به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۸۵۶۶۵

آخرین وضعیت برگزاری جشن خانه سینما

گروه فرهنگی: دبیر هفدهمین جشن خانه سینما با اعلام جزییاتی درباره داوری این جشن، اظهار امیدواری کرد که بزودی حامیان مالی این جشن مشخص شوند.
آخرین وضعیت برگزاری جشن خانه سینما
همایون اسعدیان درباره مشخص شدن حامیان مالی این دوره از جشن خانه سینما گفت: با چند مرکز مختلف در حال رایزنی هستیم، اما هنوز در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم با این حال امیدواریم بزودی بتوانیم حامیان مالی برنامه را اعلام کنیم. او همچنین درباره مکان برگزاری این جشن نیز افزود: در این زمینه نیز مشغول بررسی هستیم، چون به هر حال باید جوانب گوناگونی را مورد توجه قرار دهیم.

اسعدیان در ادامه درباره تازه‌ترین وضعیت داوری جشن خانه سینما توضیح داد: کمیته انتخاب فیلم‌های کوتاه کار خود را به پایان رسانده و آثار منتخب این کمیته به مرحله داوری معرفی شده‌اند. وی اضافه کرد: امروز 4 مرداد ماه نیز کمیته انتخاب فیلم‌های مستند، آراء خود را جمع‌بندی می‌کند تا فیلم‌های منتخب این کمیته نیز به هیات داوری ارائه شود. به گفته این کارگردان سینما؛ کمیته انتخاب بخش انیمیشن نیز از امروز کار خود را آغاز کرده و تا یکی دو روز آینده به جمع بندی می‌رسد.

دبیر جشن خانه سینما ادامه داد: طبق زمان‌بندی انجام شده‌، داوری فیلم‌های بلند از 17 مرداد ماه آغاز می‌شود و در حال حاضر یازده صنف خانه سینما هر کدام 5 داور خود را معرفی کرده‌اند و احکام این داوران صادر شده است. همایون اسعدیان توضیح داد: در مرحله اول این داوران فیلم‌ها را می‌بینند و در هر رشته پنج کاندیدا را معرفی می‌کنند که طبق معمول هر سال در برگزیدگان نهایی در مراسم اصلی جشن خانه سینما معرفی می‌شوند.  جشن خانه سینما هر سال 21 شهریور ماه همزمان با روز ملی سینما برگزار می‌شود.
مرجع : ایسنا