کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند نكته درباره اظهارات جلیلی در کمیسیون برجام

وقتي محاكمه نشديد بايد هم طلبكار شويد!

23 شهريور 1394 ساعت 10:59

وقتی شما دم از اخلاق می‌زنید عرش خدا می لرزد. از اخلاق شما همین بس که زحماتی که شما برای پیداکردن نقطه ضعف در برجام کشیده اید، اگر در حوزه تخصصی خود می کشیدید حال و روز ما اینگونه نبود...


سیدحسین قاسمی


گروه سياسي: به بهانه پخش جلسه اعضای کمیسیون برجام با اعضای تیم مداکره کننده سابق هسته ای و فضای یکسویه و مونولوگ وار!، چند نکته را بدون مقدمه و با مخاطب قراردادن تیم مذاکره کننده سابق بیان مي شود و امید است که از انصاف فاصله نگرفته باشم.

1. جناب جلیلی؛ در ابتدا لازم است قبل از پاسخ گویی به صحبتهای شما تنها جهت یادآوری مقداری از کارنامه درخشانتان را بیان نمایم که می بایست در کمیسیون برجام در مورد آن توضیح می دادید که متاسفانه آنقدر در زمینه امور راهبردی صحبت کردید که دیگر فرصتی برای این مسائل جزیی! پیش نیامد.

الف:
فقط کاهش تقریبی فروش 1.5 میلیون بشکه نفت در روز در مدت تقریبی 4 سال با قیمت بیش از صد دلار در زمان مدیریت شما، رقمی قریب به 200 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرد. جدا از اینکه اندک درآمد نفتی نیز به علت تحریمها بانکی نیز می بایست از طریق دوست دیگرتان بابک زنجانی و همسر ابروگوندش به کشور وارد می شد. که الحمدلله نظام ترکیه مجبور به برخورد با این عزیزان! گشته.

ب: زیان ناشی از برداشت کشورهای همسایه از منابع انرژی مشترک با ایران، که به قول برخی کارشناسان زیانی چند صد میلیارد دلاری برآورد گشته است.

ج: کاهش ارزش پولی به کمتر از یک سوم یعنی به عبارتی 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در عرض یک سال تبدیل شد به 250 هزار میلیارد تومان (البته در این مورد سوء مدیریت دوستانتان نیز تاثیرگذار بود)

د: تحریم دارویی علی الخصوص سرطانی سبب گشته بود که فرد مریض سرطانی و خانواده وی، بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از هزینه دارو که می بایست از کانالهای شبه بابک زنجانی بدست آورند بترسند

ه: تحریمهای کشتیرانی، بیمه، تسلیحاتی، هسته ای و....
در خصوص این بند شایان ذکر است به جهت اینکه در دولت کریمه سابق به لطف شما و دوستانتان رقمهای 3 هزار میلیارد تومان و 2.7 میلیارد دلار و به طورکلی میلیارد، هزار میلیارد و...بسیار کوچک می نمود، و برای اینکه درک درستی از میزان خسارت شما بیان نمایم به این بسنده می کنم که 200 میلیارد دلار(دلار 3400) برابر است با 680 هزار میلیارد تومان (بنده این عدد را به ریال بلد نیستم!)و یا به عبارتی یارانه قریب به 160 ماه و یا 13 سال. اینها ثمره همان قطعنامه هایی است که شما با سرافرازی می گویید ما آنها را قبول نداریم!!

2. در جواب سوال آقاي بروجردی که پرسیدند علت دعوای غربیها که رهبری هم آن را دعوای واقعی دانستند، چیست، هیچ گونه پاسخی ندادید و تنها بسنده کردید به بیان جملاتی از اوباما در حمایت از برجام که به جهت مصرف داخلی در برابر مخالفان جمهوری خواه و لابی آیپک به کار برده بود اما جواب سوال را خدمت شما عرض می‌کنم: علت ناراحتی اسرائیل و اعراب از حل مسئله هسته ای ایران به هیچ عنوان ترس از احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیست بلکه آنها هم به خوبی می دانند که فتوای رهبري وقتی می فرمایند بمب هسته ای حرام یعنی حرام. آنها از این ناراحتند که بزرگترین بهانه برای پروژه ایران هراسی، که شما و دوست نفی کننده هولوکاستتان به راحتی به آنها داده بودید را، از دست داده اند هر چه شما و دوست شفیقتان (محمود احمدی نژاد)برای آنها رشته کرده بودید با تدبیر دولت امید در حال پنبه شدن است.

گواه این مسئله هم صحبت نتانیاهو در سازمان ملل بود که گفت احمدی نژاد گرگی بود در لباس گرگ و روحانی گرگی است در لباس گوسفند که به وضوح ناراحتی خود را از تغییر دولت در ایران ابراز نمود و یا در آغوش کشیدن احمدی نژاد توسط پادشاه سابق عربستان که از بغل درایت دولت پاکدامن! و نگاه راهبردی! حضرت عالی میلیاردها دلار در آمد نفتی به جیب زد.در حالی که از مان روی کارآمدن دولت جدید هر روز بر علیه ایران مصاحبه می کنند.

3. در جواب سوال جناب پزشکیان در خصوص بازدید از محل نصب قطعاتی که استفاده دوگانه دارد و اینکه جناب پزشکیان گفتند ما خودمان از اکثر شرکتها می خواهیم برای پشتیبانی و به نوعی گارانتی کالای خودشان محصول رانصب کنند به حق فرموده اید در آن مورد ما از آنها می خواهیم که آنها بیایند و در این موارد این حقی است که از جانب ما به آنها اعطا گردیده است.

برادر گرامی جناب جلیلی شما انگار فراموش نموده اید که اصلا هدف از مذاکره اعتمادسازی برای طرف مقابل بوده.شما بیان نمودید که این به نوعی زیر پا گذاشتن استقلال کشور می باشد و در ادامه نیز در جواب جناب پزشکیان مبنی بر اینکه اصلا حساب سود و زیان و صرفه اقتصادی برنامه هسته ای شده بود این مسئله را با مثال آوردن از اروندرود و اینکه میزان آب اروند برای ما ارزش این همه خون دادن را داشته یا نه پاسخ داده اید.

با توجه به موارد فوق شایان ذکر است جناب جلیلی، اصل مذاکره در مورد مباحث داخلی (از دید ایران مسئله هسته ای بحث داخلی می باشد) با یک گروه خارجی (با در نظر گرفتن هر نتیجه ای) استقلال کشور را زیر سوال می برد بنده نیز برای روشن شدن مثالی مانند خودتان بیان می کنم. فرض کنید برای جزایر سه گانه که کشور امارات به ناحق ادعای مالکیت بر آنها دارد اگر ما با امارات مذاکره کنیم فارغ از هر نتیجه ای در مذاکرات استقلال کشور زیر سوال رفته است. (هرچند از نظر نگارنده مسئله هسته ای قابل قیاس با مباحثی مانند اروندرود که حضرت عالی فرمودید و جزایر سه گانه نیست ولی برای شما ودوستتان جناب بذر پاش که از مثال بندر خرمشهر استفاده کرده بود بنده این مثال را زدم).

4. جناب جلیلی در شروع بیانات گرانبهایتان و در کمال تعجب به بندی از برجام اشاره نموده ایدکه در آن قید شده این برجام فقط در مورد ایران می باشد و از این نتیجه گرفته اید که این نشانه استثناء بودن ایران در محدودیتهاست که به جهت اینکه به سایر کشورها تحمیل نگردد از سوی روسیه بیان گشته است که البته جناب بروجردی این مورد را به حضرت عالی تذکر دادند، پس تا امروز روسیه حافظ منافع همه کشورهای جهان غیر از ایران بوده و ما نمی دانستیم آنهم روسیه ای که به راحتی کاغذ پاره های زمان حضرتعالی را وتو نم یکرد و یا حتی همین امسال قطعنامه بر علیه یمن را به راحتی رای ممتنع داد با وجود این نگرش می بایست وزارت امورخارجه در جمله سردر خود مبنی بر نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی تجدید نظر کند و قسمت نه شرقی را حذف نماید و یا بنویسد نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی به جزء دولت حامی مستضعفان، روسیه.

پس اینکه عربستان می گوید ما هم می خواهیم از حقوق هسته ای ایران برخوردار گردیم و حضرت آقا هم به آنها طعنه می زنند که بروید با استفاده از علم خودتان بدست آورید، تلاش برای بدست آوردن محدودیتها بوده که ما خبر نداشتیم. جناب جلیلی به وضوح و به طور قطع این بند استثناء در حقوق می باشد البته حضرتعالی خواب نیستید و خود را به خواب زده اید پس انتظار نیست این را شما بپذیرید.

5. جناب دانشمند! هسته‌ای آقای عباسی هم قریب به یک ساعت به صورت مونولوگ از فرمولهای مختلف فیزیک هسته ای گفته اید که احتمالا بیشتر اعضای کمیسیون برجام نمی دانستند شما چه می گویید (البته هدف حضرتعالی هم همین بوده است)، اما در برابر سوال جناب احمدی که فرمودند چرا 6 هزار سانتریفیوژ را غیر عملیاتی نگه داشتید، جوابی دادید که رسما خود را زیر سوال بردید. فرمودید که ما با تیم مداکراتی کمال هماهنگی را داشتیم و به جهت اینکه ما قصد تقابل نداشتیم نیازی به راه اندازی نبود و در کمال تعجب فرمودید از دستور صریح رئیس جمهور وقت مبنی بر راه اندازی 6000 سانتریفیوژ خودداری نموده اید به جهت اینکه اخلاقی نیست با رئیس جمهور آینده هماهنگ نگردد و از جناب روحانی کسب اجازه کردید و ایشان هیچ جوابی ندادند و به هیچ عنوان شما را منع ننمودند. (و در واقع توپ را به زمین دولت جدید انداختید)

برادر عزیز! وقتی شما دم از اخلاق می زنید عرش خدا می لرزد. از اخلاق شما همین بس که زحماتی که شما برای پیداکردن نقطه ضعف در برجام کشیده اید، اگر در حوزه تخصصی خود می کشیدید حال و روز ما اینگونه نبود. دم از عدم تقابل می زنید، پس این همه کاغذ پاره که بر گرده 80 میلیون نفر نشسته از سر تعامل بوده است؟ در ثانی شما به علت سرپیچی از دستور صریح رئیس جمهورکه خود به آن اعتراف کرده اید، قطعا می بایست توسط مدعی العموم محاکمه شوید. با این شرایط میزان سانتریفیوژی که شما غیر عملیاتی نموده اید با آنچه تیم مذاکره کننده در مذاکرات تعهد نموده تقریبا برابر می باشد. اما این کجا و آن کجا؟


کد مطلب: 90717

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/90717/وقتي-محاكمه-نشديد-بايد-هم-طلبكار-شويد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir