به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۹۰۷۶۷
کنسرت استاد ناظری در تبریز لغو شد!

موسيقي كلا در حال حرام شدن و ممنوعيت!

گروه هنري: کنسرت استاد «شهرام ناظری» به همراه گروه مولوی که قرار بود پنج‌شنبه‌ی این هفته در سالن «صدرا»ی شهر تبریز برگزار شود، علیرغم تلاش‌های یک‌ماهه و صدور مجوزهای لازم، به علت مخالفت برخی مسئولین این شهرستان لغو شد!
موسيقي كلا در حال حرام شدن و ممنوعيت!
به گزارش «موسیقی ما»، این کنسرت قرار بود روزهای آخر این هفته به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و ‌بزرگداشت «شهریار» -شاعر سرشناس این شهر- در این شهرستان برگزار شود. در همین رابطه شوالیه‌ی آواز ایران می‌گوید: «اتفاقاتی از این دست، بدون‌شک ضربه‌ی بزرگی به فرهنگ و هنر ایران خواهد زد. ما در این کنسرت قرار بود اشعاری از دیوان «شمس تبریزی» و «شهریار» (که یکی از مهم‌ترین چهره‌های شعر معاصر و شهر تبریز است) را به اجرا درآوریم و من هنوز متوجه نمی‌شوم که اجرای شعر و موسیقی فاخر چه مشکلی می‌تواند داشته باشد که عده‌ای آن را لغو کنند.»

لغو کنسرت شهرام ناظری به همراه گروه «مولوی» در حالی اتفاق می‌افتد که در ماه‌های اخیر، سریال لغو کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها روند رو به رشدی داشته و واکنش‌های کم‌سابقه‌ای نیز به دنبال داشته است. شوالیه آواز ایران که این روزها تور موفق «ناگفته» را به همراه «حافظ ناظری» در تهران و شیراز روی صحنه برده، قرار است روز پنج‌شنبه دوم مهرماه بار دیگر این برنامه را در تالار وزارت کشور برگزار کند. استاد ناظری همچنین در جریان دومین فستیوال موسیقی تهران نیز به همراه گروه «مولوی» و بدون حضور حافظ، روی صحنه خواهد رفت.

لغو کنسرت
رضا صادقی
کنسرت رضا صادقی در شهر کرمان هم که قرار بود در روز ۲۱ شهریور در مجموعه گردشگری پدیده کویر برگزار شود، لغو شده است. به گزارش فارس، رضا صادقی با اعلام خبر لغو کنسرت کرمان، در صفحه شخصی‌اش نوشته است: «متاسفانه به دلایل همیشه مجهول، کنسرت کرمان کنسل شد. خیلی مشتاق بودم برای دیدن تک تک یارانم اما حیف... شاید بعد از مرگ که لقب‌های متفاوت به آدم وصل می‌شه، رازهای سر به مهر هم فاش بشه. به هر روی از تمام جانانم عذرخواهی می‌کنم» بر اساس این گزارش، کنسرت رضا صادقی در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شهریور در تالار حافظ شهر شیراز برگزار خواهد شد.

نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۰:۲۳
واقعا برای مسوولین تبریز متاسفم .وقتی یکی از بهترین اساتید آواز میخواهد اشعاری از شهریار را اجرا کند شاعری که افتخار بزرگ این سرزمین بویژه تبریز عزیز میباشد همه باهم باید یکصدا ویکدل چنان سعی وهمتی کنند که چنین مراسمی به زیباترین شکل برگزار شود تا هم ادای دینی به این فرهنگ وهنر شود وهم این مبادلات فرهنگی انجام پذیرد. تاکی این تنگ نظریها و این اقدامات ضد فرهنگی میخواهد ادامه یابد نمیدانم. ولی مسوولین تبریز این را باید بدانند که اولا چنین فرصتهایی همواره نادرند واز دست دادن انها خسرانی بسیار سنگین ... (322613)
يهن پرست1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۰:۲۷
الان چه كيفي ميكنه اين علم الهدي.. (322615)
نامی
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۰:۳۷
چرا سیاست یک بام و دو هوا را در نظر گرفته اند ؟ چطور برای خوانندگان دست چندم و...مجوز می دهند اما برای اساتید موسیقی دبه در می آورند؟ (322624)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۰:۴۰
مثل اینکه ما بایدموسیقی بی محتوای غربی رو گوش کنیم که طرفداران دولتی هم دارد.همین رویه باعث گم شدن آلات موسیقی ما وجایگزین شدن آلات موسیقی غربی شده؟؟؟...اصالت....بای بای..؟؟؟؟ (322627)
زهرا میر کروبی
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۱:۰۷
تأسف، همین و بس! (322633)
هاتف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۱:۳۲
بايد لغو شود ؟!!!!دركنسرت عده اي اهل ادب وهنروفرهنگ جمع ميشوند گوش ميكنند بهره ميبرند شاد ميشوند آنوقت ميان بيرون فتنه راه مي اندازند؟!!!!!!!!!!!!!!بجاي رفتن به كنسرت شواليه هاي آواز / برن ائلگلي باغ گلستان بيدردسر؟!!! (322638)
قاسمي بجد
United States
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۱:۴۲
وضعيت واقعا قرمز شده ! (322641)
داعش های وطنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۲:۰۲
می دونید چرا داعش به ایران حمله نمی کنه؟ چون دوستانش اینجا هستند و دارن وظایف شون رو انجام میدن و دیگه نیازی نداره حمله کنه ایران (322643)
ما ...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۲:۴۳
در این کشور ،

