به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۸۸۰۹۱
لایحه "برجام" را تقدیم مجلس کنید

درخواست 201 نماینده از دولت درباره توافق

گروه سیاسی: ۲۰۱ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کردند شروع اجرای توافقنامه به صورت موقت یا دائم یا الزامی، قبل از تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان وجاهت قانونی ندارد.
درخواست 201 نماینده از دولت درباره توافق
به گزارش فارس، 201 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان بیانیه‌ای را امضا کردند که طی آن بیانیه ضمن حمایت از مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده، بر لزوم ارائه «برجام» به صورت لایحه توسط دولت به مجلس تأکید و اعلام کردند که «برجام» بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان وجاهت قانونی برای اجرا دارد. متن کامل این بیانیه که ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به وظیفه قانونی اعلام می‌داریم از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که تلاش وافری را در مذاکرات هسته‌ای داشته‌اند، سپاسگزاریم. بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، بررسی متن جامع اقدام مشترک یا «برجام» از وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت است و مستلزم ارائه اطلاعات و همکاری تمام دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط است.

ارائه متن «برجام» به مجلس می‌بایستی در قالب لایحه‌ای از سوی دولت محترم به مجلس باشد که ضروری است هر چه سریعتر به مجلس تقدیم گردد. هر گونه اقدام داوطلبانه و شروع اجرایی توافقنامه به صورت موقت یا دائمی یا الزامی، قبل از تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای محترم نگهبان وجاهت قانونی ندارد.