به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۹ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۸۹۵۳۲

واکنش مطهری به حضور مداحان در انتخابات

گروه سیاسی: علی مطهری در مورد برخی اخبار مبنی بر ارائه لیست توسط مداحان در انتخابات مجلس دهم، گفت: منع قانونی برای این موضوع وجود ندارد و می‌توانند این کار را انجام دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس  گفت: از نظر من هرکسی دوست دارد، می‌تواند برای انتخابات گروه تشکیل دهد و لیست بدهد و عیب ندارد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به اینکه برخی از این موضوع یعنی ارائه لیست توسط مداحان ابراز نگرانی کرده‌اند، اظهار کرد: چه نگرانی‌ای؟ مردم باید آگاهی کافی داشته باشند و اگر مردم رشد و آگاهی کافی داشته باشند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته مجتبی توانگر عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به گفت‌وگویش با سعید حدادیان گفت که او از تک‌روی برخی طیف‌های اصولگرا در دوره‌های گذشته انتقاد کرده و تاکید داشت برای وحدت حداکثری میان همه طیف‌های اصولگرا نیاز است که برخی از مواضع خود کوتاه بیایند.

حدادیان با بیان اینکه "یکی از اشتباهات ما این است که در انتخابات سراغ آدم های غیر روحانی می رویم گفت: خبرهای خوبی از وحدت اصولگرایان به گوش می‌رسد اما در نهایت اگر آقایان به وحدت نرسند مداحان لیست جداگانه‌ای خواهند داد.

این خبر با واکنش‌های زیادی روبرو شد و بسیاری از جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا با این حضور واکنش منفی نشان دادند و کار به جایی رسید که معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: «مداحان در صورت حضور در انتخابات حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له یا علیه کسی برای انتخابات تبلیغ کنند٬ چراکه اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند باید به دیگران هم این اجازه داده شود.»
مرجع : نامه نیوز