کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار سرمایه دماسنج اقتصاد کشور است

8 مرداد 1394 ساعت 6:37

گروه اقتصادی: کارشناس بورس اعلام کرد: بازار سهام دما سنج اقتصاد است به گونه‌ای که خرید و فروش سهام روی عملیات شرکت و اقتصاد کشور اثرگذار نیست اما از طرفی یک پالسی به سرمایه‌گذاران از رشد و رونق اقتصادی می‌دهد.


همایون دارابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه انسجام میان فعالان اثرگذار که چه نتایج مطلوبی بر بازار سرمایه دارد اظهار داشت: بازار سرمایه بر مبنای پارادوکس ارزش‌ها است و هیچ وقت انسجام و یک دستی در بازار سرمایه رخ نمی‌دهد زیرا اگر معامله‌گرها یک فکر بودند دیگر بازار سهام شکل نمی‌گرفت از طرفی برداشت‌های افراد از قیمت و ارزش در زمان‌های مختلف مسبب شکل‌گیری بازارشده است.بنابراین انسجام و اتحاد میان معامله‌گران بورس بوجود نمی‌آید زیرا این امر به نابودی بازار منجر می‌شود.

دارابی در خصوص راهکار تقویت بازار سهام افزود: بازار سهام دماسنج اقتصاد است به گونه‌ای که خرید و فروش سهام روی عملیات شرکت و اقتصاد کشور اثرگذار نیست اما از طرفی یک پالسی به سرمایه‌گذاران از رشد و رونق اقتصادی می‌دهد. بنابراین اگر اقتصاد کشور دارای رونق باشد به تبع آن بازار سرمایه رشد خواهد داشت اما اگر شرایط خوبی شرکت‌ها و اقتصاد نداشته باشند در رکود بورس اثرگذار خواهد بود به همین خاطر افراد وضعیت سلامتی اقتصاد از بازار سهام به عنوان رصد استفاده می‌کند.


کد مطلب: 86108

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/86108/بازار-سرمایه-دماسنج-اقتصاد-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir