به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۹۱۲۳۴
توسط سه استاد بصورت دست ساز ساخته شد

اتمام ساخت پیچیده‌ترین ساعت جیبی جهان

گروه فناوری: به مناسبت بزرگداشت 260 سال تولید ساعت، شرکت سوئیسی واشرون کنستانتین هشت سال گذشته را صرف طراحی و ساخت یک ساعت جیبی خیره کننده و منحصر به فرد برای یک خریدار ناشناس کرده است.
اتمام ساخت پیچیده‌ترین ساعت جیبی جهان
این ساعت که به نام رفرنس 57260 شناخته می شود دارای بیش از 2,800 قطعه بسیار ریز است و روند ساخت آن توسط سه استاد ساعت ساز به صورت دست ساز با استفاده از تکنیک های سنتی صورت گرفته است.
مدت زمان طولانی ساخت ساعت رفرنس 57260 نه تنها به زیبایی ظاهری آن باز می گردد بلکه در تعداد عملکردهایی است که این محصول فوق العاده توانایی انجام آنها را دارد. افزون بر نمایش زمان فعلی، رفرنس 57260 می تواند 57 عملکرد از جمله نشانه های طلوع و غروب خورشید، طول روز و شب، نموداری آسمانی برای صور فلکی محلی، وضعیت های ماه، و زنگ های هشدار مختلف را ارائه کند.

با توجه به این که خریدار رفرنس 57260 یک مجموعه‌دار ناشناس است احتمالا بهترین حدس برای قیمت این ساعت واژه "بی قیمت" است. همچنین، مشخص است استادانی که در پس ساخت این اثر هنری قرار داشته اند تمایل چندانی به آغاز پروژه ای جدید در آینده نزدیک نخواهند داشت. به نقل از فربز، یکی از ساعت سازان کار خود را بدون هیچ گونه موی سپیدی آغاز کرد اما امروز موهای سپید بسیاری در سر وی دیده می شوند و بی خوابی های بسیاری را طی این پروژه تجربه کرده است.







مرجع : بازارخبر