزشک متعهد و مردم دار را هم به تصویر کشیده بود. چرا آقایان پزشک معترض آن چهره را ندیدند؟ (316935)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۰
هنوز معلوم نیست جریان چیه، یک عده حادثه را دارند صنفی جلوه می دهند و مظلوم نمایی می کنند. (316939)
Nazari
Estonia
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۴
ازکجات میدونی ! توهم زیاد تلوزیون نگاه میکنی و بجای فکر کردن ومنطقی بودن تقلید از جو موجود را انتخاب کردی .بیانصافی هم حدی داره. (317003)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۴
بنده هم رشته دکترمرحوم هستم وبانطردکترفتاح موافقم متاسفانه صداوسیماکاملامغرضانه وجهت دارجامعه رانسبت به پزشکان بدبین کرده والبته خودوزیرهم کاملامقصرهست بااقدامات عوام فریبانه من هم دیگربیمارباریسک بالاویزیت نمی کنم به هیچ وجه (316816)
بهومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۰
تو رو خدا، قسمت میدم فقط و فقط یک بار دیگه یه مریض با ریسک بالا را عمل کن هههههههههههههههههههههههههههه
برو عمو،خودت را سیا کن
حداقل 4تا علامت خنده و یا علامت تعجب بزار که ما بدونیم داری مزاح میکنی بچه جان.
یعنی ما ایرانیها آخرشیم والله (316923)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۳
به نظرم افزایش انتقاداتی که به جامعه پزشکی میشه نشوندهنده یک مطلبه و اون وجود پزشکان کم سواد و یا یودجویی برخی پزشکان است. به نظرم جامعه پزشکی باید این انتقادات را جدی بگیرد چون با حان و آبروی افراد سر و کار دارد. (316958)
انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۴
ان شا الله خدا کار مارو به امثال شما وا نمیگذاره اقای از خود راضی (316960)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۸
وزیر بهداشت با استفاده ازغفلت ناشی از تمرکز شدید دولت بر پروژه هسته ای ، با طرح تحول سلامت ، ریشه اعتماد بین جامعه پزشکی و مردم را از ریشه زده که اثرات آن به زودی هویدا خواهد شد ، این وزیر نرخ مطب ها و جراحی در بیمارستانها و آزمایشگاه و تصویربرداری های خصوصی را 3 تا چهار برابر کرده ولی شرکتهای بیمه را ملزم به پذیرش این قیمتهای جدید نکرده و مردم مجبورند بیشتر هزینه را از جیب بدهند ، از سوی دیگر مراکز دولتی و تامین اجتماعی به خاطر مدیریت تاریخی ضعیف این بخشها در ایران ، توانایی انجام یک حتی درصد (316971)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۳۷
آقای دکتر توراخدابچگانه فکرنکن این فرمایشات شما ضعف اعتقاد به خدارا می رساند شما کارتون درست انجام بدیدبقیه رو بسپار بخدایی که خالق همه مخلوقات است آقای دکتر پیرزاده باحضور درمحل بیمار کارشو درست انجام داده وسرنوشتش همان بوده که رقم زده خداوندمتعال روحشو شادوبرای بازماندگانش صبرعجیل فرماید (316981)
پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۲۱
اخه مگه اين پزشك محترم كه به قتل رسيد بى سواد بودن همه كسانى كه ايشونو مىشناسن هم از أخلاق و هم از سواد ايشون تعريف مى كنند هموطن عزيزم موضوع امنيت شغلى ارتباط مستقيمى با خوب كار كردن افراد داره بلا تشبيه اگه فقط توكل به پروردگار مطرح باشه كه هممون به اون اعتقاد داريم چرا در عصر غيبت به سر مى بريم اقا و سرورمون امام عصر از دست ادم هاى بد به غيبت رفتند من خودم پزشكم از تمام مردم به خاطر كاستى هاى موجود كه گريبان مارو هم گرفته معذرت مى خوام واقعا بعضى از كاستى ها تقصير ما نيست (317053)
man
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۴
دکتر فتاحی نه ( فتاح ) (316817)
نجفی
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۸
وقتی امنیت معلمان در کلاس درس را جدی نمی گیریم و معلمان ما در کلاس مورد حمله ی دانش آموزان قرار می گیرند و کشته می شوند، و تدبیری اندیشیده نمی شود،چه انتظاری داریم که پزشکان امنیت داشته باشند.البته بین درآمد پزشکان و معلمان تفاوت از زمین تا آسمان است. (316824)
ناشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۴
معلم خونه پرش ۶ کلاس میخونه بدون کشیک و بیداری کشیدن و بدون استرس مرگ یک انسان زیر دستش و با سه ماه تعطیلی تابستون و دو هفته عید نوروز
اما پزشک چی؟…حداقل ٧ سال میخونه و حتی وقتی مسافرت میره یا جمعه عصر هم توی خونه اش نشسته باید جوابگوی مریضش باشه (316959)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۰
عزیزم فکر می کنم شما اونقدر مشغول پول شمردنی که وقت نمی کنی به آمار یه سری بزنی ببینی بالای پنجاه درصد معلمان محترم مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند. ماشاالله خیلی هم پزشکان کارآمدی داریم (317007)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۴
معلم خونۀ پرش 6 کلاس میخونه؟!! معلوم میشه شما مدرسه نرفتی تو عمرت! این خواندن و نوشتن رو یا تو نهضت یاد گرفتی یا تو مکتب خونه
بنده معلمم فوق لیسانس بعد از دیپلم 7 سال درس خوندم. یک پزشک عمومی هم همین قدر درس خونده
اما تفاوت حقوق دریافتی که بماند... تفاوت شان اجتماعی از پیگیری همین اتفاق در مقایسه با اتفاق قتل یک معلم در چند ماه گذشته (و از همین اطلاعات شما در مورد تحصیلات معلمین) کاملا نمایان است (317012)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۵۹
براي شما متاسفم كه اين نگاه را به معلم داري.همون كسي كه به شما نوشتن ياد داد اين حق او نيست. (317043)
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۰۰
ما معلمان برای قتل یک انسان متاسفیم ولی این انصاف نیست که سطح علمی معلمان را6کلاس فرض کنید.اکثرمعلمان دارای مدارک تحصیلی عالی هستند (317136)
کاید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۸
چه ربطی داشت. (316826)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۲
فکر کنم جامعه پزشکی دچار یه پدیده دومینو‌ای دامن زدن به شایعه شده. هنوز از علت مرگ مشخص نیست. روزانه قتل هایی بر سر اختلاف در حوزه های مختلف در کشور رخ میدهد شایسته این قشر تحصیل کرده نیست این طوری احساسات را به منطق ترجیح بدهند. فکر کنم این رویه باعث بهره برداری عده ای سود در میان جامعه پزشکی میشود (316831)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۳
آقا شما چرا درآمد پزشک را با کارگر و لوله کش مقایسه می کنی؟ بهتر نیست با افرادی مقایسه کنی که به همان اندازه پزشک تحصیل کرده و مدرک دکتری هم می گیرند و یک دهم یک پزشک هم درآمد ندارند؟! (316832)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۷
عزیز من حتما دکترای علوم انسانی را با پزشکی مقایسه میکنی عزیزم مطمئنم در فامیلتان یک.پزشک هم نداری چون مقایسه رشته پزشکی با دکتری های دیگر اشتباه است شب بیداری ها کشیک های سی و چند ساعته حجم دروس زحمات شبانه روزی که یک پزشک میکشد(به خصوص اگر پارتی نداشته
باشد و راههای فرار از زیر خیلی از این زحمات را یا نداند یا نخواهدفرار کند) و مسئولیت سنگین قانونی فارغ التحصیلان آن این رشته را از بقیه رشته ها جدا میکند (316919)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۵۱
ایرانی عزیز، کیست که شاهد زحمات طاقت فرسا و شبانه روزی پزشکان، البته در بیمارستانهای خصوصی، نبوده باشد؟! و کیست که در کیمیا بودن حضو پزشک در بیمارستان دولتی در هنگام شب شکی داشته باشد؟! (317040)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۴۶
با عرض تسلیت به خانواده مرحوم پیرزاده و طلب شادی روح آن مرحوم
بنده هم دکترای مکانیک دارم و در نصب سکوهای گازی فعالیت دارم
همه مردم فکر کنم می دانند که سختی دروس مکانیک و کارهای مربوطه را می دانند که یکی امکانات مادی دارد مثل ما 20 سال با خیال راحت درس می خوانیم بعد وارد بازار کار می شویم و بعضی ها متاسفانه بایستی بگویم با هزار درد و رنج امکانات مادی ندارند و از همان اویل نوجوانی و یا حتی کودکی وارد کار می شوند در آن سرمای زمستان و گرمای تابستان بدون امکانات حتی گذران زندگی! که هزاران افسوس انگار ... (317065)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۴۳
ایرانی، من خودم مثلا در یکی از ترم هام، 1100 صفحه کتاب "فرکانس های رادیویی" به زبان انگلیسی خوندم، تازه این یکی از درسهای اون ترم بود! همه ترم ها و همه دروس این وضعو داشت و همه به زبان اصلی .... متن کتابها و دروس، ریاضیات پیچیده ای داره که گمون نمی کنم پزشکا یه درصدش رو هم بفهمن... تازه این کارشناسی ارشد بود ... رشته ی من مهنسی برق - الکترونیکه. نمی دونم پزشکیها چه جوری کتاباشونو با بقیه رشته ها مقایسه می کنن؟ خنده داره. و تازه به جای اون کشیکها، مهندس ها پروژه هایی دارن که شبها بیدار می مونن. (317131)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۴۵
نمیخواستم این حرفها رو بگم چون من بر خلاف شما ("ایرانی") از توهین به دیگران متنفرم. و تازه خیلی از برتری ها رو نگفتم. نظر نامودبانه و البته مغرورانه ی "ایرانی" باعث شد. (317132)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۳
هیچ کسی به اندازه پزشک زحمت نکشیده.من پزشک نیستم ولی از نزدیک شاهد زحمتهای این قشر تحصیلکرده هستم.حقشونه دستمزدشون بیش از هر رشته دیگه ای باشه.و فوت این پزشک دلسوز و فداکار رو به جامعه پزشکان و خانواده محترمشون تسلیت میگم. (316931)
رحیمیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۴
منظورتان از کدام نوع مدرک دکتری است.که... (316988)
بی نام
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۹
از فوت این پزشک متاسف هستم . ولی این باعث نمیشه که به یک صنف خاص انتقاد نشه . اونها هم عضوی از جامعه هستند . پزشکها هم مثل بقیه باید انتقاد پذیر باشند . نمیخوان قبول کنند که متاسفانه درصد بسیار بالایی از این آقایان فقط به فکر پول هستند و وضعیت بیمار در اولویت آخر کارشون قرار داره . (316837)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۴۸
شما نمی دانید این ها باچه مشقتی درس می خوانندوچه برخوردهایی درطول دوران تحصیل بااینها میشه به همین خاطر بعضی چیزها راخودبخود به فراموشی میسپارنداگه شما هم بجای آنها باشید همین روند را دنبال می کنید.(البته من پزشک نیستم امابادردشون آشناهستم) (316985)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۶
ن باور کردم که پزشک نیستی.!!! (317025)
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۶
بله دوران دانشجویی پزشکی و دوران تحصیل آنها با رشته های دیگر فرق میکنه ، نه که سختر باشه ، خیلی هم آسونتر هست با دوران تحصیل دانشجویان فنی مهندسی ، تنها مشقتی که بیشتر دارن در زمان ورود به دانشگاه هست اون هم بخواطر تعداد متقاضی خیلی خیلی زیاد نسبت به دیگر رشته های تحصیلی و گرنه بعد از ورود به دانشگاه فقط با موبایل بازی میکنن و کیف میکنن یک دهم دانشجویان فنی مهندسی تلاش و زحمت و مشقت و احتیاج و هوش و استعداد ندارن (317114)
سیدمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۱۹
سیل چند روز پیش چی؟! احیانا اون تقصیر صداوسیما نیست؟! نه، جدا می‌گم... (316838)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۰
از سایت بهار بسیار بعید است که این طور نسنجیده هر مطلبی را نشرکندواقعا متاسفم !! یک ! اتفاق دلخراش که ممکن است برای هر کذاممان بیفتد .اما صنفی کردن وتعمیم آن به جامعه خدوم پزشکی و ربط ذاذن ان به یک سریال طنز واقعا ناشیانه و غیر حرفه ای است!!!بعدا که دلیل وافعی آن مشخص شد واقعا جواب افکار عمومی را کی می ذهذ؟؟؟؟ (316839)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۲
ديشب، در بيمارستان طالقاني، بيماري بد حال از بيمارستان اختر به آنجا انتقال داده شده بود. درحاليكه پزشك مسؤول اجازه پذيرش بيمار را نمي داد و مادر بيمار در حال گريه و التماس بود، لفظ دقيقي كه دكتر به كار برد اين بود: " نه، من اجازه نمي دم پذيرشش كنن، اينجا رو كردن آشغال دوني" (316840)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۵
اينكه نديدنشون كار بسيار به جايي كردن چرا كه همين بيمار كه بدحاله اگر بهترين درمان هم براش بكنن و خداي نكرده فوت كنه همين شما ميشي چاقوكش.همينكه ارجاع بشه بهتره.حرف دكتر فتاحي هم كاملا درسته متاسفانه من الان خيلي ميبينم كه بيماران مشكل فقط از اين بيمارستان به اون بيمارستان پاسكاري ميشن و هيشكي زير بار درمانش نميره كه كاملا درست و منطقي است و متاسفانه ضررش به مردم ميرسه (316944)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۶
خوب توهرقشری آدم خوب وبد هست واین هم به ذات انسان بستگی داردنمیشه به همه نسبت داد (316989)
مصطفی
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۲
اول ببینید دلیلش چی بود بعدا قضاوت کنید (316841)
مهاجر/بخش اول
Sweden
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۳
درگذشت دکتر پیرزاده را خدمت جامعه پزشکی ایران تسلیت عرض میکنم و بسیار از این موضوع متالم هستم. با قبول اینکه صدا و سیما در این زمینه بد عمل کرده است و با خیلی از حرفه ها همین چور عمل کرده، اما یک سوال......چرا جامعه پزشکی در مقابا زیر میزی که یکی از آشکارترین فسادها در بین مشاغل در ایران است و هیچ شغلی مشابه این فساد آشکار نداریم هیچ حرکت جمعی و از سره خیرخواهی انجام نداده اند و تکذیب هم میکنند.
چرا و (316842)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۴
کی تکذیب کرده؟ همه میدنیم و پذیرفتیم که عده ای اینکارو میکنن که البته تعدادشون از وکلایی که درصد بالای از پرونده میگیرن یا بعضی کارمندان شهرداری و دارایی که رشوه منبع درامدشونه کمتره. پس این کامنت شما مغرضانه و جهت داره. (316943)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۴۴
چون اونا این کارو می کنن اینا هم حقشونه؟ (317121)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۱
عزیرم این زیرمیزی شامل همه پزشک هانمیشه یه عده خاصی این کارراانجام میدنداکثرپزشک ها درآمدشان پایین تراز حداقل درآمدموردنیاززندگی متوسط می باشد (316996)
بلوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۳
ملت جهان سومی! این بنده خدا ها اشتباه خودشونه اگه بتونن باید برن از مملکت (316843)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۱
دوست عزيز، مدرك پزشكيشون خارج از ايران فاقد اعتباره. (316941)
متخصص
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۱
قابل اعتبار بخشي است واسه ادماي باهوش كاري نداره...
متاسفم واسه خودمون
تعداد زيادي از همكارانم رفتند و تعداد زيادي در حال رفتن هستند... (317111)
پزشک مهاجر
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۱۲
آقای حسن،شما یه اطلاعات حداقلي کسب کن،بعد اظهار فضل کن. (317138)
پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۳
اولا در کشورهای پیشرفته غربی مدرک هیچ کشور دیگری را قبول ندارند نه فقط مدرک ایران را ولی بیشتر پزشکان ایرانی د آنجا هم موفق بودند، اگر آنها بروند مشکل شما بیشتر میشود نه کمتر و باید پزشکان لیسانس پاکستانی یا هندی را منت بکشی (317166)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۴
شما هم هرچه در کشور اتفاق می افتد به گردن صدا و سیما بیندازید!!!! (316844)
jj
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۵۲
تو رو سننه مگه تو وکیل وصیشی (: (317134)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۵
"دکتر «عابد فتاح»، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"
ایشون نماینده ارومیه هستند نه اردبیل (316845)
بهومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۱
باشه بابا این دکتر فتاح مال خودتون ما نخواستیمش
من موندم این نماینده های مجلس نهم چه گلی به سر مملکت و مردم زدند که زیر همین متن چند تا کامنت داریم که میخواند اشتباه بهار را اصلاح کنند
اصل حرف بی ربط نماینده را ول کردند و چسبیدن به اینکه مال اردبیل نیست مال ارومیه است.
بخدا مملکت ما داره رو به قهقرا میره وقتی یه نماینده به اصطلاح دکتر میاد و یه دکتر را با لوله کش و مکانیک و ... قیاس میکنه،دیگه انگیزه ای برای درس خوندن و تحصیلات دانشگاهی میمونه
با احترام به تموم مشاغل،دست همشون را هم میبوسم. (316929)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۵
اقای دکتر از موقعیت سو استفاده نکنید اصلا آنطور که شما می گویید نیست لوله کشی یاماهواره را مثال نزنید همه دارند خلاف میکند اکثرمردم باحقوقحداقل زندگی می کنند یک معلم فیش حقوقی اش راوقتی دیدم بعد اکسثورات بابیست سالخدمت وشانزده سال تحصیل نصد هزارتومان بود شصد هزارتومان کرایه خانه گریه ام گرفت بعدهمین اقا خانماش کیسه صفرا داشت بیمه طلایی ام داشت خانمدکتر گفته بود پانصد هزارتومان زیر مزی نقدی بیار بعد نامه بیمارستان راداد اینهمه مظلوم نمایی نکنید ولی دکترهم سراغ دارم که انصاف دارد ومرات حال مریض می (316846)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۰
مگه كسي مجبور كرده ايشون معلم بشن؟مگه اون معلم ارزوش نبوده پزشك بشه،مگه الان كنكور نميگيرن خوب بره كنكور بده ٧ سال شبانه روز درس بخونه كشيك بده نه اينكه سه ماه تعطيل و يك ماه عيد و نصف هفته تعطيل!!!بعدش دوسال بره دهات طرح بده بعدش دوباره امتحان بده دستيازي قبول بشه ٤ سال شبانه روز كشيك بده و هر سال امتحان بده و بعدش دو سال طرح توي دهات بره بعدش دوباره امتحان كنكور بدتر بده تا فوق تخصص قبول بشه سه سال زجر و كشيك اگر دوام اورد نوش جانش هرچي دراورد.من بابام معلمه تما مقايسه كاملا بي معني است (316951)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۹
همه اقشار در این چند سال از تحریم ها و وضع بد اقتصادی ضربه خوردن پزشکان جزو معدود اقشاری هستند که نه تنها ضرری متحمل نشدند بلکه کلی کاسبی کردند و این مساله هست که اونها رو از بقیه جدا می کنه. (317018)
آزيتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۳
دوست عزیز در تمام مشاغل افراد فرصت طلب وجود دارند معلمانی هستند که تعدادشان هم کم نیست بابت تدریس خصوصی ساعتی سیصد تا پانصد هزار تومان دستمزد مطالبه میکنند ولی این نباید به تمام جامعه معلمین تعمیم داده شود (317002)
تحصیلکرده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۴۲
چه ربطی داره؟ پزشک چطور میتونه از تحریم سو استفاده کنه ؟ (317101)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۲۹
البته تقصیر اصلی گردن پزشکانی است که درآمدمییاردی ماهانه دارند وتازه زیرمیزبگیری را هم دوست دارند (316848)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۶
بزرگترین و زیر میزی بگیر مملکت همون وزیر بهداشته که ثروت هزار و دویست میلیاردی رو در طول کمتر از بیست سال کسب کرده و الان شده همون دزد دزد دزد معروف (316945)
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۵
اینهاهستندآبروی بقیه پزشگان رامی برندواینها مدرکشان هم زیرمیزی هستندنگران نباشید (317004)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۰
متاسفانه در ايجاد جو رواني عليه پزشكان، در جامعه علاوه برصدا و سيما و سايت ها و روزنامه ها هم نقش به سزايي داشتند. (316849)
مهاجر/بخش 2
Sweden
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۲
چرا وقتی درآمدشان 10 برابر یک استاد دانشگاه است که قدر پزشکان درس خوانده اند باز هم اسرار و لابی میکنند و حق ویزیت را افزایش می دهند.
چرا وقتی درآمدشان 30 تا 40 برابر میانگین حقوق کارمندان و کارگران کشوره حتی یک 1000 تومان تخفیف در ویزیت ندارند.
ساعتی 500 دلار دستمزد بهشتیه که هیچ جای دنیا برای پزشکان فراهم نیست ولی بدون مالیات و هیچ دردسری با همت نظام پزشکی و ضعف مسئولین در اختیار پزشکان ایرانه. همه چیز بازتاب رفتار خود پزشکان عزیزه.
گرچه اتفاق اردبیل یک توحشه و ناجوانمردیه. (316850)
Tara
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۶
وقتی از چیزی خبر نداری و فقط شنونده اخبار هستی . الکی چیزی رو به زبون نیار . کجا درآمد پزشک 30 تا 40 برابر هست . از کجا اینو برا خودت در میاری ....شما عوض اینکه به پزشک ها گیر بدین . هنوز متوجه نشدین که سیستم بیمه ما غلط هست . همه جای دنیا حقوق پرشک بالاتر از بقیه اقشار هست . باید باشه . چون جون انسان در دست اون هاست یک کتابی که به پزشک می خونه در طول دوران تحصیلش به اندازه کل کتاب 2 سال از دوره یک لیسانس هست . فقط یک کتاب .
که هیچ کدوم از شما حتی مغزتون کشش خوندن یک صفحه اون رو نداره ...... (316925)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۹
ساعتی 500دلار!!!! من چشم پزشکم اگر درامد یک روز من بیش از 100دلار شد بقیش مال تو (316993)
نسیم صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۳
گرفتار جامعه ایی شدیم که اکثریت ما
حسود
بی منطق
و عاشق تهمت زدن بی دلیل و منطق هستیم
خداوند همه ما رو شفا دهد (316851)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۵
پزشكان منتظر بهانه اي بودند تا به سريال "در حاشيه " بتازند ، ولي اي كاش ابتدا درباره انگيزه اين قتل شفاف سازي مي شد ... (316853)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۳۹
در تلویزیون از همه اقشار فیلم طنز می سازندکسی صداش در نمی آد ، اما از پزشکان که ساخته شد اعتراضشون گوش فلک را کر کرده واین نشاندهنده ازخود راضی بودن این قشر از جامعه هست- در ضمن همه اقشار در جامعه چاقو میخورند و کشته میشن چرا کسی به صدا وسیما مقصر نکرد اگر مطب پزشکان برید سرانگشتی هم حساب کنی درآمد روزانه همین پزشکان بین 800000تومان به بالا میبباشد به غیر ازکارانه بیمارستانشان که ماهی 20میلیون به بالاست حالا اگر درمطب بگی هزارتومان کم دارم اگر پذیرشت کردند من به همین نماینده که این حرفارا زده جایزه ... (316855)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۹
کامنت بسیار پر از نفرت بود. اگر این نفرت در شما از بین نره خدای نکرده تبدیل به یک مرضی میشه که باز باید به پای پزشکان بیوفتین. (316948)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۳
شغل خودت چيه چون ميخوام بيام پيشت تخفيف انگار خوب ميدي (316954)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۱
برادران پزشک مگه مشاغل دیگه تو جامعه که هر روز در درگیری های کشور چاقو میخورن و کشته میشن ادم نیستن که حالا شما مین و زمان رو به هم میدوزید نه کاکای گلم مملکت همش خرابه برا قشر شما هم پیش میاد مث همه مث راننده ها ، سوپرمارکتی ها، لبنیاتی ها، و ........ (316856)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۳
اگه اینطور ه پس ترور دانشمندان هسته ای هم بی اهمیته چون همه جای دنیا ترور انجام میشه و اون ها هم یک انسان عادی هستن مثل بقیه ! بحث سر کشته شدن یه نخبست که هم دولت و هم خودش واسه به اینجا رسیدنش کلی زحمت کشیدن، (317148)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۳
خود کرده را تدبیر نیست (316857)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۳
با سلام، به نظر من كرم درخت از خودش است. كدام پزشكي به تعهدنامه خودش كه سوگند خورده عمل كرده است. اين همه بيمار كم بضاعت و بدون بيمه كه به مطبهاي اين قشر پول دوست مراجعه و با پاسخ نامناسب موجه مي‌شوند؟؟؟ (316858)
پزشک
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۴۹
رسیدگی به این اقشار وظیفه دولت و بهزيستيه،مگه مغازه دار جنس مفت ميفروشه یا آرایشگر کار مفت می کنه؟
مردم پرتوقع انتظار دارن پزشکان بیست سال درس بخونن و برن هرجایی خدمت کنند و بعدشم رایگان مریض ویزیت کنند و جراحی کنند و همه مسئولیتها رو هم بپذیرند و به وقتش ازشون شکایت بشه و ديه بدن،هیچ جای دنیا همچین خبری نیست. (317162)
بیات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۴۵
واقعا متاسفم برا بعضی دکترها مشکل شما با اون همه درآمد تجاری نشدن مطب هاتونه تا ماهی چند صد تومن به شهرداری ها پول ندین/
پزشک هایی که نیت پاکی دارن اصلا به حاشیه ها توجه نمیکنن کار خودشونو انجام میدن/ مردم اینقدر فهم شعور دارن که پزشک خدا ترس رو با پزشک از هیچی نترس تفکیک کنن /
امپراطوری پزشکان ایران فقط با وجدان خودشون کنترل میشه چاره دیگه نداره. چرا؟
چون هر اتفاقی میوفته خوب یا بد در هر صورت به نفع پزشکا تموم میشه (316860)
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۰
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم"دکتراصغر پیرزاده" وهمکارانش.
مگرماجرای درمان وطبابت(رابطه بیماروپزشک)بوده که آقایان اینطوری متأثرشدند!
رابطه ی دوستانه ای بوده بین یک دکتر ویک دانشجو که صمیمیت آنقدر زیادبوده که به منازل هم می روند وحادثه ای ناگواری رخ می دهد،حالاچرا بجای دیگری ربط می دهند! (316862)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۵
جيزي رو كه نميدونيد اظهار نفرماييد (317080)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۷
تکنیک هایی برای کفن و دفن یک فاجعه :


تشکیک ( انتشار اخبار ضد و نقیض )
تحریف ( ارایه روایت غلط )
تفرقه ( دادن آدرس های مختلف جهت تجمع )
تقابل ( رویارویی با پتانسیل های احساسی دیگر جهت رساندن برآیند اثر به صفر )
تواجه ( رودر رو قرار دادن و به جان هم انداختن اصناف و اقشار مردم )
تخریب ( زیرسوال بردن قربانی یا جامعه صنفی او)
تهییج ( برانگیزش هیجانات دیگری از نوع منفی یا انحرافی بی ربط )
تلطیف ( جوک سازی درمورد فاجعه )
تشویش ( ارایه تفاسیر معکوس ، مخدوش یا مغشوش جهت تضعیف و یا تغییر جهت هیجانات و (317118)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۷
برای کشور جهان سوم خودم متاسفم که مردمش اینقدر ساده لوحن و اخبار دروغ رو باور میکنن ، شانس آورد که این دکتر آقا بود اگه خانم بود معلوم نبود چیا پشتش میگفتن، (317151)
کوروش
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۰
الکی شلوغ نکنید. اگه خلافی رخ داده و قتلی بوقوع پیوسته مثل همه مشاغل بررسی می شه. هیچ ربطی به سریال و ...نداره. واقعیت هم اینه که بسیاری از پزشکان قسم خود را فراموش کرده و تجارت می کنند. کارشلن هم تجاری است و چطور به یک منشی دویست سیصد هزار تومان می دهند باید مثل بقیه مشاغل پاسخگو باشند (316863)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۱
پرداختن به حرفه مقتول بیش ازحد شور است
ایشان یک انسان بوده که مرگشان تاثر برانگیز و دردآور است
اما طبقه بندی که بشود جامعه پزشکی هم کم به ملت بدهکار نیست (316867)
ندا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۳
لوله کش و مهندس و بنا و نجار هیچکدام بعد از 2-3 سال کار صاحب خانه و ماشین و ویلا و درآمد آنچنان نمی شن. بعد از 20 سال کار شاید بتونن یه خونه بخرن.اما در حال حاضر اکثر پزشکان بعد از نهایتن 5 سال صاحب همه اینا می شن.وقتی پزشک عمومی تو طرح پزشک خانواده داره ماهی 15 میلیون می گیره! وقتی طرح زیر میزی نگرفتن مطرح شد،حقوق پزشکای متخصص تا ماهی 50 میلیون بالا رفت تا نکنه خدای نکرده حقوقشون کم باشه و به سمت زیر میزی گرفتن پیش برن،با این حال این جماعت باز اعتراض کردن!!! کاش یه کم وجدان داشتید و دلسوز بودین (316869)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۹
شما خواب تشریف داری.دوش حموم مان خراب شد یه لوله کش برا رب ساعت کار دویست هزار دستمزد می خواست. (316927)
کویر
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۳
چه ربطی داشت.دوستش دعوتش کرد تو خونه اش وکشتش،چه ربطی داره به در حاشیه (316870)
ابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۶
150 میلیون کارانه فقط (316873)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۶
یکی زده یکیو کشته. چه ربطی به مهران مدیری داره؟؟؟؟؟ (316874)
همشهری
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۷
چرا بجای علت دنبال معلول می گردید سریالهای سیما هیچ ربطی به قتل و اینجور اتفاقها ندارد خدا رحمت کند این دکتر عزیز را اما بیشتر دکترها با پول سروکار دارند تا با مریض .چرا بعضی پزشکان خودشان را امام می دانند.بخدا سوگند 90درصد پزشکان اگر بیمار بی پول باشد نه تنها تحویل نمی گیرند بلکه اصلا مداوا یا جراحی هم نمی کنند من در مورد این پزشک عزیز که جانش را از دست داده قضاوت نمی کنم اما چیزی که همه روزه می بینیم یا می شنویم قضاوت دارم (316875)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۳
قضاوت شما بدون سند و مدرک هست. واقعا شرم اوره وقتی بدون اطلاع دقیق و با حدس و گمان اینطور میگین (316957)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۰
دکتر شیر مادر حلالت.
قتل در هر شکلی نا پسند و مذمومه. اون معلم فداکار رو اموزش و پرورش و همکارانش پیگیری و بولد میکردن. نکردن. مقصرن قطعا. ولی چون قتل معلم بولد نشد بقیه هم نباید بولد بشه. در ضمن دستیاران و دوستان نزدیک دکتر شهادت میدن که طی تماس تلفنی و به اصرار قاتل و به بهانه ویزیت در منزل ایشون رو به مقتل کشوندن. قطعا هدف دکتر از رفتن به اون مکان ویزیت بوده. حالا سیستم امنیتی از ترس بزرگ شدن ماجرا دارن وارونه جلوه میدن. حسادت و عقده ای بی پولی و بی حرمتی رو کنار بگذارید و منصفانه نگاه کنید (316966)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۹
وقتی یه پرستارو کور کردن هم همچین حرافی هایی کردیییی؟ (316876)
سعید خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۰۱
وقتی از مردم زیر میزی های میلیونی میگیرن چرا کسی خبر و مطلب تهیه نمیکنه؟ قتل این بنده خدا رو هم کردن پیرهن عثمون که مردم رو از فردا بیشتر سرکسیه کنند (316878)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۰۳
حاجی نصاب ماهواره ازت خوب گرفته محل ما 100هزار میگیرن (316879)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۰۶
طي ماههاي اخير نقدهاي غير منصفانه زيادي نسبت به جامعه پزشكي شد. همان طور كه در متن مصاحبه نيز ذكر شده مردم دائما به آرايشگاه ، مكانيكي، تاسيساتي،..... مراجعه مي كنند و دستمزد اين افراد از ويزيت يك پزشك متخصص كه حداكثر 30 يا 40 هزار تومان است به مراتب بيشتر است در حالي كه تخصص اين افراد به مراتب كمتر است پس چرا كسي نسبت به در آمد ايشان معترض نمي شود (316882)
گلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۵
چون این شغل ها با جون مردم سر وکار ندارن بطور مستقیم بععععععلله (317014)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۰۶
هرکسی که کارش به شما پزشکان افتاده باشه به خصوص در جراحی ها میدونه که اولویت اولتون پوله و تجارت با جان انسانها (316883)
ناصررررررررر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۵
ضمن تسلیت یاد اور میشوم که همه بدبختیهای مردم در حال حاضر از طرف صدا و سیماست چرا که در طول این 10 سال اخیر فقط با برنامههایی که به نفع یک اقلیت کوچک بوده اعصاب و روان مردم را بهم ریخته (316889)
امدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۸
ضمن احترام به پزشکی و همه صنف،پزشکان باید صبر کنن تا مشخص شود انگیزه قتل چی بوده. اگه انگیزه شخصی بوده و ارتباطی با درمان نزدیکان قاتل ندارد مسلما صدا و سیما هیچ گناهی ندارد. (316891)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۳۲
مطمئنا این قتل ربطی به سریال درحاشیه ندارد. (316893)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۳۳
آقای دکتر عابد فتاح مهندسین و حسابداران را با تعمیرکار ماشین و لوله کش و نصاب ماهواره قیاس کرده که نشان از بیسوادی ایشان میباشد. همانطور که میدانیم مدرک یک پزشک عمومی معادل فوق لیسانس رشته های دیگر محاسبه میگردد و یک پزشک عمومی اگر در 25 سالگی فارغ التحصیل شود یک فوق لیسانس حسابداری در 24 سالگی و یک فوق لیسانس برق در 24-25 سالگی فارغ التحصیل میشود و این در حالیست که رشته برق به مراتب از پزشکی سخت تر میباشد. لذا از دکتر فتاح تقاضا میشود از جامعه مهندسین و حسابداران دلجویی بعمل آورند. (316894)
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۹
شما چ رشته ای تحصیل میکنید جناب؟ و چطور ب خودتون اجازه میدین راجع ب سختی یا آسونی رشته ای قضاوت کنین م مطمئنن در حال تحصیل اون نیستید! بمن این سوال رو جواب بدید؟ آیا مهندس برق مسئولیتی رو ک یک پزشک ب عهده داره مسئولیت جون یک انسان ب عهده اش هست؟ مسلما با چنین مسئولیت سنگینی، حتی با درنظر گرفتن برابری سختی ۲رشته ( ک تأکید میکنم اینطور نیست! و مهندسی کشیک شب ندارد) درآمد بیشتر پزشکان کاملا قابل توجیه هست! لطفا منطقی باشید! (316965)
پزشک
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۲۶
همسر من دکترای برق دارن از دانشگاه شریف معترفند به اینکه من زحمت و سختی بیشتری ازشون کشیدم،حالا شما که معلوم نیست کجا درس خوندي چقدر ادعا داری،خوب برق واست سخت بود میرفتی یه چیز دیگه ميخوندي،وقتی درک سختی یه رشته رو نداری نظر نده. (317144)
هادی اکبرزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۳
متاسفم از این اقای دکترنماینده مجلس که فقط به فکرمنافع صنفی خود هستند اگر شما اینگونه نباشید نبایدیک برنامه طنز که برای بقیه اقشار جامعه نیز ساخته می شود روی شما اینقدر تاثیر بگذارد (316897)
ناشناس
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۷
مسئله رو الکی سیاسی نکنید. حتما مقصر طنز درحاشیه مهران مدیریه!!!!! دوست دکتر مرحوم چنان از نداشتن امنیت جانی صحبت میکنه انگار تو عراق یا سوریه طبابت میکنه!!! یه قتل که فی نفسه بسیار وحشتناکه رو به امنیت کل پزشکا گره نزنید. مردی همین نظر رو بزار بهارجان (316898)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۹
اولا تسلیت میگم به جامعه پزشکی و بازماندگان ایشان. ولی نکته ای دارم اینکه اقای فتاح فرموند یک پزشک ۷ سال درس می خواند و بعداز یک مدت طولانی وارد عرصه درامد میشود درحالی که بنده هم حدود ۴ سال لیسانس مهندسی گرفتم و ۲ سال ونیم فوق لیسانس برق گرفتم که همین الان از یک پزشک عمومی اگر بخواهم کار کنم ٬ یک سوم یک پزشک معمولی هم درامد ندارم٬ تازه اگر شغلی باشد که نیست. پس مدت زمان درس خواندن تنها نیست جناب دکتر٬ واقعا در یک کلام پزشکان شده اند سوگلی . بهار اگر انصاف داری چاپ کن. (316900)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۹
