به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۹۰۹۷۶
جرثقیلی که قاتل این روزهای مکه به‌شمار می‌آید

عکس یادگاری با قاتل غول‌پیکر مکه

گروه جامعه: جرثقیل غول‌پیکری که عربستانی‌ها معتقدند مغلوب طوفان شده و مرگ 170 زائر را در پی داشته، اکنون سوژه‌ی عکس‌ یادگاری زائران شده است.
عکس یادگاری با قاتل غول‌پیکر مکه
کارشناسان شهرسازی معتقدند، بتن مهارکننده از جرثقیلی که در مسجدالحرام سقوط کرد باز شده بود، استانداردهای ایمنی و فنی هم رعایت نشده بود و جرثقیل در برابر طوفانی با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت دوام نیاورد و بر سر مسجد و زائران‌اش فرود آمد. تکه‌های جرثقیل و سازه‌ی تخریب شده، هنوز به طور کامل از محوطه‌ی مسجدالحرام جمع نشده است. سه کارشناس فنی از آلمان به عربستان آمده‌اند تا در خارج کردن باقی‌مانده جرثقیل بدون وارد کردن آسیب بیشتر و چگونگی نصب دوباره آن، به سعودی‌ها کمک کنند.

جرثقیلی که قاتل غول‌پیکر این روزهای مکه به‌شمار می‌آید، اکنون در محوطه‌ی مسجدالحرام به‌شدت خودنمایی می‌کند و زائران زیادی تمایل دارند این بخش از تاریخ مکه را ثبت کنند. این روزها زائران خانه خدا محال است از کنار این غول آهنی کشنده گذر کنند و در کنارش مکث نکنند و عکسی به یادگار نگیرند، عکس‌ها و فیلم‌هایی که با وجود غیرحرفه‌ای بودن، از همان لحظه‌ی نخست سقوط جرثقیل، سند موثق بسیاری از رسانه‌های جهانی درباره‌ی واقعه‌ی مرگبار مکه شد.
مرجع : ايسنا