به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۹۱۱۳۲
پیشکسوتان را فراموش نکنیم

حضور فریماه فرجامی شگفت‌زده‌ام کرد

گروه فرهنگي: حسین ناظریان فیلمبردار فیلم سینمایی «نیم» از حضور فریماه فرجامی در این اثر ابراز خرسندی کرد و گفت کارگردانان باید از حضور پیشکسوتان سینمای ایران بیشتر استفاده کنند.
حضور فریماه فرجامی شگفت‌زده‌ام کرد
حسین ناظریان از مدیران فیلمبرداری در سینمای ایران با اشاره به فعالیت هایش در سینما و تلویزیون گفت: این شب‌ها سریال «آقا و خانم سنگی» به کارگردانی شاهد احمدلو که تصویربرداری آن را برعهده داشتم از شبکه سه سیما پخش می شود. وی بیان کرد: در حوزه سینما نیز فیلمبرداری «نیم» به کارگردانی بهمن کامیار را برعهده داشتم که فیلمبرداری آن مدتی پیش به پایان رسید و تا هفته آینده صداگذاری آن تمام می‌شود. این فیلمبردار با اشاره به حضور فریماه فرجامی در این فیلم سینمایی، توضیح داد: زمانی وارد سینما شدم که خانم فرجامی از جمله بازیگران سرشناس سینمای ایران به شمار می رفت. من بازی او را در فیلم هایی چون «سرب» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی بسیار دوست داشتم.

مدیر فیلمبرداری «سفر به شرق» ادامه داد: بعد از اینکه بهمن کامیار پیشنهاد همکاری در «نیم» را به من داد از حضور فریماه فرجام و بازی او در این فیلم سینمایی با خبر شدم و این امر برای من بسیار خوشحال‌کننده بود، هرچند نقش این بازیگر در این فیلم بسیار کم است و محدود به یک یا دو سکانس می شود، اما همین که این هنرمند دوباره جلوی دوربین حضور پیدا کرد بسیار مهم است. وی با اشاره به حضور بازیگران پیشکسوت در فیلم های سینمایی، تاکید کرد: مهم نیست که یک بازیگر قدیمی و پیشکسوت چند سکانس در یک فیلم بازی می کند، مهم این است که کارگردانان این بازیگران را به خاطر داشته باشند و از آنها در فیلم های خود استفاده کنند.

این فیلمبردار با بیان این مطلب که «نیم» یک اثر اجتماعی رئال است، بیان کرد: با توجه به نوع داستان اکثر صحنه ها در خیابان، دادگاه و خانه گرفته شده است. ناظریان در پایان گفت: در حال حاضر پیشنهاد همکاری با چند پروژه سینمایی به من شده است که اکثر این فیلم ها هنوز نتوانسته اند بودجه مناسب برای تولید جذب کنند.
مرجع : مهر