به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۸۹۰۲۶

بلاتر: آدم باوجدان و پاکی هستم

گروه ورزشی: رئیس فدارسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دفاع از خود پرداخت و تاکید کرد منتقدانش به زودی پیشمان خواهند شد و خواهند فهمید که او چه ارزشی برای فیفا داشته است.
بلاتر: آدم باوجدان و پاکی هستم
به گزارش BBC، سپ بلاتر روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. فیفا با ریاست بلاتر به فساد و تبانی متهم شده است و این پیرمرد سوئیسی در نهایت مجبور شد بعد از انتقادهای بسیار زیادی که از او شد، استعفا کرده و اعلام کند دیگر در انتخابات ریاست فیفا شرکت نخواهد کرد. بلاتر در گفت و گویی که با BBC داشت، وجود هرگونه فساد را رد و از دوران ریاستش در فیفا به عنوان دوران پاک یاد کرد. بلاتر 79 ساله در این زمینه گفت: در شبکه‌های اجتماعی حملات بی‌سابقه‌ای به من شد. به هیچ‌وجه تصویری که از من ساخته شده، درست نیست. از شما می‌خواهم به سراسر جهان بروید تا برایتان ثابت شود که همه به من احترام می گذارند. به آسیا، آفریقا و چین بروید و درباره فیفا و بلاتر سوال کنید تا همه چیز برایتان روشن شود.

رییس فیفا ادامه داد: حداقل به من احترام می‌گذارند چون در دوران ریاستم بر فیفا کارهای زیادی انجام دادم. نه تنها من، بلکه فیفا دستاوردهای زیادی داشت. نهایت تلاش خود را در دوران ریاستم بر فیفا به کار گرفتم تا به فوتبال خدمت کنم. اطمینان دارم که تلاش‌های من بی‌ثمر نخواهد بود و حداقل مردم به ارزش آن پی خواهند برد. 40 سال است در فیفا فعالیت می‌کنم. بسیاری نمی‌داند که چه کارهای انجام داده‌ام اما بدون شک بعد از اینکه فیفا را ترک کنم، ارزشم مشخص خواهد شد. آدم با وجدانی هستم و می‌دانم که پاکِ پاک هستم. آدم پاک و درستی هستم و دلیلی ندارد که نگران چیزی باشم. بلاتر شخصی قوی است و به خوبی می‌تواند از خودش دفاع کند.

بلاتر در ادامه سخنان خطاب به منتقدانش گفت: بعضی از اشخاص وجود دارند که من را دوست ندارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به فیفا و بلاتر استفاده می کنند. آنها به زودی متوجه می‌شوند که چقدر اشتباه کرده‌اند. به صراحت به شما ‌می‌گویم در فوتبال و فیفا فسادی وجود ندارد. موسسه فیفا، فاسد نیست. تنها بعضی از افراد هستند که چهره فوتبال را لکه‌دار کرده‌اند. اگر کمیته اجرایی فیفا اجازه می‌داد، می‌توانستم نام آنها را برای همه فاش کنم. این اصلا عاقلانه نیست که رئیس یک مجموعه را تنها به خاطر افراد خبیث و بدسرشتی که در آن موسسه وجود دارند، توبیخ و جریمه کرد. فساد در فیفا وجود ندارند، بلکه تنها بعضی از افراد فاسد در این مجموعه هستند و باید هرکس مسئول رفتار و کارهای خود باشد.

به احتمال خیلی زیاد، میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا جایگزین بلاتر در انتخابات ریاست فیفا خواهد شد. بلاتر درباره این سوال که چه کسی بیشترین شانس را برای جانشینی او دارد، اینگونه پاسخ داد: درباره رئیس بعدی از من سوال نکنید. نمی‌توانم در این زمینه تصمیم‌گیری کنم. مجمع عمومی درنهایت باید تصمیم‌گیری کند نه من.