به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۸ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۸۹۴۵۸
تکذیب دستگیری معاون حفاظت اطلاعات قوه‌ قضائیه؛

اظهارات اژه​اي درباره ممنوع التصویری آقای خاتمی

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه گفت که دو نفری که به اتهام جاسوسی در دادگاه انقلاب محاکمه شده بودند، هر کدام به 10 سال حبس محکوم شدند.
اظهارات اژه​اي درباره ممنوع التصویری آقای خاتمی
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هشتاد و چهارمین نشست خبری خود با اهالی رسانه با اعلام این خبر گفت: دو متهمی که به اتهام جاسوسی برای آمریکا و اسراییل بازداشت شده بودند و محاکمه آنها در دادگاه انقلاب صورت گرفت، هر کدام به ده سال حبس محکوم شدند. وی در ادامه گفت: یکی از مجرمین فتنه سال 88 که به صورت غیابی محکوم شده و فراری بود در داخل کشور شناسایی و بازداشت شد. به دلیل این که این فرد حکم غیابی داشت در حال حاضر ادامه رسیدگی به پرونده وی دنبال می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با وکیلی که در شهریور ماه سال گذشته به ضرب گلوله کشته شده بود اظهار کرد: بعد از کشته شدن این وکیل ضاربان فرار کردند وکه خدا را شکر همه آنها دستگیر شدند. آخرین فرد در تاریخ 1/ 6/ 94 دستگیر شد و اکنون همه‌ آنها در بازداشت هستند و پرونده در حال آماده شدن برای ارسال به دادگاه است. محسنی اژه‌ای ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید رجایی و باهنر هفته دولت را تبریک گفت و افزود:‌ امیدواریم دولتمردان ما در انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم موفق باشند. قوه قضاییه بارها آمادگی کامل خود را اعلام کرده که هر نوع کمکی را به دولت خواهد داشت تا بتوانند در راه اهداف خود به‌خصوص هدف اقتصاد مقاومتی موفق باشند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در جهت مبارزه با همه‌ موانع تولید، اصلاح سیستم بانکی، مبارزه جدی‌تر با هرگونه جرایم اقتصادی و غیر اقتصادی، حمایت از تولید و فعالیت سالم اقتصادی، مقابله با قاچاق و رانت و یا کسانی که چوب لای چرخ مردم و اقتصاد می‌گذارند و اصلاح مقررات و قوانینی که لازم است، کمک می‌کند. مسئولان در طول 12 سالی که در منطقه حیران ساخت‌وساز می‌شد، کجا بودید؟

سخنگوی دستگاه قضایی در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران گفت: منطقه‌ حیران محل مناسبی برای گردشگری است و حیف است فضای این منطقه برای منافع عده‌ای خاص به هم بخورد. این منطقه بیش از دو هزار هکتار است. وی ادامه داد: ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه حیران از سال 82 آغاز شده و الان در سال 94 قرار داریم. در واقع عرض ما به مسئولان این است که شما در طول این 12 سال کجا بوده‌اید و چه پیشگیری‌هایی را انجام داده‌اید؟

سخنگوی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق این ساخت و سازها با مجوز صورت گرفته است، اما صلاحیت افرادی که این مجوزها را صادر کردند نیز جای بحث دارد. سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: در این رابطه عده‌ای ادعا کرده‌اند که کسانی که این مجوزها را صادر کردند حق صدور را نداشتند، حال سئوال مطرح می‌شود که آیا با این افراد برخورد شده است و آن فردی که مجوزها را صادر کرده در حال حاضر کجا مشغول به کار است. در واقع ما نباید بگذاریم این گونه اتفاقات تکرار شود و باید برخورد قضایی آخرین برخورد باشد.

وی افزود:‌ در بخش‌هایی که دارای طرح هادی بوده است مجوزهایی صادر شده که این مجوزها درست نبوده و الان ساخت و ساز صورت گرفته و در حال حاضر می‌گویند که نباید مجوز صادر می‌شده است. وی بیان کرد: منطقه حیران یکی از مناطق زیبای کشور محسوب می‌شود که از سال 82 این ساخت و سازها صورت گرفته و غیر از یک تعداد محدودی، مواردی وجود دارد که دارای جواز است، اما این جوازها قابل خدشه است.