فقط بازار کاسبی عده ای حلال است و باعث رفتن مردم به بهشت می گردد !!!! (322651)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۳:۵۳
لابد آواهای استاد هنرمند و بزرگوار شهرام ناظری دوست داشتنی فاخر نیست که کنسرتشو لغو می کنند و لابد میخوان به ترانه خیلی فاخر "سوسن خانم" مجوز بدن که سراسر کشور اجرا بشه. (322659)
سرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۱
اشتباهی داغ کردم ببخشید (322661)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۱
پس دولت و وزارت ارشاد دارند چی کار میکنند؟!
یعنی مملکت انقدر هر کی به هر کیه.!!!!!!!! (322662)
فرشاد خیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۸
هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم سخت گیری هایی از این دست بیشتر خواهد شد تمام این سخت گیری ها برای نا امید کردن مردم از فضای جامعه است تا مردم در انتخابات شرکت نکنند همانطور که در دوران اصلاحات با سخت گیری هایی این چنینی مردم می گفتند اینها همه مثل همند و با عدم شرکت در انتخابات 84 هشت سال کابوس وار ساختند الان هم برنامه همانست چون اصولگرایان می دانند تنها در انتخاباتی پیروز خواهند شد که حضور مردم حداکثری نباشد. هوشیار باشید (322664)
بسيجي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۴:۲۴
البته موسيقي اصيل در حال حرام شدن است نه موسيقي وكنسرتهاي كوچه بازاري كه هر هفته در تبريز برگزار ميشود (322666)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۵:۰۴
بنظر ميرسد در بعضي از نقاط شعر فرهاد معني پيدا ميكند ،
از صدا افتاده تارو كمونچه مرده ميبرند كوچه به كوچه (322669)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۵:۲۰
بابا یکی بگه اینجا چه خبره مگه کنسرت چه اشکالی داره و کجای دین را زیر سوال میبرد که باید لغو شود.چرا مسولین ارشاد مشکوکانه سکوت کرده اند چرا افراطی ها فاتحه زندگی مردم را خوانده اند و هیچکس صدایش در نمیاد .بابا مردیم تو این جهنم بی قانونی ایا فریاد رسی هست؟ (322671)
یک شهروند ایرانی
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۵:۴۸
کاشکی بجای لغو کنسرت ها اختلاس و رانت و دزدی و صدمه زدن به محیط زیست.... لغو میشد (322672)
رضا
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۶:۱۷
لطفا موافقین دولت بیان بگن چه کار ها و اقدامات مثبتی در عرضه موسیقی و برگزاری کنسرت های موسیقی انجام شده تا ما بدانیم . همیشه ما شاهد لغو این کنسرت ها اعم از سنتی و پاپ هستیم (322675)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۶:۱۸
جناب روحانی شجریان پیشکش ناظریها و صادقیها رو دریاب (322676)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۶:۲۶
اقای جنتی اگه نمیتونه کارشو درست انجام
بده بهتره که استعفا بده این برای پرستیژ خودشون
هم خوبه وهم اینکه بقیه وزیران ناکارامد دولت روحانی
مثل وزیر صنعت یاد میگیرن و استعفا میدن بجای
اینکه دو دستی این صندلیها رو بغل کنن.سپاس (322677)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۶:۴۲
بابا اخه اینم شد زندگی کجای دنیای زندگی به سختی اینجاست؟؟ (322679)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۶:۵۰
جای دوری نریم، از بی عرضگی خود ماست ... والا کسی جرأت نمی کرد چیزی (مثل موسیقی اون هم از نوع مجاز) رو که مورد علاقه اکثریت ملته و خیلی ها تو خونه هاشون و جاهای دیگه گوش می دن، ممنوع کنه! (322682)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۷:۲۱
اختلاس...دروغ....بیکاری جوانان ...فقر....دختران خیابانی...کمپهای ترک اعتیاد....اینها هلال شده.....همه این مشکله حل شده فقط مشکل جامعه ما موسیقی است..... (322685)
-----
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۱۷:۳۳
بایدشماخبرگزاری هاازاقای روحانی بخواهیدکه بالغوکنسرت ها برخوردجدی کنند (322686)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۲۱:۱۳
مسخره شو ديگه دراوردن (322691)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۲۱:۴۰
اگه لغو نمی شد باید تعجب می کردیم

اما صدای این بزرگواران از یاد رفتنی نیست (322693)
سوشیانس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ۲۳:۱۳
تمام موسیقی ها جایز است به شرطها و شروطها و انا کل الشروط (322695)