به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۸۹۳۵۹
مافياي واردكنندگان خودرو و...!

پشت پرده مخالفت با ارزان شدن خودرها

پشت پرده مخالفت با ارزان شدن خودرها
گروه اقتصادي: در حالیکه درآمد نفتی هشت ساله دولت اقای احمدی نژاد تقریبا معادل کل تاریخ درآمد نفتی بوده و اقتصادی ورشکسته با دلار 3700 تومان نتیجه آن بود و بسیاری از اصولگرایان فقط نظاره گر بودند اخیرا بعضی از آنها به اینکه چرا درصد کمی از مردم ایران به جای اینکه خودرو را دوبرابر قیمت جهانی می‌خرند آنرا مقداری ارزانتر می‌خرند،برای به قول خودشان «خروج ارز مملکت» داد و هوار و شیون و زاری راه انداخته‌اند!

در حالیکه ارزی که برای خرید خودروی منطقه آزاد خارج می‌شود معادل همان ارزی است که برای خرید همان خودرو مثلا در تهران از کشور خارج می‌شود و تفاوت فقط در میزان عوارض 80 درصد است که مردم محروم خوزستان پرداخت نمی کنند، اخیرا در سایت یکی از نمایندگان معروف اصولگرا موجی از مقالات غرض دار علیه استاندار خوزستان در مورد تردد خودروهای منطقه اروند ایجاد شده که یا باید آنها را رپرتاژ آگهی بعضی از مدیران ضعیف خودروسازهای داخلی دانست و یا باید ناشی از این تفکر ضعیف باشند که چون خودت را نمی توانی بالا بکشی بقیه را پایین بکش!

 آقايان نمی‌گویند چرا دهها هزار ایرانی در سالهای اخیر به خاطر ضعف ایمنی خودروهای داخلی باید کشته و معلول شوند و جان آنها گردن کیست؟ چرا یک ایرانی دهها سال است خودرو را حداقل دوبرابر قیمت جهانی آن باید بخرد؟ واقعا جا دارد که پرسیده شود که آیا مدیران قدیم و جدید صنعت کشور به خاطر قتل دهها هزار نفر از مردم در تصادفات چند دهه اخیر جواب قانع کننده ای دارند یا خیر؟

حامیان آنها به جای اجبار کردن این مدیران به بهینه سازی کارخانجات خود و کاهش حیف و میل هاو ریخت و پاشهایی که باعث می‌شوند خودروی ایرانی با قیمتی دوبرابر قیمت جهانی تولید شود تنها هنرشان ایجاد عوارض گمرکی بر واردات خودرو است تا مردم همیشه مجبور به خرید خودروی کم کیفیت داخلی باشند و این داستان غم انگیز 40 سال است که ادامه دارد و اگر اعتراض جامعه مدنی نباشد تا هزار سال دیگر ادامه خواهد یافت.

مظلومیت و پایداری مردم خوزستان در زمان تجاوز صدام نیاز به یادآوری ندارد و جمله معروف امام که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد گویای همه چیز است و در زمان تجاوز صدام، خوزستان و مردمش سختترین ضربات مادی و معنوی را متحمل شدند و حتی تا سالها بعد از جنگ به خاطر شرایط نه جنگ و نه صلح حاکم بر مرزهای استان با عراق، مصوبه ای در کشور بوده که سرمایه گذاری های کلان را در این منطقه آسیب دیده محدود می‌کرد و قطعا سهم استان در بقیه کشور سرمایه گذاری شده و این اضافه بر مهاجرت فراوان متخصصین و سرمایه گذاران از استان بود که این در هر منطقه جنگی قطعا رخ می دهد ولی به علت گرمای طاقت‌فرسای تابستان و اضافه شدن مشکل ریزگردها بعد از جنگ متاسفانه مهاجرت این افراد و حتی مردم عادی نه تنها کاهش نیافت بلکه به علت پاره ای از ناامنی ها به خصوص سرقت و دیگر عقب مانده گی های بافت شهری و کمبود امکانات رفاهی، این مهاجرتها حتی افزایش یافته است و خود این مهاجرتها با ایجاد یک سیکل منفی باعث فقر و عقب مانده گی بیشتر استان در خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

نقش مهم و حیاتی خوزستان در صادرات نفت کشور این استان را متمایز می‌کند و این خود بهترین دلیل برای توجه ویژه جهت حل عقب مانده گی و مشکلات اقتصادی و رفاه مردم و ایجاد رضایت در مردم می باشد تا بخشی از صدمات و عقب گرد استان ناشی از جنگ و مشکلات آب و هوایی و آلوده گی هوا که مرکز استان را جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور کرده جبران شود. تصمیم دور اندیشانه آقای مقتدایی در مورد تردد خودروهای اروندی در کل استان تقریبا از معدود گزینه های مقدور و کوتاه مدتی است که می‌تواند تا حدی باعث رضایت و افزایش رفاه فوری مردم شود، و با توجه به کاهش مصرف سوخت خودروها ی اروندی نسبت به خودروهای پر مصرف داخلی که تقریبا نصف است به کاهش آلودگی هوا به خصوص در اهواز نیز کمک می‌کند.

از بعد امنیتی نیز دولت‌های خارجی سالهاست که مذبوحانه با سرمایه گذاری و خرج دلار های نفتی سعی به گسترش وهابیگری و نا امن کردن خوزستان دارند که افزایش رفاه مردم استان قطعا در بی اثر کردن این توطئه‌ها بسیار موثر است. از سوی دیگر این ازادی تردد خودروهای اروندی می‌تواند فرصتی برای خودروسازهای کشور باشد تا توان رقابت خودروهای خود با انواع خارجی در شرایطی رقابتی ونه با دوپینگ عوارض گمرکی 100 درصدی! را در خوزستان بسنجند و قدرت رقابت خود را بالا ببرند و دولت و وزرای صنعت و دیگر حامیان واقعی صنایع خودروسازی داخلی توان و کارایی مدیران شرکتهای خودروساز داخلی را محک بزنند چون سرانجام باید روزی صنایع ما نه با دوپینگ عوارض بالای گمرکی خودروی خارجی بلکه با کیفیت و قیمت رقابتی محصولات خود، ادامه حیات دهند نه با بازار انحصاری و ضد عادلانه فعلی که فشار آن فقط بر گرده مردم و سود آن نصیب افرادی معدود در نمایندگی‌های آنها می‌شود.

ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۰۸
مسئولان کلاه خود را قاضی کنند؛در چند دهه گذشته و بر اثر سومدیریتها در خوزستان؛
1-کارون خروشان به جوی ابی بدل شده است!!
2-اهواز به عنوان الوده ترین شهر ایران و جهان معرفی میشود!!
3-امار بیکاری در خوزستان بیداد میکند!!
4-تالابهای بزرگ خوزستان(هورالعظیم)را برای استخراج نفت عمدا خشکانده اند و گرد و خاک نفس مردم را بریده است!!
5-و...
واقعا چرا عده ای شرایط خاص خوزستان را درک نمیکنند؟؟!!
ایا جز این است که تثبیت جمعیت مولد در خوزستان به افزایش امنیت مرزها و در نهایت امنیت کل کشور منجر خواهد شد؟ (322719)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۷:۴۵
خودرو ایرانی بخرید در غیر اینصورت جرثقیل هایی که ماشینهای تصادفی را بر میدارند...نعش کش ها..خرما فروش ها..حلوا پزها..ناله زن های استخدامی...بنر نویسها ...قبر کن ها..مرده شورها... پیراهن مشکی فروشا..آتل بندها.. عصا فروشها و...همه بیکار میشن.. (322771)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۰:۰۶
تالار چی ها و گل فروشی ها را از قلم انداخته بودم. عذر میخوام! (322779)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۹:۵۵
من هم مخالف مافیای داخلی در خودروسازی ضعیف داخلی هستم یعنی شایسته ملت ما پراید و 405 است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینهمه کشتار سالیانه تصادفات که عامل اصلیش خودروهای داخلی یا چینی است!!!!!!!!!! (322778)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۸:۴۰
متاسفانه مسئولین به فکر نیستند ولی مردم دارند میبینند که چی به سر هموطنانمون توی خوزستان میاد. مطمئنا با نخریدن گاری ایران خودرو و سایپا میتونیم جوابشون رو در این مورد بدیم. (322803)
تاوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۴
ما تاوان چی رو پس میدیم؟چرا پژو پارس تو عراق 17 میلیونه؟چرا چین و کره که با ما شروع به ساخت خودرو کردن الان ما باید مونتاژ کار آشغالای اونا باشیم کدوم خودروی ما ملیه؟بگن تا جواب دندون شکن بدیم؟قبل انقلاب رو گفتن ایران هیچی از خودش نداشت شده بود مونتاژکار ابرقدرت ها،صنعت الکترونیک متحول شد ولی ما هنوز نمیتونیم یک آی سی 30 سال پیش رو تولید کنیم،اینی که میبینید فلان چیز ساخت وطنه فقط مونتاژ شده ،پشت پرده خودروی ایران چه کسانی هستند که هیچکس تکونشونم نمیتونه بده؟چرا مهندسین ایرانی نادیده گرفته میشن؟ (322722)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۴:۱۴
بهترین آزمون خودرو سازی داخلی دقیقاً اوقات تحریم بود که بایستی کنار مردم بودند ولی از همه بدتر شدند چه قیمتی چه کیفیتی و حالا هم زور الکی میزنن مردم می فهمن و حمایت می کنن . خودروی خوب یک شبه تولید نمی شه وقت هم بسیار رفت باید به سمت جلو کنار مردم حرکت کرد مثل ژاپن کره . اولین قدم حرکت سریع به سمت قیمت معقول خودرو در اسرع وقت نه سیاستهای پوسیده افزایش قیمت و ترس مردم از بازار .. تحمل ضرر الان (توهم بدست آوردن سود حداکثری سابق) منفعت فرداست (322750)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۶:۴۱
ماتاوان لیاقت خود را پس میدهیم.تاوان سادگی ها و بی مطالعه بودن خود را. به هرکس اعتماد میکنیم و رییسش میکنیم.خداوند مغز را درکله نهاد که فکر کنیم نه این که گوش خود را به دهان دیگران بسپاریم که هرچه گفتند بگوییم سمعا و طاعتا واین را رستگاری و ایمان هم بدانیم.تا وقتی هاله های تقدس و تعصب های کور وجود دارد تملق و دورویی و عقب ماندگی هم هست و اوضاع همیت است (322765)
خوزستانی
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۷:۲۴
تاوان این رو پس میدیم که:
هشت سال با جان و مالمون در مقابل تجاوز دشمن ایستادیم
36روز با دستان خالی از سقوط خرمشهر جلوگیری کردیم
از نفتی که از زیر خونه هامون رد میشه هیچ سهمی نداریم
اب خوردن و کشاورزیمون رو باسیاسی کاری برای استانهای نورچشمی میبرن
عادتمون دادن که هیچی نگیم و هیچی نخوایم و فقط وعده بشنویم ولی ... (322769)
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۱۷:۳۲
دوست عزیزشرمنده ایم که فقط درد دل شما رو می شنویم وکاری ازدستمون برنمیاد (322870)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۷:۴۸
دوستان دولت ارز را از قصد بالا برده تا فرغون ساز های وطنی را نجات بده و اراده مردم را در نخریدن خودرو صفر بشکنه. به هوش باشید به زودی تبلیغات در این زمینه شروع خواهد شد به اینکه خودرو با توجه به بالا بودن قیمت دلار، ارزانه . برای مجاب کردن مردم که بخرند. باز نخرید..نخرید و نخرید (322772)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۹:۵۲
گرانی ارز به خاطر ارزانی نفت و کاهش ورود دلار به کشور مطابق اصل عرضه و تقاضا است و عمدی در کار نیست ولی وزیر نفت با تهدید های مکرر در اوپک که ما صادرات را بالا می بریم در حالیکه فعلا ایران توان تولید بیشتری ندارد سیاست خوبی در اوپک نداشته و نتوانسته با بقیه اوپک متحد شود و اختلافات را حل کند (322777)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۳:۳۲
میدونی من کاری به نظریات اقتصاد پولی در باب نرخ ارز ندارم ولی آقای دانشمند طبق روال معمول اقتصاد نرخ ارز باید تغییراتش با تغییرات تورم کشور ها تغییر کنه .دانشمند جان میدونی چی یعنی تورم آمریکا 3 درصد تورم ایران 16درصد نرخ ارز باید امسال از3250.13/100=3680تومن !..... (322793)
ژاپن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۸
آقایانی که منت مردم ژاپن رو سر مردم ایران میزارن که اونا محصول داخلی رو ترجیح میدادن به خارجی باید عرض کنم،اقتصاد ژاپن با بازار کاملا آزاد و رقابتی با محصولات خارجی رقابت کرد بدون تعرفه و عوارض،و مهندسین و کارخانه دارهای اونا تنها برای چندسال نیاز به حمایت داشتن و به مردم هم خیانت نکردن ،امروز پنیر 1000گرمه فرداش بی کیفیتر 900گرم ،چطور بعد 37 سال به فکر اقتصاد داخلی افتادیم؟ (322723)
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۹
برای استانی که بیشترین سهم را در تولید ناخالص ملی دارد تردد خودروهای پلاک اروند در سطح کل استان حقی حداقلی به شمار می اید و این قضیه امتیاز بزرگی محسوب نمیشود ضمن اینکه خوزستان سپر بلای کشور در مقابل تهدیدات خارجی بوده و هست و ضرورت دارد که رضایت حداکثری مردم این استان تامین شود ؛ نمی دانم چرا عده ای حتی به دلخوشی های کوچک مردم ایران هم رضایت نمیدهند؟!! (322724)
حسین شعبانزاده کارشناس اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۳۶
باسلام وادب.یادداشتی ذیلاتقدیم که بیشک خواسته عموم کارکنان نظام است وانتظارمیروددراین سایت شهره به بازتاب واقعی منویات مردم منعکس گردد.
بسمه تعالی

آقای رییس جمهوربیدادگری درنظام پرداختهاجانهای قاطبه کارمندان رامیآزارد.

گرچه هفته کارمندسپری شدلیکن بی مناسبت نیست به یکی ازخواسته های دیرین وبنیانی عموم کارمندان دولت ونظام یعنی اجرای عدالت درپرداخت حقوق ومزایابپردازیم.چرااینکه تبعیضات موجودناروادرنظام پرداختهاانگیزه هارامی میراندوایمان راسست وازعشق به انجام وظایف می کاهد.آنگاه شیوع انواع فساددرسطوح ... (322725)
عین اله باقر زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۰:۱۱
این سایت بهار نیوزه اگه با رئیس جمهور حرف داری برو سایت ایشان یه دو قدم اونطرف تره (322796)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۵۴
خدا کند مردم به کمپین وفادار بمانند تا ایران خورو اینقدر یه مردم احجاف نکند باعث تاسف است که تعداد کشته های تصادف حتی از تعداد شهدای جنگ تحمیلی خیلی بیشتر است مدیران اران خودرو فقط به منافع خودشون فکر می کنند (322726)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۱۲:۵۸
دولت بخوبي ميداند که اگر يک قدم عقب بکشد، جامعه ده قدم جلو خواهد آمد، به همين دليل تحت حتي سخت ترين شرايط با مردم مقابله کرده و اجازه شکست قيمت خودرو را نخواهد داد، چرا که در ديگر جبهه ها هم همين تقابل بوجود خواهد آمد، اما بنظرم ما مردم هم بايد با همان قدرت و تحکم دولت، به ايستيم و به نخريدن خودرو ادامه دهيم. من خودم قصد داشتم ماشينم رو عوض کنم، اما الان دست نگه داشته و منصرف شده ام و به ياري خدا و اتحاد همه هموطنان عزيزم، همچنان به اين مبارزه منفي ادامه خواهم داد. (322839)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۱:۵۷
یعنی میشه سایپا و ایرنخودرو ورشکسته بشن؟
انشالله که ورشکست بشن تا ما هم بتونیم مثل کشورهای خلیج فارس ماشین با کیفیت سوار بشیم (322727)
محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۵:۳۵
ان شالله که این اتقاق نمی افتد و این دو شرکت با بهبود اساسی در سیستم تولید و توزیع و خدمات پس از فروش مجدداً بازار رو بدست می آورند. چیزی که الان خیلی خطرناکه بیکاری قشر کارگر و کارمندیست که توی این کارخانجات کار می کنند و نقش زیادی در کیفیت محصولات ندارند ولی در صورت بیکار شدن فشار زیادی را باید از سوی جامعه تحمل کنند. من بجای آرزوی ورشکستگی آرزوی بهبود وضعیت این شرکتها و خلاصی از مدیریت دولتی را دارم. مدیران این شرکتها باید بفهمند مردم ایران زمانی از تولید داخلی حمایت می کنند که احترام ببینند (322759)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۱۳:۰۶
جناب محمد صادق، چيزي که الان خيلي خطرناکه و اهميتش به زعم شما خيلي از بيکاري قشر کارگر و کارمند اين کارخانجات، بيشتر است، ايمن نبودن فرغون هاي توليدي آنهاست که باعث کشته و زخمي شدن ده ها هزار هموطنانمان در جاده ها و حتي شهرها ميشود. مسئولين اين کارخانجات اگر حقيقتا" هدف خير و دغدغه کيفيت را داشتند، در طي اين 36 سال حداقلي از کيفيت را افزايش ميدادند، اما به وضوح ميبينيم که اينگونه نيست و تنها هدف غائي انها، افزايش سود به هر قيمتي است .... (322845)
منا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۸
پشت پرده این مخالفت ها با ارزان شدن خودرو اینه که آقایون مسئول نمیخوان مردم به این باور برسن که با تحریم کردن کالا و اتحادشون میتونن به خواسته هاشون برسن...
در حالیکه تحریک کردن کالاها و این شکل اقدامات مدنی در جوامع دیگر بسیار شایع و عادی است و از حقوق مدنی ملت به شمار میرود. (322728)
منا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۷:۱۱
