به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۵ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۸۶۹۲۷
رییس سازمان بهزیستی خبر داد:

هشت هزار ايراني شب‌ها در کارتن مي‌خوابند

گروه جامعه: رییس سازمان بهزیستی گفت: هشت هزار کارتن‌خواب در کشور وجود دارند که سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی شده اند.
هشت هزار ايراني شب‌ها در  کارتن مي‌خوابند
انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به آثار منفی کارتن خواب ها بر جامعه افزود: رفع معضل کارتن خواب ها نیازمند تلاش و برنامه ریزی مدون علمی و تخصصی است. وی اظهار کرد: کارتن خواب ها بر اساس جنسیت، سن و نوع مشکلات خود، آسیب های متفاوتی از بیماری هپاتیت تا معضلات اجتماعی ایجاد می کنندکاهش آسیب های اجتماعی نیازمند نگرش فراگیر دولت و حمایت همه جانبه است. این امر نقش اثرگذاری در امنیت اجتماعی دارد.

محسنی بندپی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی زیربنای داشتن جامعه سالم و توانمند است، بیان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار و دیگر آسیب های اجتماعی رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران برای کاهش این معضلات است.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنين گفت: یارانه معلولان مراکز نگهداری توان بخشی از اول مهر امسال افزایش می یابد. یارانه مراکز توان بخشی شبانه روزی 20 درصد و یارانه مراکز توان بخشی شبانه روزی 25 درصد افزایش می یابد. محسنی بندپی اظهار کرد: اکنون معلولان مراکز شبانه روزی چهار میلیون ریال و مراکز روزانه دو میلیون و 600 هزار ریال یارانه دریافت می کنند.

وی با اشاره به این که یک میلیون و 100 هزار معلول در کشور زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند، بیان کرد: در زمان حاضر 185 هزار نفر از این تعداد از خدمات مراکز شبانه روزی خصوصی بهره مند می شوند. توانبخشی معلولان مبتنی بر جامعه برای پیشگیری از انزوای آنها از رویکردهای اصلی بهزیستی کشور است. وی بر حمایت از ایجاد فرصت های شغلی برای معلولان در دولت یازدهم تاکید کرد. محسنی بندپی از فعالیت 187 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر در مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: این مراکز با هدف ارایه خدمات مشاوره آسیب های اجتماعی شکل گرفته اند. شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
مرجع : ایرنا

حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۶ ۰۱:۲۸
اشکال نداره عوضش فرزندان غیور حاج آقا ها رو آقا زادگان افتخار آفرینمون در بهترین هتل ها و ساحل های دنیا می خوابند. یا بعبارتی می زی اند ! (319148)
ناشناس
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۱۶ ۱۱:۵۴
قیمت مسکن چنان بالا رفته که یک جوان ایرانی تا سن60سالگی توانایی خرید یک اتاق12متری هم ندارد.واقعا قبل از محمود به راحتی می شد مسکن تهیه کرد قیمت میلگرد وسیمان وماسه وگچ وآجر وکاشی وسرامیک صد درصد رشد داشته (319153)