پزشکان بیش از هر صنفی زحمت کشیدن.هیچکسی حاضر نیست یکبار از خواب شبش بگذره.ولی این قشر چه شبها که بخاطر کشیکاشون و بخاطر مریضهای بوحالی که داشتن بیخوابی کشیدن.روزهای تعطیل که همه دنبال خوش گذرونی هستن اینا تو بیمارستان رفتن مریض ویزیت کردن.آقای و یا خانوم محترمی که میگین فوق لیسانس و یا دکترای برق دارم ولی حقوقم یک دهم پزشکانه،شما به اندازه اون پزشک زحمت نکشیدی که خودت رو با اون مقایسه میکنی. (316938)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۰۶
اولا من خوبه اسمم را نوشتم وشما همین را ندیده اید٬ دوما شما را نمی دانم اما بهتر است در رشته ای مانند برق تحصیل کنید تا بفهمید چیست؟ سومامن که این را گفتم به خاطر این بود که خیلی از افراد نزدیک به من از دایی گرفته تا زن دایی و عمو وشوهر خاله پزشکی خوانده اند در حد فوق تخصص٬ پس بهتر می توانم مقایسه کنم. چهارما واقعا در یک کلام فکر کنید چرا همه مهندسان ما برای خارج از کشور اقدام می کنند اگر توانایی مالی داشته باشند اما پزشکان جکمتر این کا را می کنند. (317106)
پزشک
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۲۸
من نمیدونم شما تو کدوم دانشگاه و با چه سطحی درس خوندين ولی اگه جای خوبی درس خونده باشین میتونیم از ایران تشریف ببرین و چند برابر حقوق بگیرین،اگه هم که دانشگاه خوبی نخوندين اصلا لیاقت اون مدرک رو نداشتين (317145)
زرانگیس خان پور
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۹
درود بر همکار گرامی و نماینده شجاع و واقع بین اردبیل .الاقل با این سخنان آبی به جگر سوخته مان زده اند . (316901)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۲
با سلام
هیچ کس از ماجرای قتل یک انسان خوشحال نمی شود حالا اگر طرف پزشک متخصص باشد و با اخلاق قطعا تاثر بیشتر است اما این موضوع باعث نمی شود زیر میزی گرفتن پزشکان را منکر شد دوستی داشتم که سرطان مری داشت همسزش سوگند یاد کرد پزشک معالج 5میلیون تومان درخواست کرد و تا پول را نریختم و اس ام اس برایش نیامد وارد اتاق عمل نشد (316902)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۸
خوب گفتي دمت گرم
اين جامع از خود راضي (پزشك) طوري حرف ميزنند كه انگار تنها خودشون درس خوندن و نو مملكت ديگه كسي نيست مثل اينا
طوري حرف ميزنند كه "آقا ما ديگه در معالجه بيمار هاي سخت وارد عمل نميشيم" اون زماني كه ميشدي مگه براي رضاي خدا بود ؟؟ نه عزيز من واسه رضاي جيب مباركت بود واسه تجارتت بود واسه يك طبقه بالاتر بودنته.
حالا مرگ براي اينا شد يك فاجعه براي منو امثال من مرگ يك امر عاديه براشون (316921)
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۵
جدا میفرمایید؟؟ تا بحال بخاطر جیب مبارک بوده؟ باشه! اصلا مشکلی نیست ! از حالا ب بعدم ب خاطر جان مبارک و سلامتی مبارک و زنده موندن مبارکش دیگه همچون کاریو نمیکنه! شما هم اونوقت میتونین تشریف ببرین پیش همون دکترای علوم انسانی (ک البته در جایگاه خودشون محترمن) یا کسایی ک ب زعم خودشون ب اندازه پزشکا درس میخونن و زحمت میکشن مریضاتونو درمان کنین! باشد ک رستگار شوید! (317023)
Tara
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۶
این که زیر میزی نیست . حق شو گرفته . داره جون شو نجات می ده . نجات آدم چیزی نیست که از کنارش بگذری . باید خرج کنی و دستمزد دکتر رو بدی تا نجات پیدا کنی . مجانی کسی رو که نمی شه عمل کرد . داره جون ی انسان رو از مرگ نجات می ده . پس وظیفه ات هست هرچی تو زندگی ات هست برا عزیزت بزاری تا زنده بمونه ....پزشک تقصیری نداره . کسی ناراحت هست پول نده . نره دکتر . فوقش میمیره . بگه مرگ دست خداست . (316963)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۳:۵۳
جناب فتاح ما از کره یگه به زمین و ایران نیامدیم ما در این کشور زندگی میکنیم وبا خیلی از واقعیات روبرو یم که شما ازشون اطلاهع ندارید و شاید دارید مث سایر دوستان سعی در کتمان ان دارید برادر نابسامانی ونابرابری وعدم مسئولیت در حرفه پزشکی بیداد میکنه
برادر شمشیر ازرو بستی و یک طرفه به قاضی و طبابت میری و هیچ سوالی از مریض یا مسول پرونده نمی پرسی و به شایعات بیشتر توجه داری تا حقایق (316905)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۰
والا اگه بخاطر یه سریال بود که الان باید مردم امریکا همه شون قاتل و تبهکار میشدن بخاطر فیلم و سریالاشون نوشته هنوز انگیزه قاتل مشخص نشده پس اگه واقعا انگیزش مشخص نشده چطوری ایشون ایشون این همه نتیجه گیری کردن مملکتی که با سوادش شما باشی وای به حال مردم عادیش (316907)
حسین گوهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۰
متأسفانه یک هم وطن به دست فرد دیگری به قتل رسیده و موضوع مانند هر قتل هر شهروند دیگه، باید رسیدگی شه، این همه سر و صدا و سفر وزیر و متهم کردن یه سریال محبوب طنز و اظهار نظر نماینده مجلس و اعتصاب و سیاه پوش شدن (تغییر رنگ روپوش حرفه ای؟!) چه معنی داره؟؟ اگر این اتفاق برای یک مهندس، استاد، ادیب، آموزگار، کارمند و... هم رخ دهد (که داده)، آیا چنین واکنش هایی را می بینیم؟ یا این قشر محترم خود را تافته ای جدا بافته از دیگر انسان ها، و ارزش (جان) خود را بیش از سایر انسان ها می دانند؟ (316909)
پزشك خسته !!!
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۴
اگه فكر ميكنيد داشتن دكتري ، به مفهوم برابري زحمت و سالهاي تحصيل بك پزشك است
سخت در اشتباه هستيد و بدليل عدم اشنايي از واقعيت پزشكي است
حوصله و دليلي براي توضيح نميبينم ولي كااااااش بجاي خوندن پزشكي در ايران و درمان درد مردم در هر كجاي اين دنيا اين راه را رفته بودم كه هم من به ارامش نياز دارم هم احتمالا اونا به پزشك
شما كه سراسر خوبي و پاكي هستيد و همه حقتون پزشكاي اين مملكت ازتون گرفتن به وجود پزشكان نيازي نداريد
و صميمانه ازخداوند ارزوي سلامتي همتون دارم وهرگز نيازمندمحيط هاي درماني نباشيد (316914)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۷
اصلا هنوز علت قتل مشخص نیست، پس چطور میتونید عملکرد صدا و سیما و جراید و بقیه رو متهم کنید؟!!!
والله بعضی وقتا چیزایی از این دکترها میشنویم که به انسانیت اونها شک میکنیم. البته نباید همه رو به یه چشم دید و آدمهای دلسوز و خیرخواه بین دکترها هم زیاد پیدا میشه. (316920)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۸
یه نجار ام دی اف کار هفته ای راحت15 میلیون درامد دارد.یه کارمندبانک بانک را ملک شخصی خود قلمداد میکندوهرچه وام نیاز داردمسکن خودرو...می برد.یه مهندس نفت ماهی که2 هفته کار میکند20 میلیون درامد دارد.ولی متاسفانه صدا وسیما گیر داده به پزشکان (316922)
بیقرار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۳
هر روز کس یا کسانی در این مملکت به بهانه های مختلف کشته می شوند. ستون حوادث روزنامه ها گواهی بر ادعای بنده است. گاهی دلیل قاتل برای کشتن یک انسان بقدری عجیبه که موی برتن آدمی راست می شود. براستی چه کسی پاسخگوی خوب ریخته ی آنهایی است که نه زبان دارند و نه تریبون! من وجدان جامعه و مسئولان را مخاطب قرار میدهم و می پرسم: آیا مگر فقط قشر پزشک اند که درس خوانده و تحصیل کرده اند؟ هر انسانی جانش محترم است آقایان! (316924)
سينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۷
99%پزشكان تاجرند (316926)
کشور جهان سوم فقط تبعیض داره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۰۴
آره منم فقط پیش معدود از نسل های باقی مانده از پزشک ها که واقعا انصاف و وجدان کاری و رحم و مروت رو باهم دارن میرم و یکی شون دندانپزشک خانوادگی ماست که فوق العاده مثل پدرم دوستش دارم و دندونی که درست می کنه پیش هر پزشکی ببری اصلا نمی تونه خرابش کنه و از کنارش درآمدی بدست بیاره یک همچین آدمیه ولی خنده دارش اینکه ایشون هم برج سازی تو خیابون فرشته دارن و چون حرفه ای در حالت درست کردن دندان همیشه در حال معامله طبقات برج هاست.
خوب این ها دیگه عادت کردن خیلی گله گشاد خرج کنن این پول ها سفر دم دستیشون ... (317105)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۳
لطفا انقدر پزشکا رو مقدس و بزرگ نکنید این مشکل در هر قشری ممکنه اتفاق بیفته. سریال در حاشیه هم طنزی اجتماعی بود که واقعیتها رو نشون میداد. بیاید فرهنگ انتقاد پذیری داشته باشیم. خوب چرا به این همه مریضی که زیر دست این دوستان پزشک و در اثر سهل انگاری اونها میمیرن و هیچ برخوردی هم با اونها نمیشه توجه نمیکنین. یک مقدار فکر کنین رو این قضیه (316930)
یک پزشک دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۹
من فکر میکنم اکثر گفتار دوستان ناشی از این است که در این جامعه بیمار،مردم زیادی متاسفانه زیر خط فقر هستند و همین باعث شده قدرت استدلالها پایین بیاید و ادم احساس کند با جامعه ای از انسانهای لبریز از عقده های عجیب و غریب طرف است....مرگ وحشتناکی اتفاق افتاده و باید محکوم شود،مثل هر جنایت دیگری ولی نباید فراموش شود پزشکی شغلی است که در یک لحظه عشق و تنفر را با خود دارد...و یک آن ممکن است بیماری که قربان صدقه ات میرود دشمن خونی تو شود....حتی اگر تمام تلاشت را کرده باشی...ولی وقتی صدا و سیما و وزیر (316936)
غم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۷
سلام و عرض تسليت به خانواده محترم همكار از دست رفته مان و تمام همكاران

"هر كس كه باد ميكارد، طوفان درو مي كند."

ظاهراً آقاي وزير فردا ميخواهند به اردبيل تشريف برده و حادثه اي را كه در واقع شاهكار شخص خود ايشان است را از نزديك بررسي كنند.
براي بررسي حادثه تيزهوش بودن لازم نيست. اين دقيقاً نتيجه تلاشهاي چند ماهه و مداوم وزير محترم بهداشت است كه متاسفانه به بار نشست و با روندي كه ايشان پيش گرفته بود، كاملاً قابل انتظار بود. فقط مكان و زمانش معلوم نبود كه با كمال تاسف اولين محصول شوم آن در اردب... (316946)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۳
بهار نیوز هم چند ماه پیش با تیتر زدن درآمدهای میلیاردی پزشکان مشابه صدا و سیما عمل کرد (316955)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۵
دلیل تنفر از یک نفر لزوما به این دلیل نیست که اون کار بدی کرده،بلکه به این خاطره که اون داره کاری رو میکنه یا در جایگاهی هست که تو ارزوشو داشتی (316962)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۰۷
روزانه دهها نفر از صنف های مختلف به انحاء مختلف کشته می شن با این تفاسیر هر روز باید اصناف مختلف اعتراض کنند . این ماجرا جدای از دیگر ماجراها نیست و باید در روند طبیعی بررسی بشه نه چون مرحوم پزشک بودند ، سر و صدا راه بیاندازند (316964)
اسی پاشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۴
هیچم اینطور نیست . سریال در حاشیه رو از روی یه سری واقعیتعای جامعه ساختن.
قتل کار ناپسندیست. و افراد شرور در هر کاری وجود دارند حتی در جامعه پزشکی .لطفا جامعه پزشکی باقدرتی که داره به این قتل دامن نزنه و قوانین جدید برای خودش وضع نکنه . به امید بهروزی (316969)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۱
آقای فتاح کاری به این مسائل ندارم اما شما و جامعه پزشکان باید قبول کنید در سالهای اخیر کاستی های زیادی از جانب پزشکان و بیمارستانها در سراسر کشور رخ داد که ضررش همه برای مردم بود . خیلی از پزشکان در این سالها به سوگندی که در ابتدای کار خود میخورند بی اعتنا بودند و گویی آن را فراموش کرده بودند . چه بیمارانی که قربانی این سهل انگاری ها شدند . لطفا یکطرفه به قاضی نروید (316974)
م ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۴
جامعه پزشکی اردبیل عزادار مرگ یک پزشک فوق تخصص خون و انکولوژی است و پزشکان اين استان قرار گذاشته‌اند روپوش‌

