کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس اتحادیه فروشندگان عنوان کرد

سود 100 درصدی برای فروش یک پیراهن!

ایسنا , 10 مرداد 1394 ساعت 9:59

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سود فروش پوشاک 20 درصد است اما برخی فروشندگان تا 100 درصد سود از خریداران می‌گیرند.


جواد درودیان با تاکید بر اینکه باید جلوی واردات پوشاک قاچاق و واردات قانونی آن نیز گرفته شود، اظهار کرد: حدود 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شده‌اند و جای تعجب است که چرا جلوی این قبیل واردات گرفته نمی‌شود. وی در عین حال بیان کرد: با توجه به افزایش دستمزد کارگران و هزینه‌های مالیاتی طبیعی است که قیمت تمام شده تولید در کشورمان با کشورهای دیگر متفاوت و گران‌تر است.

فروش پیراهن‌های مردانه با مارک‌های تقلبی
درودیان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شاهد فروش پیراهن‌هایی با مارک‌های تقلبی هستیم، گفت: برخی تولیدات در قشم با استفاده از مارک‌های تقلبی به عنوان جنس خارجی به بازار عرضه می‌شوند. رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه حدود 20 تا 30 درصد واحدهای تولیدی در این حوزه فعال هستند و بقیه به تعطیلی کشیده شده‌اند، گفت: نباید اجازه دهند پوشاک چه به صورت قانونی و قاچاق وارد شود، چون منجر به ضربه خوردن به تولید داخل می‌شود که سال‌ها شاهد این موضوع هستیم.

وی در عین حال بیان کرد: زمانی باید واردات انجام شود که تولید داخل نداشته باشیم یا تولیدات، پاسخگوی نیاز داخل نباشد ولی در این حوزه به اندازه کافی تولید داریم و نیازی به واردات نیست. درودیان گفت: برخی فروشندگان به دلیل بالا بودن تقاضا، برخی پیراهن‌های خود را با قیمت بسیار بالاتر از قیمت خرید خود عرضه می‌کنند و این در حالی است که حتی برای خرید این پیراهن‌ها از واحدهای تولیدی پول نقد پرداخت نکرده‌اند و چک‌های یک ساله می‌دهند که باید به این موضوعات رسیدگی شود. وی اظهار کرد: به عنوان نمونه پیراهنی را که به قیمت 80 هزار تومان به فروشندگان می‌فروشیم آنها بعضا این پیراهن‌ها را به قیمت 160 تا 170 هزار تومان می فروشند و این در حالی است که سود متعارف آنها 20 درصد است.


کد مطلب: 86305

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/86305/سود-100-درصدی-فروش-یک-پیراهن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir