به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۷ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۸۹۳۵۱
از بابک زنجانی هنوز خبری نیست

آخرین وضعیت اموال فروش رفته امیرمنصور آریا

گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به این که امیرمنصور آریا 40 رقم اموال غیر منقول و 27.11 درصد سهم از کارخانه فولاد خوزستان داشته است درباره وضعیت اموال شناسایی شده از بابک زنجانی گفت: هنوز در مورد این طرح از دادستانی چیزی به ما اعلام نشده است.
آخرین وضعیت اموال فروش رفته امیرمنصور آریا
دلیری در نشست خبری امروز صبح درباره وضعیت اموال امیرمنصور آریا اظهار کرد:‌ارزش 40 سند شناسایی شده از اموال غیر منقول این امر طبق برآورد کارشناسی اولیه حدود دو هزار و 239 میلیارد ریال و ارزش سهم 27.11 درصدی وی از کارخانه فولاد خوزستان 5 هزار میلیارد ریال است که این میزان در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد. وی در ادامه عنوان کرد: تا پایان سال 1393، 144 میلیارد ریال از اموال منصور آریا تعیین تکلیف شده و به فروش رسیده است و تا پایان مرداد ماه امسال نیز 756 میلیارد ریال دیگر از اموال وی نیز به فروش رفته است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بقیه اموال غیر منقول وی نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد تا به حال 5 یا 6 بار به مزایده گذاشته‌ایم که از آن استقبال نشده است. وی با تاکید بر این که کارخانه فولاد خوزستان جزء اولویت‌های این سازمان در مورد اموال آریا است، گفت: سعی می‌کنیم آن را هم به فروش برسانیم و با بانک ملی که بیشترین سهم را در این کارخانه داشته است، وارد مذاکراتی شده‌ایم.

دلیری همچنین درباره اموال بابک زنجانی تصریح کرد:‌هنوز از سوی دادستانی و ستاد مبارزه با فساد اقتصادی اموال جدیدی از وی به ما اعلام نشده است اما تخمین زده می‌شود که این اموال حدود 5 هزار میلیارد ریال باشند که در آینده نزدیک در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد. هنوز حکم بابک زنجانی قطعی نشده است.

134 خودرو لوکس در انبار سازمان اموال تملیکی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعداد خودروهای لوکس (با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی) در انبارهای این سازمان اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس دیگر سازمان نمی‌تواند این خودروها را در مزایده به فروش برساند. بنابراین در حال حاضر تعداد زیادی از این خودرو در انبارهای ما هستند.

وی عنوان کرد:‌در حال حاضر مجموعا نزدیک به 134 خودرو لوکس در انبارهای ما قرار دارد که ارزش چند دستگاه از آنها به چهار میلیارد تومان نیز می‌رسد، اما ارزش میانگین آنها یک میلیارد تومان است. وی درباره این که قرار است با این خودروها چه کنند، عنوان کرد: این خودروها باید به کشورهای سازنده مرجوع شوند اما ما یک پیشنهاد برای مهندسی معکوس داریم به این ترتیب که این خودروها در جاهای دیگر مانند ارتش، نیروی انتظامی یا وزارت دفاع و یا منظور خودرو تشریفات مورد استفاده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: برای آن که جلو واردات این خودروها گرفته شود، لازم است تعرفه واردات این خودروها افزایش پیدا کند. مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره کل فروش اموال اعم از کالاهای انهدامی، اعاده‌ای، استردادی و یا سایر کالاها از طریق سازمان اموال تملیکی اظهار کرد: به ترتیب در سالهای 1390،1391 و 1392 میزان فروش این اموال برابر هزار و 32 میلیارد ریال، هزار و 840 میلیارد ریال و 3 هزار و 151 میلیارد ریال بوده است که در سال 1392 کل فروش نسبت به سال پیش از آن 65.7 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین اظهار کرد: در سال 1393 نیز با فروش 3 هزار و 296 میلیارد ریال از این اموال رشدی بیش از 8 درصد به دست آمده و در 5 ماهه اول امسال نیز میزان فروش هزار و 207 میلیارد ریال بوده است که 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود 13 هزار پرونده راکد در سازمان اموال تملیکی در مورد آمار کالاهای قاچاق در این سازمان اظهار کرد: به ترتیب در سالهای 1390، 1391، 1392 و 1393 به میزان 883 میلیارد، 992 میلیارد، هزار و 129 میلیارد و هزار و 465 میلیارد ریال کالاهای قاچاقی به این سازمان وارد شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با طرحی که برای کنترل قاچاق با وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق، قوه قضاییه ونیروی انتظامی در تهران به عنوان استان پایلوت در دست اجرا است، انگیزه برای قاچاق کاهش پیدا کند. وی همچنین تصریح کرد: آمارهای غیر رسمی از میزان کالاهای قاچاق در کشور نشان می‌دهد که 24 میلیارد دلار کالای قاچاقی در ایران وجود دارد که درصد کمی از آن کشف می‌شود.

همچنین درباره کالاهای انهدامی اظهار کرد: در سالهای 1390،1391،1392، 1393 و همچنین در 5 ماهه نخست امسال به ترتیب هزار و 253 میلیارد، 203 میلیارد، 56 میلیارد، 180 میلیارد و 106 میلیارد ریال کالای انهدامی داشته‌ایم.

وی همچنین درباره آمار کالاهای استردادی عنوان کرد:‌ : در سالهای 1390،1391،1392 ،1393 و همچنین در 5 ماهه نخست امسال به ترتیب 57 میلیارد، 511 میلیارد، 5 میلیارد، 184 میلیارد و 202 میلیارد ریال کالای استردادی به سازمان وارد شده است.
مرجع : ایسنا