۶۹

مردم خیانتکارند یا خودورسازان بی کیفیت؟

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۷
گروه اقتصادی: نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: از ابتدای سال 1357 تا 1367 که انقلاب و کشور در حساسترین برهه زمانی خود قرار داشت تعداد شهدای انقلاب، شهدای ترور، شهدای قائله کردستان و آمل و همچنین شهدای دفاع مقدس مجموعاً 213000 نفر می باشد. اما تنها از ابتدای سال 1380تا پایان 1389 تعداد کشته های جاده ای 243000نفر شده است. حال باید پرسید سهم خودروی بی کیفیت در این تعداد کشته ها چه میزان است اینها سرمایه این ملت بودند در بین این کشته شدگان پزشک، مهندس، وزیر، زن و کودک و نان آورخانواده و غیره ... بوده اند آیا سرمایه و بیت المال این مملکت نبوده اند؟

به گزارش «تابناک» حسین طلا ضمن تاکید بر تولید با کیفیت ایرانی و همچنین ارزش و بها به نیروی انسانی ماهر و افزایش سرمایه های ملی در پی اظهارات اخیر مقامات مسئول در پی نخریدن مردم از خودروهای داخلی اظهار داشت : این را باید بدانیم که مردم ایران حق دارند بهترین خودرو را استفاده کنند،خودرویی که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشد نه اینکه خودروی صفر کیلومتر را خریداری کنند و تازه به دنبال حل مشکل گیربکس و یا رفع عیب دیگر قطعات باشند و یا اینکه به نمایندگی مجاز شرکت خودرو ساز مراجعه می کند و به او بگویند همه مدلهای فلان خودرو این عیب را دارد و نمی توان برای آن کاری کرد، این جمله یعنی مرگ خودروسازی در ایران.

وی افزود: مگر می شود فرد خودرویی با تکنولوژی 20سال و یا بیشتر اروپا را در سال 2015 خریداری کند و حال به بگویند فلان مشکل برای این خودرو عادیست و نمی توان برای آن کاری کرد. طلا در این باره ادامه داد: ایران تنها کشوری است در دنیا که خودرویی که 25 سال پیش آن را تولید کرده هم اکنون نیز در حال تولید آن است و جالب آنجاست که خودروی تولید شده در 25 سال پیش همین الان در حال اسقاط شدن است و بایستی مسئولین فکری در خصوص ارتقاء تکنولوژی خودروهای ساخت داخل بکنند و این در حالیست که مدام در خصوص کاهش مصرف سوخت و انرژی صحبت می کنیم ولی کم مصرفترین خودروی ساخت داخل در هر صد کیلومتر 7 تا 8 لیتر بنزین می سوزاند، این مصرف در کدام خودروی خارجی وجود دارد.

طلا درباره اظهارات وزیر محترم صنایع گفت: ضمن احترام به فرمایش ایشان جای این سوال باقیست که اصطلاحی را بایدبرای تولید خودروی بی کیفیت انتخاب کنیم و این درحالیست که ایشان کسانی را که خودرو داخلی نمی خرند را خیانتکار و ضد انقلاب نامیدند حال باید پرسید اگر اینگونه است پس به خودرو سازی که خودرویی تولید می کند که ضریب امنیتی آن بسیار پایین است چه باید گفت ؟ مگر مردم جانشان را از سر راه آورده اند که در داخل خودرو بی کیفیت از دست بدهند و یا فلان مسئولی که داشتن خودرو پراید را برای خود کسر شان می داند و به خبرنگار می گوید مگر من مثل شما هستم که پراید سوار شوم، آیا نباید مردم ناراحت شوند.

وی دراینباره ادامه داد: هفته گذشته یکی از شهروندان تهرانی به دفتر بنده مراجعه کرد پس از اینکه ایشان از دفتر خارج شدند هرچه به خودروی صفرکیلومتر خود که 400 کیلومتر بیشتر کار نکرده بود استارت زدند روشننشد با امداد خودرو تماس گرفتند و امدادگر پس از 20 دقیقه بالای سر خودرو حاضر شد پس از بازدید اعلام کرد که خودرو قابل تعمیر نیست و بایستی به تعمیرگاه حمل شود و رفت، آن بنده خدا به تعمیرگاه آن طرف خیابان مراجعه کرد و تعمیرکار آمد و با روغن ترمز یک قطعه را تمیز نمود که در پی آن خودرو روشن شد . حال به نظر شما چه نمره ای باید به خدمات پس از فروش خودروهای داخلی داد؟ و دوباره این سوال را مطرح می کنم که مگر مردم چه گناهی کرده اند که باید خودرو بی کیفیت سوار بشوند و این سوالی است که مسئولین وزارت صنایع باید به آن پاسخگو باشند.

طلا در انتها به آمار جالبی اشاره کرد و گفت: این نکته قابل توجه است که از ابتدای سال 1357 تا 1367 که انقلاب و کشور در حساسترین برهه زمانی خود قرار داشت تعداد شهدای انقلاب، شهدای ترور، شهدای قائله کردستان و آمل و همچنین شهدای دفاع مقدس مجموعاً 213000 نفر می باشد حال از ابتدای سال 1380تا پایان 1389 تعداد کشته های جاده ای 243000نفر بوده است و حال باید پرسید سهم خودروی بی کیفیت در این تعداد کشته ها چه میزان است اینها سرمایه این ملت بودند در بین این کشته شدگان پزشک، مهندس، وزیر، زن و کودک و نان آورخانواده و غیره ... بوده اند آیا سرمایه و بیت المال این مملکت نبوده اند ؟
کد مطلب: 89710