به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۳۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۸۸۶۲۲
وزیر دفاع آمریکا:

روسیه تهدید بسیار بسیار مهمی است

گروه بین الملل: وزیر دفاع آمریکا با تایید ارزیابی مقام‌های ارشد پنتاگون گفت که روسیه "تهدیدی بسیار بسیار مهم" است، گفت: گروهی از مقام‌های نظامی ارشد اخیرا گفتند که تهدید روسیه علیه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مشابه تهدید داعش در عراق و سوریه است.
روسیه تهدید بسیار بسیار مهمی است
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که وی با ارزیابی کارشناسان نظامی در رابطه با اینکه روسیه یک تهدید وجودی برای آمریکاست، موافق است؛ خصوصا با این حجم وسیع از زرادخانه هسته‌ای آن.بنابراین این مساله‌ای جدید نیست. آنچه جدید است و به نظر من کارشناسان به آن اشاره کرده‌اند و من با آن موافقم، این است که با گذشت یک چهارم قرن از پایان جنگ سرد، ما روسیه را یک مخالف و رقیب در نظر نگرفته‌ایم.رفتار ولادیمیر پوتین از بسیار از جنبه‌ها شبیه مخالف و رقیب است. این مساله‌ای جدید است. ما باید با این مساله مقابله کنیم.

وی همچنین استراتژی پنتاگون در مقابله با روسیه را رویکردی قوی و متعادل توصیف کرد. کارتر افزود: بخش قوی آن بدین معناست که ما توانایی‌های کیفی خود را متعادل می‌کنیم و در مورد استقرار آنها، این رفتار روسیه را مد نظر قرار می‌دهیم.رئیس پنتاگون همچنین تاکید کرد که دو کشور همچنان در حوزه‌هایی که در راستای منافع طرفین است، همکاری خواهند داشت.وی در تشریح سیاست‌ آمریکا در قبال روسیه گفت: بخش متعادل سیاست ما این است که با روسیه همکاری می‌کنیم چراکه ما نمی‌توانیم تمام رفتارهای آنها را تغییر دهیم. از جمله موارد همکاری طرفین در زمینه مبارزه با تروریسم، همکاری درباره کره‌شمالی، ایران و مناطق دیگر است.