اولا بهار خانم این قتل را این قدر صنفی نکن دوستانشان فامیلاشان و مردم عزادار شدندند نه فقط """"جامعه پزشکی اردبیل""""

ثانیا دوستان دقت کرده باشید پزشکان با میلیاردر شدن و گرفتن هم ثروت و هم دولت این مملکت دارند صاحب کشور میشوند اینها عزیزند و گرامی و دیگران یا خل اند یا مریض
این همه قتل و جنایت در اصناف مختلف در کشور ما اتفاق می افتد آیا چنین سرو صدا و متهم کرده سازمانها و مردم عادی می (316976)
حبیب
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۳۹
برادر من چ ربطی ب صدا و سیما داره
در خود آمریکا که رفرنس آموزشی همه ی دنیاست سریال ساختند با محوریت طنز پزشکی،اونوقت در ایران این آقایون تحمل ی جوک رو حتی ندارند
باورکنید پزشکی=با معصومیت نیست (316982)
پزشک
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۲
شما سطح فهم و رفاه مردم در کشورهای توسعه یافته رو با ایران مقایسه نکنین لطفا،مردم ما به دلیل مشکلاتی که از نسلها پیش تا الان داشتن به همه آدمهای پولدار بدبينند و فکر میکنن هرکی پولداره دزدی کرده،فکر نمیکنن شاید لايقتر بوده یا بیشتر تلاش کرده یا خوش شانس بوده. (317147)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۴۰
به گفته آقای فتاح: یک پزشک که فقط هفت تا 15 سال در دانشگاه درس می‌خواند و در سن 40 سالگی تازه شغلش را آغاز می‌کند، باید چه قدر درآمد داشته باشد؟

حالا یک عملیات ریاضی ساده:

یک پزشک ایرانی اگه 18 سالگی بره دانشگاه و حداکثر 15 سال درس بخونه سنش میشه 33 سال..

و حالا نتیجه گیری خیلی منطقی!:

یک پزشک در ایران تا 33 سالگی هیچچچ منبع درامدی ندارد!!!
یک پزشک در ایران هفت سال بعد از اتمام درسش در دانشگاه بیکار است و تازه در چهل سالگی شغلش را آغاز میکند!!!!