از اینکه حکم پرونده جیسون رضاییان صادره شده یا نه اطلاع ندارم
محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود اظهار کرد: از این که حکم پرونده جیسون رضائیان صادر شده یا خیر، اطلاعی ندارم. دو هفته قبل بود که آخرین دفاع از متهم اخذ و دادگاه تمام شد، اکنون بنده اطلاع ندارم که حکم صادر شده یا خیر.

کشف تلفن همراه و سکه طلا در زندان از مهدی هاشمی
خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه در بازرسی از بند 7 اوین که مهدی هاشمی در آنجاست، وسایل غیرمجازی کشف شده، آیا این موضوع صحت دارد که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد:‌ طبق ضوابط زندان بازرسی‌های سرزده یا طبق تمهیدات قبلی از بندها به عمل می‌آید که گاه و بیگاه در این بازرسی‌ها وسایل غیرمجازی کشف و ضبط می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته در بازرسی که از بندهای 7 و 8 زندان اوین به عمل آمد از آقای هاشمی یک تلفن همراه با سیم‌کارت و تعدادی سکه اعم از ربع، نیم و گرمی حدود 30 عدد کشف شده است، البته بردن سکه غیرمجاز نیست ولی داشتن تلفن همراه غیرمجاز است. البته ناگفته نماند از بعضی از زندانیان دیگر نیز گوشی تلفن و فلش مموری کشف شده است.

محاکمه 4 متخلف در فضای مجازی
بر اساس این گزارش، سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی، بازداشت و محاکمه 4 نفر از کسانی که در فضای مجازی با اسم مستعار اقدامات امنیتی انجام داده و به اشاعه فحشاء و توهین به مقدسات می‌پرداختند، خبر داد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان این مطلب افزود: این افراد محکوم به حبس از 18 ماه تا 12 سال شده‌اند. یک نفر از آنها محکوم به 12 سال حبس به دلیل ارتکاب چندین جرم شده و بقیه آنها محکوم به حبس‌های کمتر اعم از 4 سال و ... شده‌اند. معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به تخلف وکیلی که به عنوان مطالعه پرونده موکلش به دادسرا مراجعه کرده و مخفیانه مدارکی را از پرونده خارج کرده، ادامه داد: این وکیل پس از دستکاری پرونده مجدداً مدارک را داخل پرونده موکلش قرار می‌داد که خوشبختانه وی تحت تعقیب قرار گرفت. این کار بسیار زشت است که وکلا بخواهند از این طریق به موکل‌شان کمک کنند.

محسنی اژه‌ای افزود که این فرد بازداشت شده است. سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: همچنین مأمور متخلفی که مسئول امور آب و فاضلاب ساوجبلاغ بود و از بسیاری از مشتریان به دلیل عدم آشنایی آنها به مقررات توانسته بود پول‌های گزافی بگیرد، شناسایی و بازداشت شد که پرونده در حال رسیدگی است.

معاون اول قوه قضائیه درباره پرونده سیگار مارلبرو، گفت: کیفرخواست این پرونده صادر و پرونده به شعبه 1065 دادگاه عمومی تهران ارجاع شده است و الان در وقت نظارتی است و پس از خواندن پرونده از سوی وکلا، برای رسیدگی تعیین وقت می‌شود.

