به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ساعت ۰۶:۱۹
کد مطلب : ۹۱۱۸۸

درخواست عاجزانه زيباكلام از ناطق نوری!

گروه سياسي: صادق زيباكلام، در نامه اي به حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری از او درخواست كرد براي انتخابات آينده مجلس، اعلام كانديداتوري نمايد. متن نامه را در زير مي خوانيد:
درخواست عاجزانه زيباكلام از ناطق نوری!
بسمه تعالی
جناب حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری
ریاست محترم بازرسی ویژه نهاد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای ادام الله ظله العالی
با سلام و تحیات،درخبرها بنقل از حضرتعالی اظهارنظری آمده بود که حکایت از بی میلی تان پیرامون شرکت درانتخابات مجلس می نمود.اگرچه صراحتا بیان نکرده بودیدکه قطعا نخواهید آمد، اما بیاناتتان مبین از عزم تان مبنی بر نیامدن می نمود. جناب آقای ناطق نوری عزیز، تجربه، دانش و اطلاعات شما، و شاید مهم تر از همه،عشق و اعتقاد تان به انقلاب، نظام و کشور در ورای آنست که امثال بنده خواسته باشند بخودشان اجازه دهند تا به حضرتعالی توصیه نمایند. آنچه هست استدعا و تقاضاست.

یقینا توهینی که بشما در جریان انتخابات سال ۸۸ شد بناحق بود و شاید بیش از نفس آن توهین، سکوت برخی ازیاران و دوستان بود که برایتان سنگین تر و ناگوارتر آمد اما جناب آقای ناطق نوری عزیز، نه خون شما رنگین تر از خون مرحوم آیت الله منتظری یا مرحوم مهندس مهدی بازرگان است نه توهین هایی که به آن بزرگواران صورت گرفت قابل قیاس با توهین به جنابعالی است؛ و نه تلاش ها، زجرها و خون دل هایی که آنان برای انقلاب متحمل شدند تناسبی با مرارت های شما پیدا می کند. رفتگان به کنار، جنابعالی شاهد توهین ها و بی مهری هایی که به آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی منظما می رود هستید. مع ذالک هر دو ایستاده اند. یقینا جنابعالی نه قهر کرده اید نه علت تصمیم تان کدورت های سال ۸۸ هستند. اما انگیزه تان برای نیامدن هرچه باشد، شرایط مملکت بگونه ایی است که کشور بیش ازهرزمان دیگری به حضور شما در مجلس نیاز دارد. دلتان نیاید که جایگاه مجلس در رسیدگی و نظارت بر امور کلان مملکت بیش از این تنزل پیدا کند.

بیاناتتان در"دادن فضا به جوانان" یقینا درست است اما خودتان هم نیک می دانید که نظارت استصوابی و رد صلاحیت ها چگونه عرصه را برای حضورو ورود بسیاری که شاید بتوانند مجلس را یکبار دیگر در جایگاه واقعی آن که همانا "در راس نظام" بودن است بازگردانند اگر نگفته باشیم غیرممکن که دست کم تنگ نموده. یقینا حضرتعالی بیش از هر فرد دیگری مستحضر هستید که تنزل جایگاه مجلس یعنی اصلی ترین رکن مردم سالاری چه هزینه سنگینی برمصالح و منافع ملی مان وارد می سازد.

چگونه می توانید در چنین شرایطی حاضر شوید که مجلس را بحال خود وانهید؟ می فرمایید رسیده اید به سن و سالی که دیگر می بایستی بازنشسته شوید و جایگاه تان علی القاعده در"اطاق های فکری که می بایستی سیاست های کلان جامعه را مشخص نمایند"است. این سخن تان هم ایضا بسیار ستودنی و منطقی است اما از کدام "اطاق های فکر" در نظام مان صحبت می فرمایید که ناطق نوری در سن ۷۲ سالگی می بایستی در آن سرگرم انتقال تجربیاتش به نسل بعدی شود؟

نه جناب آقای ناطق نوری معزز، باور بفرمایید که کشور بشما نیازدارد و تمسک به "جوان گرایی"،"تزریق خون تازه"،"انجام وظیفه درون اطاق های فکر" و این دست کلیشه ها راهگشا نیستند. آنچه کشور خیلی بیش از"جوان گرایی"و....بدان نیازدارد، دوری از تندروی و پرهیزاز رادیکالیزم انقلابی و متقابلا رفتن بسمت و سوی اعتدال، میانه روی و پراگماتیسم است و دقیقا هم بواسطه این نیاز است که بنده در مقابلتان زانو زده و درخواست می نمایم که نه نگویید. یقین بدانید نیامدن شما کمک خواهد کرد تا جایگاه مجلس دهم از جایگاه مجلس فعلی هم در تاثیرگزاری بر سیاست های سرنوشت ساز کشور و تصمیم گیری های کلان نظام کم اثرتر و کم رنگ ترشود.
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
سی و یکم شهریورماه یکهزاروسیصدونودوچهار

صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۷:۳۰
احسنت به استاد زیبا کلام.از اینکه از سید مظلوم هم حرف زدید بیسار سپاسگزاریم
به امید روزی که سید مظلوم و خندان دولت اصلاحات یکبار دیگه در جایگاهی که حقش هست ببینیم (323098)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۰۳
با سلام نامه پر محتوایی بود اما تاریخ نامه در انتها برای 31خرداد یعنی فردا می باشد (323100)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۰۸
با سلام. لطفا در درج آمار، ارقام و تاريخ دقت نظر بيشتر داشته باشيد. تاريخ نامه براي فردا مي باشد. (323101)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۱۲
موافقم مجبوریم موافق باشیم. (323102)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۱۷
مثل همیشه حرف حساب زده (323103)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۳۸
يقينا جناب آقاي ناطق نوري از بقيه آبرويش مي ترسد! چرا که مي داند رقيب به هيچ اخلاقي پايبند نيست! (323104)
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۸:۵۵
اقا صادق چه اصراری هست که ناطق نوری بیاید؟چندین بارهست که گقته اندکاندید نمیشوم (323106)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۹:۲۴
بنده موافقم. (323107)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۹:۲۶
هنوز سی و یکم نشده که (323108)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۰۹:۵۳
درود بر صادق زیبا کلام که هم صادق است و هم زیبا کلام (323109)
حسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۱۲:۰۳
آقا ایشون یه روز از بقیه ایرانیا جلوترند. میگی نه تاریخ نامه رو نگاه کن (323112)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۱۳:۴۹
تاریخ این نامه مال فرداس؟؟!!!!! (323116)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۱۴:۳۵
کشور به جوانگرایی هم در کنار تجربه نیاز داره... خوبه میانه روها هم اندکی با حضور افرادی مثل اقاسید حسن خمینی و امثالهم جوانگرایی داشته باشن... (323119)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۱۵:۱۰
آفرین ، ضمن دعوت چه تحلیل درستی از اوضاع سیاسی امروز (323122)
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۱۷:۲۹
خیلی عالی است ، افراد با هوش از هر فرصتی برای بیان عقاید و نظرات خود و با نشر تاریخ و رویدادهای مهم استفاده میکنند ، آقایان منتظری ،بازرگان دارند از یادهای نسل جوان میروند آقای خاتمی که وضعش معلوم است و دیگران نظرات اورا بازگو می کنند و جنا ب آقای هاشمی هم که با چه تلاش و از خود گذشتی و با چه زیرکی هنوز نصفه و نیمه سرپا هستند و با اندک فضائیکه بوجود می آورند به اعلام نظرات خود اقدام میکنند در صورتی که هر یک از آنها زمانی از ستونهای انقلاب و نظام بودند. (323125)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ۲۳:۰۸
ی جورایی با دکتر موافقم
ولی نمیتونم دکتر عارف رو در راس مجلس اینده نبینم
شاید این تاکتیک رادیکالها باشه ب مرگ گرفتن تا ب تب راضی شیم
یعنی اینقد جوسازی کردن تا ب ناطق نوری راضی بشیم
ولی اگه خط فکریمون رو ملاحظه کنیم ب دکتر عارف نزدیکتریم تا ناطق نوری
........... (323145)