مگه میشه؟!! مگه داریم؟!!! (316983)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۱
ضمن احترام به تمامي نظرات؛ ببخشيد شما حداقل دو سال طرح عمومي و ٢-٣ سال و گاه بيشتر طرح بعد از أخذ تخصص رو يادتتون رفت حساب كنيد! يعني پزشك متخصص حوالي ٣٨-٤٠ سالگي وارد بازار كار ميشه! لازم به ذكره كه دوران خدمت طرح در دورافتاده ترين نقاط كشور و با حداقل دستمزد هستش. (317009)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۲۳
2تا3سال طرح پزشکی عمومی و حداقل4 سال طرح تخصصه (317094)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۰۳
دقیقا داریم
7 سال عمومی 2 سال طرح عمومی توی دهات ، 4 سال تخصص (تازه اگه پشت هم قبول شه) بعدش 2 الی 4 سال طرح تخصص بعدش 2 سال فوق تخصص و در آخر 1سال طرح فوق تخصص
حالا چقدر شد نابغه ? تازه بماند ه در این دوران از تعطیلات و تفریح و خانواده خبری نیست (317174)
كريمي
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۴۱
من خودم كارم همكاري با پزشكانه، تو شركت دارويي هستم، وقتي پزشكان كشور ما اكثرشون بخاطر يه هديه يا يه سفر خارجي، دست به تجويز هر دارويي ميزنن، كسي بحث نميكنه، حالا كه يه نفر اونم توسط شاگردش مرده، سريال مهران مديري رام حكوم ميكنن، اي بابا اون سريال حقيقت زندگي امروزي پزشكان كشورموه، قبول كنين (316984)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۳
تازه اون روزی که دو تا بیمار رو تو جاده رها کردند نیز این آقایون ککشون نگزید و اعتراضی نکردند (317050)
نخبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۴۸
اینقدر به پزشکا حسادت نکنید.... بیشتر زحمت بکشید تا دیگران را مقصر نرسیدن به ارزوهایتان ندانید (316986)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۱
همه زحمت می کشن و مالیات هم می دن تنها گروهی که مالیات و عوارض شهرداری نمی ده پزشکان هستند . پزشکان ایران اکثرا هیچ استاندارد شغلی مثل بقیه پزشکان در کشورهای توسعه یافته را رعایت نمی کنند برای همین هست که یک پزشک تو ایران درآمدش خیلی بیشتر از یک پزشک تو اروپا و آمریکاست (317019)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۶
اما ديگران مقصرند كه پزشكان، اينقدر خود بزرگ بين شدند. اگه پزشكان هندي هنوز تو ايران اجازه كار داشتن اون وقت ارزش واقعي شغلت مشخص ميشد. (317024)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۲
چه ربطی داشت ؟!
کی به پزشگان حسادت کرد ؟
مردم دارن انتقاد می کنند و انتقاداتشون هم بجاست . بالاخره همه جامعه خوب میدونند که کوتا هی هایی در سالهالی اخیر از سوی پزشکا در کشور ما رخ داده . یعنی شما این رو قبول نمی کنی ؟؟؟؟ (317049)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۸
همه مسولان باید پاسخگو باشند چه به روز جامعه اوردن که این همه ناهنجاری بداخلاقی هست این بدیها به شکلهای مختلف در خونه همه مون رو خواهد زد علت ها رو در همین دروغگویی و بی مسولیتها و عربده های تهدید امیز باید جستجو کرد. (316991)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۹
سلام
من یک مهندس هستم و دانشجوی دکتری مهندسی عمران و پدرم هم فوق تخصص جراحی دارند
با اینکه خیلی به پزشکان بی احترامی شده ولی این دلیل نمیشه که این آقای دکتر مهندس را پهلوی لوله کش قرار دهند (316994)
یه مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۰
جناب نماینده میشه لوله شکسته رو تحمل کرد می شه ماهواره نصب نکرد و...اما نمی شه یه بچه که تب داره بگی صبر کن تا پول داشته باشم یا مریضی که در حال درد کشیدنه بخای صبر کنه تا اوضاع بهتر شه ...پزشکی اگه شغل مهمیه چون با جون افراد سر و کار داره اگه قرار به مردنه که تو خونه هم می شه مرد ..... (316995)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۰۲
با کاکی گلم رضا موافقم پزشکا مگه تافته جدا بافته هستن ولی از نظر من مقصر آمریکا ست$$$$$ بیخود و بی جهت (316998)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۳۰
چرا تا حالا انگیزه قتل را اعلام نکرده اند (که این عدم اعلام البته مشکوک به نظر می رسدا)گر اعلام می شد بسیاری از پیش داوری ها انجام نمی گرفت وهمه بر سر موضوع اصلی بحث می کردند (317027)
موج سواری!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۳۳
فقط یک عده دنبال از اب گل الود ماهی گرفتن هستن!! ما که نمی دونیم خدا اگاه تره. یک نفر حالا بفرمایید انسان شریف مرحوم شده به دست دوستش چه ربطی داره از این مرگ بنده خدا بهانه ای برای جلوگیری از پخش فیلم مهران مدیری که یک حرف و برنامه از جنس مردمی هست سوءاستفاده بشه و میخ خودشون رو دوباره محکم کنن!!!!
اصلا معلوم نیست وبا عقل جور در نمیاد یک فوق تخصص و پزشک مشهور این شهر برای چه علتی رفته منزل شخصی یک بیمار و شخصا ویزیت کرده!!!!!
بیشتر مساله مهمانی رفتن و دوستی بوده که مطرحشده
باید از مردم نظر سنجی ... (317030)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۶:۴۱
سرمان را کردیم زیر برف و تنها شعار می دهیم !
در کشوری که هیچ کس و هیچ چیز سر جای خودش نیست ، از این بیشتر نباید توقع داشت . (317035)
گلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۰۳
یعنی امروز پزشک ها کاسبی رو تعطیل کردن؟
تورا به خدا اگه این اتفاق برعکس می بود انقدر حساسیت وجود داشت (317045)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۱۹
پزشکی که کارش فقط ویزیت کردنه،و پرستار همه. کارا انجام میده،طلبکار هم هست خدایی، (317051)
----
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۲۶
چه ربطی به سریال درحاشیه دارد نیروی انتظامی باید امنیت را تامین کند (317056)
علی
Netherlands
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۶
روزی یک جراح قلب اتومبیل خود را برای تعمیر موتور به تعمیرگاه برد. مکانیک بعد از تعمیر اساسی موتور خودرو به پزشک گفت : این انصاف نیست... من هم مثل تو پزشک هستم ولی پزشک خودرو ... تو قلب را جراحی می کنی من نیز موتور خودرو را که قلب اتومبیل است جراحی میکنم .... پس چرا باید دستمزد من انقدر کم باشد ولی دستمزد تو انقدر زیاد..............
جراح نگاهی معنا دار به مکانیک کرد و گفت:

آیا می خواهی که دستمزد تو بیشتر از دستمزد من باشد؟؟؟؟؟؟؟؟

مکانیک گفت خب معلوم است............

جراح گفت : این بار سعی کن (317059)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۷:۵۶
کلا صداوسیما با گروههای تحصیل کرده مشکل داره نمونه اش هم سریال ساختمان پزشکان که همه ادمای تحصیل کردش مسخره بودن وادمای عاقلاش دزده و دربانه بودن

ولی کلا توشغلایی که باجان افراد درگیره اگر فرد شاغل امنیت کافی نداشته باشه سعی میکنه از موارد سخت دوری کنه که ضررش برمیگرده به بیماران با مشکلات جدی
ازطرف دیگه همه این دوستانی که بدلایل مختلف سعی میکنن بگن که موضوع قتل این دکتر اهمیت نداره واقعا اگر برای خودشون هم پیش امده بود همین نظرروداشتن (317068)
حق وحقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۱۰
"حتی نصاب ماهواره برای تنظیم کانال‌های ماهواره 70، 80 هزارتومان دریافت می‌کند"
استغفراله مگر شما هم ماهواره دارید؟!!

اولا موضوع علت قتل هنوز معلوم نیست واین آقای قاتل معلوم نیست در خانه مقتول چه کار میکرده؟ثانیا شما نماینده محترم چه جوری وقت میکنید 1000 بیمار را عمل کنید؟لابدمشکلات حوزه انتخابی تان را هم حل میکنید!! یکی 6 ملیون تومان!!!!میشود 12 ملیارد تومن!!!! (317069)
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۳۴
ابتدا باید علت مرگ این پزشک عزیز مشخص بشه شاید ربطی به مساله طبابتش نداشته باشه وشاید مربوط به رابطه دوستانه آنها باشد واز این طریق نباید ازشخصیت پزشکی ایشان استفاده گردد ضمنا پزشکان معترض به فیلم آقای مدیری مگر شما سوگند نامه را قرائت نکرده اید که تا آخرین توان برای نجات انسانهاتلاش کنید پس برای آن عزیز علو درجات وبرای بازماندگان صبر وبرای جامعه پزشکان تلاش بیشتر برای نجات انسانها از در گاه خداوند خواستارم (317076)
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۴
مادر جامعه ای هستیم که نماینده مجلس ما به جای اینکه برای مردم حوزه انتخابیه خود امکانات مهیا سازد بدلیل مسائل سیاسی نامه نگاری میکندبه بیمارستانهای شهرهای همجوار که بیماران این شهر چون در مسائل سیاسی با ما همسو نیستند از پذیرش آنها خودداری نمائید .آیا این انصاف است .این اتفاق در یکی از شهرهای جنوب استان فارس اتفاق افتاده است.قابل توجه نماینده محترم اقای فتاح که از مردم هم حمایت شود. (317079)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۸
آرزويم براى تمام افرادى كه پزشكان را بدون وجدان كارى وپول دوست ميدانندپزشك شدن فرزندانشان است. تا شايدروزى شرمنده حرف هاى نادرست خود شوند. (317086)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۹
تو هر قشری و شغلی خوب و بد وجود داره . پس نمیشه همه رو با یه چوب روند . خدا اقای دکتر رو رحمت کنه و به خانوادش صبر بده . شاید به گفته ی بعضی ها سریال در حاشیه خوبه و واقعیت جامعه رو نشون داده ولی به نظر من فقط دودش تو چشم مریض میره چون مردم رو به همه پزشکا بدبین میکنه و ضررش به خود مریض میرسه و پزشکا رو هم بی انگیزه .ک (317088)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۱۹
هر کی از صنف و شغل خودش دم میزنه انگار نه انگار که از درد هم خبر دارن...
منم بعنوان یک پرستار که در بخش ترک اعتیاد کار میکنه چندین بار تهدید ب مرگ شدم اما برای یک حقوق 1/300 که داءم کمیت ما می لنگه (هرچند میدونم خیلی ها با کمتر از اینم زندگی میکنن). ولی مجبورم که ریسک رو بپذیرم.تلویزیون بارها اعلام کرده حقوق پرستاران و معلمان افزایش 20 درصدی 40 درصدی یافت هرجا میگیم میگن وضع شما که خوبه ولی ما ندیدیم به این شکل... (317090)
فرهاد
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۲۱
وختی ی نفر با رتبه۷۸۰۰۰پزشکی قبول میشه صرف سهمیه و ی نفر با۱۰۰۰۰بین الملل قبول میش ک ترمی۱۵درمیاد بایدم انتظار داشت ک جامعه در اینده مخصوصا دست عده ای قصاب خواهد افتاد تا دکتر
سهمیه مصداق کامل خیانت ب کشور و مردم (317091)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۳۹
دوستان عزیز من تعدادی از کامنتها را خواندم.بسیار متاسف شدم.اولا من یک پزشک متخصص اطفال هستم و پدرم هم یک معلم بازنشسته آموزش و پرورش.تفاوتی بین پزشک و معلم نیست هردو گروه قربانی یک ظلم و نخبه کشی سازمان یافته هستن.دوما دوستان عزیزی که نوشتن اکثریت پزشکان جز به پول و تجارت فکر نمی کنند : این فکر هم محصول القائات سازمان یافته مافیای پول و ثروت در کشوره.دوستانی که اینطوری فکر می کنند شناختی از کمبودهای نظام سلامت در ایران ندارند.مثلا شانه خالی کردن بیمه ها از به عهده گرفتن مخارج و هزینه های درمان بیماران.... (317099)
مصلحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۴۱
من پزشک نیستم ولی انسانم و از اینهمه حجم خشونت در جامعه رنج می برم،هموطنان عزیز یکی از انسان های این مملکت به قتل رسیده فکر کنید اگه کامنت های شما رو خونواده مقتول بخونه چه حسی پیدا میکنه؟ در ضمن ایشون تو اون منطقه تنها پزشک انکولوژیست بودن که با مرگ ایشان خیلی از هموطن های ما نیز از بین میرن اگه یه مریض سرطانی رو از نزدیک میدیدین که همه امیدش به دستان ایشون بود حرفمو تا مغز استخوان درک میکردین، ضمن تمام احترامی که برای معلمان عزیز می گذارم این قیاس درست نیست، (317100)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۴۶
در پاسخ به دوست عزیزی که نوشته بود اکثریت پزشکان بدون پول بیمار ویزیت نمی کنند.شما هم با مشکلات سیستم سلامت در ایران آشنا نیستین.متاسفانه صداو سیما که باید این آگاهی هارو به مردم بده خودشو به خواب خرگوشی زده.اولا در کشورهای پیشرفته سیستمی طراحی شده که ارتباط پولی بین پزشک و بیمار حذف شده این کارو بیمه ها انجام می دن.که هزینه درمان بیماران رو تقبل می کنند.چیزی که در ایران تقریبا وجود نداره.و اونایی که باید متعهد باشن که هزینه های درمان مردم رو به عهده بگیرن به این دعواهای بین پزشک و بیمار دامن می ... (317102)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۱۹:۵۱
اما دوستان عزیزی که به سریال در حاشیه پرداختن باید عرض کنم من هم به عنوان یک پزشک این سریال رو تحریم کرده بودم نه به خاطر اینکه به عنوان یک کمدی به پزشکان پرداخته بود و مثلا به گوشه قبای من بر خورده بود نه.بلکه به این دلیل که این سریال ادامه سایر سیاستهای عوامفریبانه صدا و سیما بود که می خواست همه کمبودهای سیستم درمان رو که رده های مدیریتی بالاتر باید پاسخگوی اون باشن روی دوش عده ای پزشک بندازه.این سیاست صداوسیما در همه بخشهاست (317103)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۰۶
اما مطلب آخر در مورد پول پرستی پزشکان که تقریبا به یک اعتقاد عمومی در ایران بدل شده.اولا که تایید می کنم پول پرستی یک صفت نهی شده و یک رذیله اخلاقی هستش و در بین پزشکان هم مثل همه اقشار جامعه افراد پول پرست وجود داره.افراد خلافکار هم وجود داره. افراد دزد و مجرم هم وجود داره.اصلا ما ممکنه پزشک قاتل یا پزشک هفت تیر کش داشته باشیم.ولی این به این معنی نیست که اکثریت پزشکان که بعد از سالها تحصیل تازه به فکر امرار معاش و تامین امکانات زندگی می افتن افراد پول پرستی باشن.اکثریت پزشکانی که من می شناسم حتی ... (317107)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۰:۲۶
بابا یکی بگه دلیل قتل چی بوده قاتل را هم گرفتید. فکر آبروی کسی رو نکنید (317113)
saeed
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۰۸
جامعه پزشکی متاسفانه شکل گاد فادر پیدا کردند.این مسله رو پیراهن عثمان کردند برای مقابله با هرگونه نقد واعتراض علیه رفتارهای ناپسند خودشان.خدا این پزشک عزیز رو هم رحمت کنه. (317124)
پروانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۱:۲۶
متاسفانه قشر تحصيلكرده و فرهيخته ما ، گاهي اوقات با اظهار نظرهاي فردي وشخصي براحتي موجب ضرب و شتم و احيانا فقدان عزيزان همكارشون ميشوند... كمي بيشترفكركنيم وسپس پاسخ دهيم... آيا بيمارستاني كه مريض بد حال را بدليل نداشتن پول قبول نميكند متعلق به پزشكان نيست ؟؟؟ در ضمن پزشك تاجري كه حتي حاضر نيست منشي اش را بيمه كند چطور به خود جرات ميدهد به خاطر جيبش به معلمان توهين كند (317126)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۴۳
کلا همه احاد ملت از هر قشری که باشند باید امنیت جانی داشته باشند وتامین امنیت بر عهده ی پلیس است.باید یک راه حل برای کاهش بیش از حد خشونت در کشور پیدا شود مانند اروپایی ها که مردمی آرام وسربه زیر هستند (317157)
پزشک با انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۱
زنده باد مهران مدیری وهرکس که باعث رواج انتقاد درجامعه شده و به نوعی به بت شکنی تمامی اقشار وگروهای شغلی پرداخته وراه را برای آگاهی مردم میگشاید.انتقاد وتحمل پذیری باعث اعتلای جامعه میسود.بت پزشکی وطبابت در ایران که خیلی بزرگ شده باید بشکند ومردم آگاه شوند ونارزش کاذبی که برای علم طب قائلند باید متعادل شود .بررسی های جدید نشان داده که نقش پزشکی در سلامت مردم جهان ببیش از 10 درصد نیست وبا کاهش اختلاف طبقاتی ورعایت حقوق شهروندی بیماریها بشدت کاهش پیدا میکنند ومشکل سلامتی مردم ایرا ن پزشکی نبوده بلکه ... (317163)
حسود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۲:۵۵
تو مملکت ما کسی به قضا و قدر مثل اینکه اعتقادی نداره. یک پزشک تا حد توانایی یک انسان و میزان امکانات و میزان پیشرفت علم بشری میتونه عملکرد داشته باشه و نه بیشتر از اون. طی چهل سال اخیر دانش تو مملکت ما کسی به قضا و قدر مثل اینکه اعتقادی نداره. یک پزشک تا حد توانایی یک انسان و میزان امکانات و میزان پیشرفت علم بشری میتونه عملکرد داشته باشه و نه بیشتر از اون. طی چهل سال اخیر دانش پزشکی پیشرفت زیادی داشته ولی میزان توقعات مردم ما هم بیشتر شده (که البته حق انسان در هر نقطه ای از کره زمین است)ول (317167)
مریم
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۰۴
جناب پزشک عزیز منم رشتم روانشناسیه تو سن 35 سالگی تازه دکترامو گرفتم حالا مردم رو بدوشم؟ نظرت چیه مثل روانپزشکا ببندمشون به مسکن؟ یا تشخیص غلط در سه دقه اول بدم برچسب بزنم ؟ وقت نذارم چون دکترم و تاوانشو مردم باید بدن!!اقای دکتر مرحوم رفته خونه یک دوست و کشته شده ربطی بهم به جامعه پزشکی نداره . شما تا حالا رفتی خونه بیمار؟ دایی من یه روز قبل مرگش رفتم پیش دکترش صحبت کنم گفت باید ویزیت بدی تونوبت بشینی در حالی که داییم تو بیمارستان مریض این آقا بود اردبیلی هم بود فرداشم فوت شد. (317175)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ۲۳:۳۲
صرفنظر ازناپسند ومحکوم بودن عمل قتل صورت گرفته،اماجامعه پزشکی برای خود قداستی بی نهایت قایل شده وخود را تافته جدا بافته می داند.چرا نمی خواهند بپذیرند که تعدادی از همکارانشان که تعدادشان هم کم نیست به شغل پزشکی نگاه کاسب کارانه داشته و اخلاق و وجدان وسوگندنامه بقراط را بوسیده وکنار گذاشته اند.سریال در حاشیه صرفا مشتی است نمونه خروار.فراموش نکنید"آینه چون نقش تو بنمود راست /////خود شکن آیینه شکستن خطاست." (317178)