به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۹۰۲۱

اين بار هم وعده بهمني عملي نشد؛ پیش‌فروش سکه به تعویق افتاد

گروه اقتصادي: علیرغم اعلام قبلی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر آغاز پیش فروش سکه از اول اسفند، مسئولان بانک مرکزی از نهایی نشدن دستور العمل پیش فروش تاکنون خبر دادند! بسياري از وعده‌هاي پولي و مالي بهمني طي چند سال رياستش بر بانك مركزي كشور پس از چند مدت عملا منتفي و انجام نمي‌شوند!
اين بار هم وعده بهمني عملي نشد؛ پیش‌فروش سکه به تعویق افتاد
محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی پیش از این خبر داده بود، دور جدید پیش فروش سکه از امروز اول اسفند آغاز می شود. بنابر گفته وی، این دوره ۶ ماهه خواهد بود که برای ثبت نام ابتدایی متقاضیان باید مبلغ یک میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت کنند؛ البته تفاوت اصلی دوره جدید با دوره‌های قبلی در این است که این بار بانک مرکزی سهمیه بندی در نظر گرفته است که بر اساس آن شرکت‌های حقوقی نمی‌توانند نسبت به پیش خرید اقدام کنند و افراد عادی هم بیشتر از ۱۰ قطعه سکه نمی‌توانند دریافت کنند. رئیس کل بانک مرکزی به مردم اطمینان داده که هر زمانی نسبت به پیش خرید احساس پشیمانی کنند بانک پول آنها را عیناً پرداخت خواهد کرد؛ البته بهمنی به متقاضیان این وعده را هم داده که در پایان دوره و زمان تحویل سکه‌ها سود ۱۸ درصدی عایدشان خواهد شد.

در عین حال امروز اول اسفند است و خبری از پیش فروش سکه نیست. در ساعات پایانی شب گذشته نیز واحد مرکزی خبر اعلام کرد، مسئولان بانک مرکزی با بیان اینکه در دستورالعمل نحوه پیش فروش سکه علاوه برهمه جانبه نگری باید جذابیت های لازم برای خریداران نیز فراهم شود افزودند: کارگروه تدوین دستورالعمل پیش فروش سکه تاکنون چند جلسه برگزار کرده است و به محض نهایی شدن و تصویب آن، زمان و نحوه پیش فروش سکه اطلاع رسانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


علی
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۰:۵۷
مالیات ارزش افزوده6% است.آیا سود واقعی12% یعنی(6%-18%)خواهد بود؟ (29386)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۱:۲۱
قیافش منو یاد کفاشیان میندازه (29393)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۱:۲۸
اولا این وعده ها پیشکش خودشان و نگران نباشید که به وعده اشان عمل میکنند که کفگیر متاسفانه در ته دیگ است.ثانیا بهتر که این وعده عملی نگردد
که همه مسئولییتش به عهده رییس جمهور بد بخت دوره بعد میباشد (29396)
زمين خورده
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۱:۳۶
بنده دقيقآ به ياد دارم كه چندين ماه قبل زماني كه نرخ دلار در بازار آزاد 2200 تومان بود و قيمت هرگرم طلاي 18 عيار (750) هم حدود 85000 تومان بود همين آقاي بهمني اعلام كرد كه نرخ طلا و ارز و سكه در روزهاي آينده كاهش مي يابد و مردم در صورت خريد متضرر ميشوند . كه حتمآ دوستان عزيز در همان روزها خبر آنرا از طريق رسانه ملي و يا سايتهاي مختلف دريافت كرده اند ولي نه تنها نرخ طلا از گرمي 85000 تومان پايين تر نيامد بلكه تا امروز كه به حدود 142000 تومان در هر گرم رسيده است ايشان هيچ صحبتي نكرده است و اگر جايي هم حرفي زده باز در جهت كاهش بوده كه عملي نشده است // واقعآ دليل اين همه بي تدبيري چيست ؟؟؟؟؟؟؟؟ (29397)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۵:۱۱
آقا شد تو اين دوران خدمتت محض رضاي خدا فقط يه بار راست بگي و با مردم صادق باشي؟!.قحط الرجال بود ( كه بود) شما شدي رئيس اين مركز مهم! (29439)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۶:۲۴
کدام یک از حرفهای ایشان عملی‌ شده که این یکی‌ عملی‌ بشود؟ ایشان تنها کارشان نابود کردن بانک‌ها و ارائه آمار غلط می‌باشد و فقط وعده وعید دروغین دادن (29453)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۲۳:۴۰
این وعده ها خود بر افزایش تورم دامن می زند؛ (29542)