خط سوم: تحریم کردن کالاها
ببخشید. (322768)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۵
بعد از 40 سال ، چگونه می توانند از سیاست حمایت از تولید خودروی داخلی ، جانبداری کنند.
حمایت از این کارخانه ها به همان اندازه که موجب تولید شغلهای زیادی شده، موجب فشل شدن سیستم اداری مملکت گردید، آنجا که میبایست الگوی بهره وری گردد، خود مروج تنبلی ، بی اهمیتی به خواست مصرف کننده و.... گردید (322730)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۲:۲۸
ممنون از بهار (322734)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۲:۵۰
معلوم نیست که این خودرو دست کیه ریس جمهور اصوالگرا میاد میگه دست من نیست اصلاح طلب میگه دست من نیست اعتدال میاد میگه دست من نیست
بابا ملت اینقدر هم که شما فکر میکنین بی شعور نیستند (322738)
بهومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۰:۱۱
آقا جواد کاملا درست میگویند
وقتی به اندازه قیمت هر ماشینی که در ایران تولید میشود باید به فلان سازمان .... و فلان ارگان.... فلان آستان ..... و غیره بعنوان سهم خواهی آقایان به زور پرداخت کنند،خودروسازان هم مجبورند که این پول زور را از ما مردم زجرکشیده و ستمدیده ی زودباور بگیره و بریزه بحساب روسای کل.
بهارجان لطفا بچاپ .خیلی سعی کردم کلی بگم که قابل چاپ باشه.
سپاس از زحماتتون. (322795)
قیمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۵
قیمت بالا کیفیت و گارانتی پایین این است بیماریهای شایع صنعت خودرو (322741)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۳:۴۳
.... بسیاری از مدیران مانند سی سال پیش فکر میکنند که همه چیز سهمیه ای بود هرچی به مردم میدادند به خاطر شرایط انقلاب و جنگ کسی اعتراض نمیکرد و تازه منت هم میگذاشتند. الان شرایط عوض شده است و باید سرعقل بیایند. (322744)
رجب
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۴:۳۹
ماچوب سو مديريت مسئولان را نميخوريم بلكه ما چوب قشر متوسطي كه خوخواهانه توانايي خريد خودرو را دارند. ميخوريم واگرنه اوني كه پول داره كه ماشين ايراني نميخره و اوني كه توانايي خريد نداره كه اصلا نميخره پس اونايي كه توانايي خريد داريد ترا بخدا بسه ديگه نخريد بايد بتوانيم خودمان براي خودمان تصميم بگيريم (322752)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۴:۵۵
فقط با ظهور اقا امام زمان درست می شود (322754)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۵:۲۶
خودرو وارداتی از سه برابر هم بیشتر تمام می شود و آنهم به خاطر انحصار و فروش خودروهای لگن ایران خودرو و سایپا است (322757)
اره بالام جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۵:۲۷
اینها خودشون رو پشت صنعت پنهان کردن کدام صنعت پرایدی که سالهاست تو همون قالب سابقش مونده فقط طرح چراغش عوض میشه رو صنعت باید نامید یا موتور پژو رو با بدنه یه اشغال دیگه و چراغ پرشیا و قاطی میکنن این شد صنعت و دارند این ماشین ها رو به مردم می اندازند ملت هم دستش به جایی بند نیست منتظر این دعوای صوری نشسته مسئولین عزیز جمعش کنید این دو شرکت زالویی رو و زمینش رو قطعه بندی کنید بین کارگرهای سالمش تقسیم کنید تا توش سبزی کاری راه بندازند و از محصولشون صادرات کشور قدرت مند بشه (322758)
ایران داد عمارلویی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۵:۴۷
:از ؟؟خودرو زنگ زدند که روز فلان بروید گیر ماشین صفر خریداری شده را عوض نمایید که رفتم و بعد از چند ساعت تو صف و کف؛؛جواب دادند اصلا و ابدا گیربکس نداریم و ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما را دنبال نخود؟؟؟فرستاده اند حداقل ضررم ضمن توهین به شعور و...400 هزار از کار افتادم و از همه بدتر با ایه و سوره و قسم و قران نتوانستم به رییس خانه بقبولانم که والله پوچ در امد ا لنگه کفش عیال بی نصیب و نسیب نشدم؟از این بدتر هم بسرم امده است اگر چاپ شد کامل انرا برای بهار خواهم نوشت تا ببینیم و بچاپنش؛؛ (322761)
حامد
Germany
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۶:۰۱
واقعا اگر این به اصطلاح خودروسازان دلشون برای اشتغال میسوزه, هیوندایی بهترین پیشنهاد به وزارت صنایع داد...اون هم مبنی بر اینکه هیوندای فعالیت مستقل در ایران داشته باشد...یعنی بدون همکاری با این به اصطلاح خودروساز...با این شرایط کارگران ایرانی بر سر کار و درآمد...مردم خودرو بین المللی با قیمت و کیفیت بین المللی تهیه میکنند...دولت هم بیشترین سود را با کاهش مصرف بنزین توسط این خودروهای بروز جهانی بدست میآورد...عملا هم کارگران صنعت خودروسازی و هم مردم و هم دولت سود میبرند...اشتغال اشتغال بهانه است.. (322763)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۷:۵۰
می خواستم بدانم اقایانی که نسله به تردد خودروهای اروندی انتقاد ایا ابن مردم استان که کل درامد کشور نفت از زیر پای این عزیزان است ایا لیاقت داشتن یک خودروی خارجی نمی باشد که حداقل نیاز شهروندان در گرمای طاقت فرسای 50 درجه می باشد (322773)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۱۹:۰۳
چرا باید. جور همه.؛ملت بکشد؟ دو برابر قیمت.واقعا که باید به حال این ملت گریست.تا تقی به توقی میخورد ملت باید جواب پس بدهد آخه تا کی؟ (322775)
امید
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۰:۱۴
در سایر نقاط دنیا با وجود یک بندر تجاری یا تولید محصولی باکیفیت همه مردم یک استان در رفاه و اسایش زندگی میکنند ولی در کشور ما متاسفانه همه چیز برعکسه!
ایا رواست که مردم خوزستان با وجود منابع عظیم نفتی،بندرهای بزرگ تجاری،خاکهای حاصلخیز ،منابع ابی و...در این شرایط باشند؟؟!!
ایا این تنگ نظری و کوته بینی نیست که برخی مسئولان حتی توان دیدن چند خودروی باکیفیت در خوزستان را ندارند؟!
چطور خود اقایان بهترین خودروها را دارند ولی مردم عادی باید ایران خودرو و سایپا سوارشوند؟! (322780)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۰:۵۶
یادمون نره سوریه مهمتر از خوزستانه !!!؟؟؟ (322783)
مشت
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۱:۲۱
فقط با اعدام بدون محاکمه مدیران نالایق مسابل حل میشود (322785)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۳:۲۵
اولا اعدام درست نیست اونهم بدون محاکمه ؟ (322792)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ۲۲:۵۴
ممنون از بهار که به فکر خوزستان هستی.............. (322788)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۴:۴۹
والا پول ندارم خودرو ۷ تومانی را۲۰ تومان بخرم اصلا بحث کمپین و ... نیست سرم را که خر لقد نکرده با یک سرچ در اینترنت قیمت واقعی تمام خودرو ها بدست می اید مافیای خودرو مردم را چی فرض کرده خجالت هم چیز خوبیست من چه گناهی کرده ام که اینجا بدنیا امده ام مگر ما چه چیزی از کره کمتر داریم ؟ انصاف ..وجدان ... صداقت ... مدیریت ووو وطن پرستی ؟ (322798)
آذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۷:۱۱
هدف از جنگ چیست؟ کشتن جوانان و نیروهای نظامی و تضعیف قوای محرک و پویای یک کشور و سپس اعمال قدرت در آن کشور می باشد.

اکنون هدف از احداث شرکت ایران خودرو و سایپا و ارزان بودن سوخت در کشور را خودتان قضاوت کنید؟

آیا به نظرتان در صحنه جنگ تمام عیار هستیم یا نه؟ (322800)
ایرانی دوست
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۸:۱۴
آقایان برای سوریه ویمن پول کم آورده اند وباید ازجیب مردم ریخت وپاش کنن والا پراید وپژو بیشتراز7میلیون خرج نداره ویا اگر به فکر کارگران این شرکتها هستند کار رابه کاردان بسپارند بله شرکتهای باوجدان خارجی که به فکر انسان وحقوق بشرند وتمام پیشرفت در راستای خدمت به بشر است وکارگران هم حقوق با دلار میگیرند ونمیخادسرشان منت بگذارید (322801)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۰۸:۳۷
بجای اینکه کیفیت و قیمت ماشینهای مثلا داخلی رو اصلاح کنند دارند صورت مساله رو پاک می کنند!! به زور میخواند به مردم بدبخت(ببخشید خودم هم هستم) گاری به اسم ماشین بفروشند. نخریییییییییییید (322802)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۱۲:۰۵
اگر به این قیمتهای چند برابر بفروشند ، پس این مدیران با ارذش که مثل ریگ در این خودرسازان مشغول چرت زدن و زحمت کشیدن هستند، حقوق و مزایاهای ده ها میلیونی را چگونه بدست بیاورند و همینطور ارگان هائی که پول های باد آورده می گیرند. انصاف هم خمب چیزیه ..... (322832)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۶ ۱۶:۳۹
برید در شبکه های مجازی کلیپ مصاحبه وزیر صنعت،معدن،تجارت اخیرش و مصاحبه ده سال پیش ایشان را ببینید بعد تصمیم بگیرید!!!!! (322861)