به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۸ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۸۹۴۱۳
دو بازیکن سابق تیم ملی با هم درگیری پیدا کردند

برخی حواشی جالب بازی فوتبال ستارگان

گروه ورزشی: بازی فوتبال بین تیم‌های ستارگان جهان و ستارژان ایران، حواشی جالبی داشت و مرور برخی از آنها خالی از لطف نیست.
برخی حواشی جالب بازی فوتبال ستارگان
بازی خیرخواهانه، قبل از به صدا درآمدن سوت آغاز در زمین تب‌دار آزادی از دو شب قبل‌تر به نقطه آغاز رسید. از پس‌گردنی زدنی که قرار بود علنی نشود اما شد تا استقبال فوق‌العاده از ستارگان بعضاً اخمو و برخی خنده‌رو، کلی داستان به وجود آمد اما کاری به بزرگی مبارزه با بیماری مهلک ام‌.اس، حرف اول و آخر بازی نمایشی تیم ستارگان ایران با ستارگان جهان بود.

اقدام نژادپرستانه
بعد از سالگادو و کارلوس، ستارگانی مانند بایا، کوتو، فیگو و ... در اولین ساعات جمعه به بخش CIP فرودگاه امام خمینی(ره) رسیدند و از همان زمان داستان شروع شد. عده‌ای مانند بایا با خوشرویی نه‌تنها به سوالات مربوط به خودشان جواب می‌دادند، بلکه از طرف کوتو و فیگوی بداخلاق هم جوابگو بودند! این اخلاق و رفتار برخی‌ را چنان ذوق‌زده کرد که تصمیم گرفتند با رزرو 60 هزار تومانی برخی اتاق‌های هتل محل اقامت ستارگان به تقاضای سلفی با بزرگان مشغول شوند. عده‌ای هم دورادور به مانیفست تیم محبوب اروپایی‌شان وفادار نشان دادند، دانسته یا ندانسته به نشانه هواداری از لاتزیو، دست راستشان را بالا بردند و سلام فاشیستی تقدیم مندیتای سابقا لاتزیویی کردند!

پس‌گردنی
شبی که کارلوس و سالگادو به تهران آمدند، در فرودگاه امام (ره) اتفاق تلخی افتاد و یک نفر در میان ازدحام جمعیت به روبرتو کارلوس پس‌گردنی زد. اگرچه کارلوس اصلاً متوجه این حرکت نشد و ضربه‌ای که به پس سرش خورد را به حساب شلوغی گذاشت اما مأموران حراست شخصی که به ستاره برزیلی پس‌گردنی زد را بازداشت کردند. به گفته عکاس حاضر در فرودگاه، این شخص در جواب سؤال مأموران فرودگاه که پرسیدند چرا این کار زشت را انجام دادی، گفت: می‌خواستم کاری کنم سر کارلوس مو دربیاورد! شایعه شده طرف در همان محوطه فرودگاه باچند نفر شرط بسته بود به روبرتو کارلوس پس‌گردنی بزند.

همه متحد علیه ام‌اس
در بین این همه حاشیه و هیاهو، نباید یک نکته را فراموش کرد؛ این بازی به خاطر کمک به بیماران مبتلا به M.S انجام شد و جنبه‌ای نه «سلبریتی‌وار» بلکه کاملا خیرخواهانه داشت. ستارگانی مانند کارلوس، سالگادو، فیگو و ... به خاطر ایفای نقش در مبارزه با این بیماری به ایران آمده‌اند، نه صرفا سلفی و عکس گرفتن! دیدن بازی از این دریچه شیرینی خاصی داشت. علی کریمی و علیرضا منصوریان در اقدامی تحسین‌برانگیز قبل از شروع بازی تیم ستارگان سراغ کودکان آسیب‌دیده از زلزله بم رفتند و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

درون میدان
در آستانه شروع بازی، تماشاگران درست مانند ساعات ابتدایی حضور ستارگان در ایران با تلاش زیاد و اجتماع در نزدیکی خروجی منتهی به تونل سعی در دیدار با بزرگان سابق فوتبال جهان داشتند، اما ستاره‌ها طبق معمول به این همه ابراز احساسات کوچک‌ترین علاقه‌ای نشان ندادند. پس از تشویق شدن دو گروه از تیم موسوم به کوتوله‌ها که قبل از شروع رقابت پا به توپ شدند، ستارگان جهان خیلی دیر به زمین آمدند و گرم کردند. انتظار داشتیم کاناوارو بیش از آن قیافه افسرده قبل از شروع رقابت تلاش کند اما او علاوه بر این‌که با کسی گرم نمی‌گرفت، بازی را جدی نمی‌پنداشت و درست شبیه کوتو حتی گرم هم نمی‌کرد!

آقا جدی بگیر!
در حالی که تیم ستارگان جهان لیست 16 نفره ارائه کرده بود، ستارگان تیم ما شامل 25 بازیکن می‌شد. تیم ستارگان جهان در دقیقه 2 شروع به تعویض کرد اما این اقدامات تاکتیکی در تضاد با سهل‌گیری بیش از حد رقیب ما بود. گفته شد تیم حتی بازوبند نداشت و در نهایت چیزی شبیه بازوبند در رختکن پیدا شد و روی بازوهای سالگادو به‌عنوان یکی از بانیان بازی قرار گرفت. استوک جامانده دسایی، پیدا نشدن کفش استوک‌دار به خاطر تعطیلی روز جمعه تهران و البته بدون کفش استوک‌دار اخراجی جام‌جهانی 1998، نمونه‌های دیگری از بی‌توجهی تیم ستارگان بود.

گل و گل
در روزی که عابدزاده به هیچ توپی نه نگفت، کارلوس یکی از شوت‌های وحشتناک دوران بازی‌اش را درون دروازه قرار داد و فیگو هم در همان نیمه اول گل دوم را وارد دروازه ما کرد. پائولتا هم با استفاده از اشتباه عجیب عابدزاده گل سوم را زد تا ناکامی‌ در گل کردن ضربه‌اش روی خط دروازه را جبران کند. این مسابقه در نهایت با همان سه گل به پایان رسید.

اخراج نشدن بایا
در یک صحنه در اواسط نیمه اول، بایا بیرون محوطه جریمه با دست توپ را مهار کرد و از افشاریان کارت قرمز گرفت اما اشاره تیم ستارگان به دلیل خیریه بودن مسابقه رنگ کارت را از قرمز به زرد تغییر داد‍!‌ هاشمی‌نسب، بازنده نیمه اول بود چون گلش مردود اعلام شد.

تجمع هفت‌ها
یکی از نکات عجیب این دیدار پوشیدن شماره 7 توسط بازیکنان پیشین استقلال بود به طوری که ابتدا فرهاد مجیدی پوشید سپس علیرضا منصوریان و پس از او مجید نامجومطلق با این پیراهن به میدان رفتند. محمد نوازی هم با شماره 77 بازی کرد. این در حالی بود که سایر بازیکنان چنین شرایطی نداشتند و به نظر می‌رسد داستان شماره 7 همچنان برای استقلالی‌ها ادامه دارد. ضمن اینکه علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی، جواد زرینچه و محمد نوازی به یکدیگر خیلی توجه نمی‌کردند. فرهاد مجیدی پس از بازی ستارگان ایران برابر ستارگان جهان مطلبی به شرح زیر در اینستاگرام خود منتشر کرد:

عصر اولین جمعه شهریور سال 94، یک روز خوب و خاطره‌انگیز برای من بود. روزی که در کنار بهترین‌های فوتبال جهان و بزرگان فوتبال ایران و البته شما طرفداران عزیز و دوست‌داشتنی استقلالی یک بار دیگر عشق و شور گذشته را با کمک هم زنده کردیم. همچنین تشکر می‌کنم از همه تماشاگرانی که امروز به ورزشگاه آزادی آمدند و آرزوی سلامتی و شفای عاجل همه بیماران را از خداوند بزرگ خواستارم. همچنین از آقای نامجومطلق پوزش می‌طلبم که امروز در حضور ایشان با شماره 7 به میدان رفتم چراکه این شماره برای استقلالی‌های نسل من متعلق به اسطوره فوتبالی من مجید نامجومطلق است.

جیمی جامپ معروف

در اواسط بازی یکی از هواداران، به میانه زمین پرید و بازی را برای لحظاتی متوقف کرد. جیمی جامپی که در بازی ستارگان جهان و ایران به زمین مسابقه پرید برای اهالی سینما کاملاً آشناست. علی ملاقلی‌پور پسر کارگردان نامدار سینمای کشور، رسول ملاقلی‌پور. او که فیلم قندون جهیزیه را کارگردانی کرده خودش برای این فیلم در خیابان تبلیغ می‌کرد و به تعداد کم سینماهای اکران فیلمش معترض بود. البته کسی گمان نمی‌کرد این کارگردان جوان دست به چنین کاری بزند و در یک بازی خیریه نقش جیمی جامپ را بازی کند. اکبر عبدی، نگار جواهریان و صابر ابر از جمله بازیگران این فیلم هستند.

درگیری فیزیکی
دو بازیکن سابق تیم ملی با هم درگیری فیزیکی پیدا کردند. داستان از این قرار بود که قبل از آمدن علی پروین به رختکن و بین دو نیمه به محض حضور بازیکنان در رختکن برای استراحت، خداداد عزیزی بابت موقعیت‌های فراوانی که مجیدی در مقابل دروازه تیم ستارگان جهان از دست داد از او گلایه کرد؛ بویژه ضربه برگردانی که مجیدی در چند قدمی دروازه به اوت زد. در این میان مجیدی این انتقادات را برنتابید و در مقام پاسخگویی برآمد. کار بالا گرفت و خداداد و مجیدی حتی با هم گلاویز شدند که بازیکنان آنها را از هم جدا کردند. البته خیلی‌ها در رختکن مدعی شدند که مجیدی نباید پاسخ خداداد را می‌داد و به همین خاطر حق را به عزیزی داده و این موضوع را به مجیدی نیز منتقل کردند. با آمدن علی پروین داستان ختم به خیر شد و این درگیری فیزیکی به پایان رسید. حمید استیلی در این باره گفت: چیز خاصی نبود و یک مشاجره لفظی جزئی بین آنها به‌وجود آمد که در فوتبال این مسائل طبیعی است. خداداد با کسب اجازه از پروین، مایلی‌کهن و پنجعلی دقایقی صحبت کرد و گلایه‌هایی داشت که آنها را مطرح کرد. مجیدی هم تصمیم گرفت دوش گرفته و ورزشگاه را ترک کند.

سوؤلی که بی‌پاسخ ماند
در جریان مسابقه ایران و پرتغال در جام جهانی 2006 بود که حسین کعبی، مدافع راست تیم ایران با یک ضربه تکواندویی صورت کاپیتان تیم پرتغال را نشانه گرفت و او را نقش زمین کرد اما در کمال تعجب داور او را از زمین بیرون نکرد. فیگو در آن بازی کار خاصی از پیش نبرد و ایران بازی را با گل‌های دکو و کریس رونالدو به پرتغال واگذار کرد.

خبرنگاران در نشست خبری پس از مسابقه ستارگان ایران و جهان این فرصت را پیدا کردند و از او درباره احساسش درباره این ضربه پس از سال‌ها سؤال پرسیدند که با مخالفت مترجم بازیکنان همراه شد. ناتان قبادی، مترجم و هماهنگ‌کننده ستارگان جهان گفت روز قبل هم یک سؤال ناراحت‌کننده از سالگادو پرسیده شد و خوب نیست این سؤال مطرح شود.

بازتاب
نشریه «دیلی میل» انگلیس در خصوص این بازی گزارش داد روبرتو کارلوس، لوئیز فیگو و پائولتا پس از سال‌ها به میادین مسابقه بازگشتند و در دیدار خیریه بین تیم ستارگان فوتبال جهان و تیم منتخب ایران گلزنی کردند. کارلوس، مدافع پیشین رئال‌مادرید در دقیقه 24 بازی با ضربه ایستگاهی رعدآسا دروازه منتخب ایران را گشود و هم‌تیمی پیشین او یعنی لوئیز فیگو هم با گلزنی‌اش در ادامه اختلاف را به دو گل رساند. پائولتا که در سال 2011 از دوران بازیگری‌ اعلام بازنشستگی کرد پیش از پایان نیمه اول گل سوم ستارگان جهان را به ثمر رساند تا اطمینان حاصل شود که او در تیم برنده این بازی در تهران قرار دارد. عواید حاصل از این بازی در ایران به بیماران مبتلا به «ام اس» تخصیص داده خواهد شد.

چیزهایی دیدم که عجیب بود

بازیکن تیم ستارگان دنیا گفت: مردم خیلی باید خوشحال باشند از اینکه این تغییرات در فدراسیون جهانی فوتبال به وجود آمد. لوئیز فیگو در خاتمه دیدار پیشکسوتان فوتبال ایران و ستارگان جهان اظهار کرد: از لحظه اولی که به استقبال ما آمدند، شرایط فوق‌العاده بود. تماشاگران و فضای استادیوم فوق‌العاده بود و از همه کسانی که برای دیدن بازی آمدند تشکر می‌کنم. برای من این اتفاق و این بازی خیریه بسیار باارزش بود. اینکه به بیماران کمک کنیم و این مسأله لذت بزرگی برای ماست.

وی درباره تغییرات در فیفا و رفتن بلاتر گفت: مردم خیلی باید خوشحال باشند از اینکه این تغییرات در فدراسیون جهانی فوتبال به وجود آمد. مسائلی که من در این شش ماه دیدم مسائلی بسیار عجیب بود. جامعه فوتبال و فیفا باید خیلی شفاف باشد و تنها در آن حرف نباشد بلکه عمل باشد.

فیگو درباره اینکه آیا کفاشیان از او حمایت کرد یا نه اظهار کرد: در کنگره آسیا بود اما به من کمک نکرد. او درباره بازی نیز گفت: بازی فوق‌العاده خوبی بود. ایران هم شرایط خوبی داشت و البته با این شرایط نمی‌توان کیفیت بالاتری را انتظار داشت. هافبک سابق تیم ملی پرتغال درباره کارلوس کی‌روش تصریح کرد: اگر کی‌روش در ایران نماند، او را به خانه‌ام می‌برم. کی‌روش مربی بزرگی است و علاوه بر آنکه یک مربی خوب است، یک دوست خوب نیز هست. او دین بزرگی در حق ما دارد، چه در تیم ملی پرتغال و چه در رئال. متاسفانه این اتفاق نیفتاد که امروز او را ببینیم. همیشه برای او آرزوی موفقیت کردم و امیدوارم در مقدماتی جام جهانی که پیش‌رو دارد موفق باشد.

نکته
بالاخره عادل فردوسی‌پور هم به آرزویش رسید و توانست وسط هزاران تماشاگر روی چمن آزادی بازی کند، آن هم مقابل تعدادی از مهم‌ترین ستارگان فوتبال جهان. همه‌چیز خیلی هم عالی بود و به عادل عزیز تبریک می‌گوییم، اما انصافاً اگر تیم ستارگان ایران دو مهمان دیگر غیر از او و کامران نجف‌زاده ‌داشت، عادل چه واکنشی نشان می‌داد؟ مثلا اگر دو استاد دانشگاه یا دو نقاش مهمان تیم ستارگان ایران می‌شدند و برابر فیگو و کارلوس بازی می‌کردند، فردوسی‌پور چه می‌گفت؟ نمی‌گفت این اتفاق هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد و حتما باید بهترین فوتبالیست‌های ما جلوی آنها بازی کنند؟ در این صورت به احتمال فراوان استاد اعلام آمادگی می‌کرد سرش را بکوبد به میز، آخرش هم می‌گفت: «می‌تونم قانع نشم؟!»
مرجع : روزنامه قانون