به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۹۰۵۱۴
دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی:

اسامی کارخانه‌های پلمب شده آب بسته‌بندی اعلام نشده‌

گروه اقتصادی: دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران ضمن اظهار بی‌خبری از پلمب شدن 10 درصد از واحدهای آب بسته‌بندی، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تعطیلی واحدها یا جمع‌آوری محصولی از سطح بازار به انجمن نرسیده است.
اسامی کارخانه‌های پلمب شده آب بسته‌بندی اعلام نشده‌
پیمان فروهر در واکنش به صحبت‌های رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر پلمب شدن 10 درصد از کارخانه‌های آب بسته‌بندی اظهار کرد: با توجه به عدم ارائه گزارش نسبت به این مساله از سازمان غذا و دارو درخواست کردیم نام برندها را مشخص کند. وی با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده از سوی رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر تعداد واحدهای آب های بسته‌بندی درست نبوده است، گفت:‌ در حالی که اعلام شده 10 درصد از 300 واحد پلمب شده است، باید توجه کرد که تنها 140 تا 150 شرکت بسته‌بندی آب در کشور فعال هستند.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی با تاکید بر اینکه حق مسلم تشکل آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران است که از نتایج گزارشات مطلع شود، تصریح کرد: پلمب شدن 10 درصد تولیدی‌ها به معنای این است که 90 درصد ازتولیدکنندگان آب‌های بسته‌بندی، آب با کیفیت تولید می‌کنند و از آزمایشات مختلف سربلند بیرون آمده‌اند؛ لذا در آستانه‌ مطلوبیت تولید قرار داریم.

فروهر با تاکید بر اینکه انجمن دارای 100 عضو است، تصریح کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر بسته شدن کارخانه‌ای یا جمع‌آوری محصولی به انجمن نرسیده است.

گران‌فروشی آب غیر قانونی است
دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با تاکید بر عدم تمایل تولیدکنندگان آب‌های بسته‌بندی نسبت به افزایش قیمت خاطرنشان کرد:‌ قیمت آب‌های بسته‌بندی افزایش نیافته و در صورتی که شوکی وارد نشود در سال آینده نیز افزایش قیمت نخواهیم داشت. فروهر با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش قیمت به شدت به صنعت آب‌های بسته‌بندی لطمه وارد می‌کند و باعث کاهش فروش می‌شود، گفت: دیگر تمایلی به تجربه افزایش قیمت نداریم.

وی با تاکید بر اینکه تنها در ابتدای خرداد ماه به میزان 5.75 درصد با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزایش قیمت صورت گرفت که ناشی از بالا رفتن هزینه مالیات بر ارزش افزوده، دستمزد و حساب‌های جاری بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام بسته‌های آب یک‌ونیم لیتری به قیمت 850 تومان و آب‌های نیم لیتری با نرخ 500 تومان به فروش می‌رسند. دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در مورد عرضه برخی آب‌های معدنی با قیمت بالاتر در اوایل شهریور ماه تاکید کرد: پس از افزایش صورت گرفته در اوایل خرداد دیگر تعدیل قیمت صورت نگرفته و تصمیمی نیز برای این امر نداریم؛ لذا عرضه با قیمت بالاتر بر اساس افزایش نرخ نیست.

 مدیر فروش یکی از شرکت‌های آب معدنی که بسته‌های کوچک آب آن برند با افزایش 500 تومانی عرضه می‌شد، تاکید کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم و اگر فروشنده با قیمت بالاتر آب را به دست مصرف کننده می‌رساند بر اساس افزایش قیمت آب معدنی نبوده و سازمان‌هایی چون تعزیرات باید بر این امر نظارت داشته باشند.
مرجع : ایسنا