به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۸۵۸۷۴
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

مطالبه کمک به مدرسه؛خلاف مصالح تربیتی است

گروه جامعه: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه از مذموم‌ترین روش‌ها این است که از طریق دانش‌آموز کمک‌های مردمی اولیاء به مدارس اطلاع‌رسانی، بازخواست و مطالبه شود، عنوان کرد: در این مشارکت که جنبه مالی دارد هرگونه ورود دانش‌آموز، برخلاف مصالح تربیتی است و آن را به شدت نفی می‌کنیم.
مطالبه کمک به مدرسه؛خلاف مصالح تربیتی است
اسفندیار چهاربند در واکنش به اقدام برخی مسئولان مدارس در خصوص معرفی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و سر صف در صورت پرداخت نکردن وجوه کمک‌های مردمی افزود: اخذ وجه، الزامی، قانونی و درست نیست به خصوص اگر با روش‌هایی دریافت شود که نام دانش‌آموز را در بین همکلاسی‌هایش اعلام کنند.
وی افزود: هرچند مشارکت مردمی یکی از منابع درآمدی مدارس محسوب می‌شود و ضروری است اما باید با ملاحظاتی همراه باشد، نخست آنکه باید اختیاری باشد. شرط این اختیاری و داوطلبانه بودن کمک‌ها این است که خدمات آموزشی اثرگذار باشند تا اولیاء بتوانند به مدرسه اعتماد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در این مشارکت، دانش‌آموز نباید هیچ‌گونه نقشی داشته باشد و این رابطه میان اولیا و مدرسه است گفت: دانش‌آموز، فردی تحت تعلیم است که به لحاظ عاطفی و شخصیتی نقشی در مشارکت ندارد و دخالت دادن او در این پروسه جز به مخاطره انداختن امنیت روانی و تهدید بهداشت محیط یادگیری اثر دیگری ندارد.

چهاربند با بیان اینکه از مذموم‌ترین روش‌ها این است که از طریق دانش‌آموز کمک‌های مردمی اطلاع‌رسانی، بازخواست و مطالبه شود عنوان کرد: در این مشارکت که جنبه مالی دارد هرگونه ورود دانش‌آموز، برخلاف مصالح تربیتی است و آن را به شدت نفی می‌کنیم. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در مواردی که دانش‌آموز وجه‌المصالحه قرار بگیرد حتما برخوردها شدیدتر و قاطعانه‌تر خواهد بود. تاکید ما همواره بر داوطلبانه بودن مشارکت‌هاست.
مرجع : ایسنا