کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خانواده ملا عمر:

رهبر جدید طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم

دويچه وله , 13 مرداد 1394 ساعت 9:56

گروه بين‌الملل: پس از چند روز ابهام اینک روشن شده که ملا عمر، رهبر پیشین طالبان درگذشته است. جانشین او نیز معرفی شده اما خانواده ملا عمر از به رسمیت شناختن ملا اختر منصور، رهبر جدید طالبان سر باز می‌زند.


ملا عبدالمنان، برادر ملا عمر گفته است خانواده ملا عمر به هیچ کس از جمله به رهبر جدید قول بیعت نداده است. روز جمعه گذشته طالبان اعلام کرد که ملا اختر منصور رهبر جدید این گروه است. طالبان گفت، منصور سال‌هاست که در رهبری طالبان است. پیش از آن طالبان اعلام کرد که ملا عمر که برای سال‌های مدید این گروه را رهبری می‌کرد در سال ۲۰۱۳ درگذشته است. بسیاری از اعضای طالبان از پذیرفتن منصور به عنوان رهبر جدید سر باز زده‌اند. ظاهرا دلیل این امر اختلاف‌نظر با ایدئولوژی رهبران جدید است: گفته می‌شود که منصور به دولت پاکستان نزدیک است و از گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان حمایت می‌کند.

عبدالمنان، برادر ملا عمر در پیامی ویدئویی گفت: «خانواده ما به دلیل این اختلاف‌نظرها از هیچ کس پیروی نمی‌کند.» او از روحانیون اسلام‌گرا خواست تا در اختلاف‌های جاری با منصور میانجی‌گری کنند. یعقوب‌، پسر ملا عمر هم که به عنوان جانشین او فعالیت می‌‌کرد از پیروی از منصور سر باز زده است. یکی از اعضای طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت، یعقوب همراه با دیگر اعضای خانواده ملا عمر جلسه شورای رهبری طالبان را که در آن ملا اختر منصور به رهبری جدید برگزیده شد، ترک کرده است.

منصور طالبان را به یکپارچگی فراخواند
ملا عبدالمنان، برادر ملا عمر می‌گوید، خانواده رهبر پیشین می‌خواهد که روحانیون اسلام‌گرا اختلاف‌ها را پیش از این که کسی با رهبر جدید بیعت کند حل کنند. او گفت: «خانواده ما به رهبر جدید خدمت خواهد کرد... اما وقتی که او به اتفاق آرا انتخاب شده باشد.» منصور به‌نسبت میانه‌رو و واقع‌گرا به حساب می‌آید. به همین سبب نیز انتخاب او امید به جدیت طالبان در گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان را بالا برده است. ملا اختر منصور شنبه (۱ اوت) در پیامی صوتی طالبان را به اتحاد فرا خواند. یکی از فرماندهان شبکه شبه‌نظامی حقانی‌، نزدیک به طالبان هم از گروه طالبان خواست با منصور بیعت کنند. او گفت: «دعوای جاری جنبش را تضعیف می‌کند و به نفع نیروهای نظامی خارجی تمام می‌شود.»


کد مطلب: 86657

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/86657/رهبر-جدید-طالبان-به-رسمیت-نمی-شناسیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir