به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۹۰۳۸۷
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران پاسخ داد

بیمه سلامت همگانی پولی می‌شود؟

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه در ادامه راه اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، حتما باید ساز و کار مناسبی برای پرداخت حق بیمه از سوی افرادی که توان مالی لازم را دارند فراهم شود، تاکید کرد: البته رویکرد کلی دولت این است که بیمه سلامت همگانی برای افرادی که به لحاظ تامین معیشت دچار مشکل هستند به صورت رایگان ادامه یابد.
بیمه سلامت همگانی پولی می‌شود؟
محمدجواد کبیر در واکنش به شنیده‌هایی مبنی بر دریافت حق بیمه سلامت همگانی از افراد با توان مالی بالاتر اظهار کرد: در سال گذشته برآورد ما از افراد فاقد پوشش هرگونه بیمه درمان، شش تا هشت میلیون نفر بود اما در نهایت بالغ بر 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه رفتند و تخمین می‌زنیم هنوز یک تا دو میلیون نفر دیگر باقی مانده باشند. وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، 91.7 درصد از جمعیت و به عبارتی 76 درصد خانوارهای تحت پوشش بیمه سلامت همگانی، زیر یک میلیون تومان درآمد دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در فراهم کردن شرایط برخورداری و دسترسی افراد به خدمات بیمه اقدامات موثری انجام داده است، عنوان کرد: دولت نیز برای رایگان کردن برنامه بیمه سلامت همگانی حمایت‌های خوبی داشته است. وی ادامه داد: حق بیمه افراد در یک سال اول از سوی دولت پرداخت شد اما برای ادامه راه، حتما باید ساز و کار مناسبی برای پرداخت حق بیمه از سوی افرادی که توان مالی لازم را دارند فراهم شود.

کبیر در عین حال تاکید کرد که رویکرد کلی دولت این است که بیمه سلامت همگانی برای افرادی که به لحاظ تامین معیشت دچار اختلال و مشکل هستند به صورت رایگان ادامه پیدا کند. وی با بیان اینکه تا کنون به رغم کمبودهای اعتباری، دولت در تلاش بوده است که تخصیص منابع را به موقع انجام دهد، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وعده داده است 60 درصد بودجه سازمان را در شش ماهه اول سال تخصیص دهد تا بتوانیم امور را پیش ببریم.
مرجع : ايسنا