دستگیری معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صحت ندارد
محسنی‌اژه‌ای با تکذیب دستگیری احمدی معاون حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، گفت: این موضوع صحت ندارد، البته در استان‌های غرب کشور فردی خود را منتسب به حفاظت قوه قضائیه اعلام کرده بود و می‌خواست که از خانواده‌ها اخاذی کند که بازداشت شد. ناگفته نماند که وی هیچ ارتباطی به حفاظت قوه قضائیه ندارد. محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا صحبت‌های معصومه ابتکار که گفته از منزل یکی از اعضای سابق اداره کل محیط زیست تهران، 50 پرونده قضایی بدست آمده، صحت دارد؟ گفت: من مطالب خانم ابتکار را نخوانده‌ام، البته این موضوع مربوط به چند ماه قبل است که مطرح شده بود. گویا پرونده‌هایی حکمشان صادر و برای اجرا، ارسال شده بودند که بعداً کشف شد که این پرونده‌ها ارجاع داده نشده‌اند، ولی به طور کلی من اصل موضوع را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ما سرقت پرونده‌های قضایی را در قوه قضائیه داریم یا خیر، گفت: این موضوع احتمالش وجود دارد ولی در حد پرونده نیست یعنی احتمال دارد ورقی از یک پرونده به سرقت برود. به طور قطع من نمی‌توانم بگویم که پرونده‌ای از دستگاه قضایی سرقت می‌شود یا خیر.

در مورد وضعیت خاوری اتفاق خاصی نیفتاده است
معاون اول قوه قضاییه درباره بازداشت مسئولان بانک سپه و آخرین وضعیت خاوری گفت: در مورد بازداشت مسئولان این بانک اطلاعی ندارم. در مورد وضعیت آقای خاوری هم اتفاق خاصی نیفتاده است، البته مسئولان ذیربط موضوع را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشورهایی که مدعی‌اند با فساد مبارزه می‌کنند حاضر به همکاری با ایران نیستند تا وی را دستگیر کنند، ولی پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد. محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در پرونده یدالله روزچنگ، اسامی تعدادی از دلالان ارزی مطرح است یا خیر، گفت: در مورد پرونده مذکور باید بگویم که متهمان دیگری در این پرونده وجود دارند ولی هنوز کیفرخواست صادر نشده است. البته تعدادی از متهمان پرونده‌شان به دادگاه رفته که شامل کارمند و دلال می‌شوند. ناگفته نماند پرونده تا همین جا که رسیدگی شده طولانی شده و یکی از دلایل آن کارشناسی‌هایی است که انجام می‌شود. محسنی اژه‌ای ادامه داد: احتمالاً 5 نفر دیگر از متهمان این پرونده به دادگاه می‌روند البته به طور دقیق از آن اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهارات امیرعباس سلطانی نماینده بروجرد و عضو پیگیری پرونده بابک زنجانی که گفته ما یکسری اطلاعات مهم از وی داریم که می‌تواند به قوه قضائیه کمک کند، اما دستگاه قضایی استقبالی از آن نمی‌کند، گفت: ما صددرصد آماده‌ایم که مجلس اگر سندی دارد به ما بدهد و از آن استقبال می‌کنیم. وی درباره شکایت آقای مشایی از حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، گفت: توضیحات لازم را در این زمینه در جلسه قبل داده‌ام.

تاکید محسنی‌اژه‌ای بر مبارزه با فساد در داخل قوه قضائیه
معاون اول قوه قضائیه درباره اقدامات قوه قضائیه برای مبارزه با زمین‌خواری گفت: نهایت تلاش دستگاه قضایی این است که اگر فسادی در داخل قوه قضائیه انجام می‌شود با شدت با آن برخورد کند، البته دستگاه قضایی چندین دستگاه نظارتی اعم از حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، دادسرا و دادگاه انتظامی قضات، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عالی کشور و ... را دارد. اما این موضوع به این معنا نیست که ما خلافی نداشته باشیم. طبعاً اگر در داخل دستگاه قضایی فسادی صورت گیرد ما به شدت با آن برخورد می‌کنیم و حکم که قطعی شود با اسم و رسم آن را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی که ستادی فراقوه‌ای است و قوای سه‌گانه در آن حضور دارند تلاش خود را در زمینه مبارزه با فساد انجام می‌دهد، گفت: البته ما از مردم می‌خواهیم که اگر به موردی برخورد کردند آن را به صورت مستند و مستدل به ما اعلام کنند.
مرجع : ایسنا