کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

من چنین چیزی نگفته‌ام

توضييح خسرو معتضد در باره قوم بختياري

27 بهمن 1391 ساعت 8:21

گروه جامعه: خسرو معتضد گفت: متاسفانه برخی با ارسال پیامک ادعا مي‌کنند که بنده در سخنانی گفته‌ام که بختیاری‌ها ایرانی نیستند در حالی که به گواهی تاریخ گفته‌ام که ایل بختیاری از هزاران سال پیش در ایران زندگی مي‌کردند.


معتضد گفت: ایل بختیاری از هزاران سال پیش در ایران زندگی مي‌کرده و دولتی قبل از مادها تشکیل داده و حتی حکومتی الیمایی تشکیل دادند و ایل بختیاری از آریایی‌هاي ایران هستند که در جنگ‌هاي خشایار شاه، دوره ساسانیان و زمان صفویه و کریمخان نیز حضور داشتند.

وی با بیان این که از سال ۱۳۶۰ به دعوت شهید مجید حداد عادل وارد رادیو شده؛ افزود: از سال ۷۴ نیز با برنامه قرن پرماجرا پا به تلویزیون گذاشتم که این برنامه نیز جوایزی را به خود اختصاص داد و از پنج سال پیش نیز برنامه پلی به گذشته را آغاز کردم که به ماجرای تاریخ ایران از سال ۱۲۹۸ مي‌پردازد و تاکنون بیش از هزار برنامه اجرا کرده‌ام.

این پژوهشگر تاریخ معاصر اضافه کرد: چهار سال پیش در یکی از این برنامه‌ها به ایل بختیاری اشاره کردم و گفتم که ناصرالدین شاه به حسینقلی خان ایلخانی یعنی جد ملکه ثریا مظنون شد و او را به اصفهان دعوت کرد و ظل السلطان پسر ناصرالدین شاه او را مسموم کرد.

وی با استناد به کتاب ظل السلطان نوشته حسین سعادت نوری گفت: در آن برنامه همچنین گفتم که حسینقلی خان عموزاده‌هاي خود را کشت و اخیرا نیز به کارهای سپهبد بختیاری پرداختم ولی متاسفانه برخی افراد مغرض با ارسال پیامک به نقل از من چنین عنوان مي‌کنند که بختیاری‌ها ایرانی نیستند و آنان ۵۰۰ سال است که وارد ایران شده اند. مسوولین تلویزیون در حدود ۵۰ برنامه تلویزیونی را بررسی کردند ولی چنین جملاتی را نیافتند و بنده فقط در رادیو گفتم ۵۰۰ سال است که ایل بختیاری وارد عرصه سیاست شده است و افراد سرشناسی در سیاست کشور ظهور کرده‌اند.

وی همچنین به توطئه‌هاي دشمنان خارجی اشاره کرد و گفت: در آمریکا کانالی راه اندازی کرده و عده ای با لباس بختیاری بر علیه ایران صحبت مي‌کنند و از تهران تا آمریکا شایعه کردند که معتضد به ایل بختیاری توهین کرده است. وی همچنین از تاثیرپذیری بعضی شخصیت‌ها و سایت‌هاي خبری در این خصوص اظهار ناراحتی کرد و گفت: نامه ای برای رییس مجلس نوشتم تا اطلاع رسانی کنند که بنده پسر سرهنگ معتضد نیستم که به گفته برخی در خدمت دربار رضا شاه بود، چون بنده یک سال بعد از سقوط رضاشاه متولد شدم و پدرم نیز رییس بهداری دانشگاه جنگ بود.


کد مطلب: 8900

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/8900/توضييح-خسرو-معتضد-باره-قوم-بختياري

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir