به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۸۹۹۱۳
تنیس آزاد آمریکا:

رافائل نادال شکست خورد و حذف شد

گروه ورزشي: رافائل نادال، ستاره اسپانیایی تنیس در دور سوم مسابقات تنیس آزاد آمریکا در حالی که دو ست اول بازی مقابل فابیو فونینی، تنیس‌باز ایتالیایی را به نام خود ثبت کرده بود، در نهایت با نتیجه ۲-۳ شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.
رافائل نادال شکست خورد و حذف شد
فونینی با یک بازی تهاجمی درخشان موفق شد نادال را در سه ست پیاپی شکست دهد و دنیای تنیس را بهت زده کند. این نخستین بار بود که نادال پس از پیروزی در دو ست نخست یک مسابقه، سه ست پیاپی را واگذار می کرد و شکست می خورد. او در دوران تنیس حرفه ای خود ۱۴۸ بار در چنین موقعیتی قرار گرفته بود و در تمام موارد پیروز شده بود. نادال که سال گذشته آپاندیس خود را جراحی کرد، از ابتدای فصل ۲۰۱۵ افت چشمگیری کرده و این نخستین بار در ده سال گذشته است که او هیچ یک از گرنداسلم های تنیس را در طول فصل نمی برد. نتایج ضعیف نادال در این فصل باعث شده که او تا رتبه هشتم جدول رده بندی تنیس حرفه ای مردان سقوط کند.

نادال اوایل امسال در مرحله یک‌چهارم نهایی اوپن استرالیا به توماس بردیچ تنیس‌باز اهل جمهوری چک باخت. او در اوپن فرانسه هم در همین مرحله مقابل نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان شکست خورد. در ویملدون هم این تنیس‌باز اسپانیایی نمایشی ضعیف داشت و در دور دوم به داستین براون، تنیس‌باز نه چندان مطرح آمریکایی باخت. آخرین باری که نادال، قهرمان دو دوره اوپن آمریکا، نتوانست به مرحله چهارم این رقابت ها برسد به سال ۲۰۰۵ و باخت به جیمز بلیک آمریکایی برمی‌گردد.

نادال که قهرمانی در ۱۴ گرند اسلم را در کارنامه دارد، در مورد شکست از فونینی گفت: "این قضیه فقط به این معناست که من بدترین بازی ده سال گذشته‌ام را کرده‌ام. می‌توانید تصور کنید که چقدر این اتفاق برایم سخت است. باید قبول کنم که امسال، سال من نبود و فقط باید با تمام وجود تلاش کنم تا فصل را خوب تمام کنم".

فونینی که تخصص اصلی‌اش بازی روی زمین‌های رُسی است، هر هفت مسابقه قبلی‌اش روی زمین‌های سخت (هارد کورت) را به نادال باخته بود. فونینی گر چه امسال دوبار توانسته بود نادال را ببرد، اما آخرین مسابقه این دو نفر در اوپن هامبورگ بود که با پیروزی نادال تمام شده بود. فونینی پس از پیروزی بر نادال گفت: "نمی‌توانم بگویم چقدر خوشحالم. خیلی سخت بود. دو ست عقب بودم، آن‌هم جلوی نادال، بازی شگفت‌انگیزی بود." فونینی ۲۸ ساله در مرحله بعد باید با فلیسیانو لوپز، هموطن نادال بازی می کند.

در دیگر مسابقات مهم اوپن آمریکا هم راجر فدرر، مرد شماره ۲ تنیس جهان در یک بازی آسان توانست استیو دارسی را ۱-۶ و ۲-۶، ۱-۶ شکست دهد. نواک جوکوویچ، بهترین تنیس‌باز مرد جهان، آندریاس سپی را ۵-۷ و ۵-۷، ۳-۶ برد و مارین چیلیچ مدافع عنوان قهرمانی هم در یک بازی سخت میخائیل کوکوشکین را با نتیجه ۱-۶ و ۷-۶، ۳-۶، ۶-۷، ۷-۶ برد. در دور سوم اوپن آمریکا همچنین میلوش رائونیچ با باخت به فلیسیانو لوپز و داوید فرر با باخت به ژرمی شاردی حذف شدند. در بخش زنان هم سرینا ویلیامز، زن شماره یک تنیس جهان با پیروزی ۰-۶ و ۵-۷، ۶-۳ بر بئاتریس ماتک به مرحله بعد صعود کرد.
مرجع : بي بي سي