به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۹۱۳۰۸
در پسِ هجمه افراطيون به توافق هسته‌ای

برجام و جان بخشی صدا و سیما به دلواپسان

در پسِ این هجمه و هجوم به توافق هسته‌ای که ثمره ماه ها نشست و مذاکره با شش قدرت برجسته جهان بود مي‌خواهند سیه روی‌ها و سیه‌کاری‌های دیروز دولت مورد حمایت شان را از خاطر مردم بزدایند...
برجام و جان بخشی صدا و سیما به دلواپسان
اسماعیل حسین پور

گروه سياسي: روزی که دلواپسان علم مخالفت با مذاکرات هسته ای را نه برای منافع ملی بلکه در راستای تحقق اهداف جناحی شان بالا بردند و برای ناکام نمایاندن دولت پای پیش نهادند کسی فکر نمی‌کرد که دلواپسی این جماعت قلیل در آن نشست های کم تعداد، روزی با نام و عنوان جدید از صدا و سیما پخش شود.

هر چند بررسی برجام بهانه پخش این دلواپسی ها بود و هست ولی همه نیک مي‌دانند که در پسِ تصمیم برخی افراد در پخش سخنان برخی مدعوین به نشست برجام و عدم پخش سخنان موافقان یک هدف نهفته است و آن جان بخشی دوباره به تندروها و دلواپسان است تا بر دستاوردهای دولت دکتر روحانی بتازند وتوافق حاصل از مذاکرات سخت و نفس گیر دولت مردان که با تدبیر بزرگان نظام پیش مي‌رفت را در حد یک توافق سطحی تنزل دهند.

دلواپسان بر این گمان هستند که با حضور در کمیسیون برجام و به کمک برخی نیروهای تندرو خود در صدا و سیما توانسته اند دغدغه های دیروزشان را از این تریبون رسمی بر لب آورند و برای انتخابات پیش رو جان و جلوه ای جدید بیابند غافل از این که ادب و ادبیات این جماعت، خوب در خاطر این مردم مانده است و مردم در این روزها بیشتر و بهتر با نیت دلواپسان آشنا شده اند و در انتخابات پیش رو با حضور پرشور و شکوه شان در انتخابات به خویش اندیشی دلواپسان «نه» ی بزرگی خواهند گفت.

برخی جریانات همسو با دلواپسان در صدا و سیما، با پخش گزینشی مذاکرات برجام و با برجسته کردن برخی افراد دلواپس -که صدای برخی از عقلای اصولگرای مجلس را هم در آورد - ثابت کردند که تفکر دلواپسان تا چه حد در این رسانه رخنه کرده است و این رسانه که باید در جامعه صادق، امیدبخش و اعتمادآفرین باشد فرسنگ ها از این رسالت خطیر فاصله گرفته است.

پخش گزینشی و هدفمند سخنان برخی دلواپسان در کمیسیون برجام به خوبی نمایاند که صدا و سیما به رغم همه ی شعارهایی که مي‌دهد باز هم به تریبون یک عده ی اندک تبدیل شده است و در و دروازه بر دولت و دولت مردان محبوب مردم بسته است و باید دردمندانه گفت صدا و سیما در آزمون بررسی برجام بازنده شد و دلواپسان هر چند حرف شان را زدند ولی مردم در دنیای لبریز رسانه ی امروز به خوبی مي‌دانند، در پسِ این هجمه به توافق هسته ای که ثمره ی ماه ها نشست و مذاکره  با شش قدرت برجسته جهان بود مي‌خواهند سیه روی ها و سیه کاری های دیروز دولت مورد حمایت شان را از خاطر مردم بزدایند و مردم چشم بر انبوه دزدی ها و غارتگری های پیدا و پنهان برخی ناراستان پنهان شده در پشت واژه ی مردم ببندند.

ولی مردم ژرف نگر ایران، در انتخابات پیش ِ رو با «آری» آگاهانه ی شان به فرزندان دلسوز خویش، رنگین کمان زیبای امید را در آسمان دلها به تماشا خواهند نشست. از مدیر رسانه ملی که دارای بینش و منش قابل قبولی است انتظار مي‌رود با نظارت بیشتر بر عملکرد زیرمجموعه اش اجازه ندهد این رسانه بیش از این چشم بر خواسته ی بر حق و منطقی مردم که انعکاس صادقانه و بی طرفانه مسائل است ببندد تا نگاه ژرف و روشن مردم به سمت رسانه های بیگانه خیره نشود.

بی سواد
Romania
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۸
خوشبختانه سواد رسانه ای ما ملت عوام روزبروز بالاتر میرود و خوب باطن هجمه های جناحی اصلاح طلبی و اصول گرایی را میفهمد... شما هم دلواپس رای آوردن جناحی خود هستید و مصداق از آب گل آلود ماهی گرفتن! (323240)
زهرا میر کروبی
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۱۱
این به اصطلاح رسانه، سالهاست که دیگه جایگاهی بین اکثریت مردم نداره و دیگه اعتمادی بهش نیست. گزینش... سانسور.... زدن سر و ته اخبار..... سو استفاده از احساسات مردم..... و خیلی چیزای دیگه کار صدا و سیما شده. تصور کنید دو برنامه نسبتا مستقل 90 و خندوانه رو هم نداشتن چی میشد (323251)
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۴:۰۲
بيسوادي يا باسوادي مطرح نيست نيئت سيما حمايت از اصولگرايي و كوبيدن اصلاح طلبي ميباشد (323263)
ياسمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۵:۴۰
صدا و سيما هميشه مردم را ساده لوح فرض كرده و كل اتفاقات ايران و دنيا را بر مبناى نظرات خود نشان ميدهد و هر كس بر خلاف ضرغام tv بينديشد ، عنصر افراطى و فتنه كر و ضدانقلاب خطاب مىشود (323269)
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۵:۴۰
دستور اینه که صدا و سیما با همین شیوه عمل کنه. اکثر کارمندان صدا و سیما نظرشون رو تو انتخابات 88 و در صندوق مخصوص صدا و سیما انداختند و همه هم مطلعند و کاری دیگه ازشون بر نمیاد. (323270)
باقرزاده دارای سیکل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۹:۵۹
فقط اجازه بدید بزرگان اصلاحات از خودشون دفاع کنند مردم با سواد و کم سواد خودشون قدرت تشخیص دارند که به کی رای بدن (323280)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۲:۱۹
یکی از این دلواپسان آقای امیرآبادی ((فراهانی )) و آقای ((آشتیانی )) نماینده های استان قم دقت کنید (قم) هستند . که اصلا نماینده ی مردم قم نیستند طرف از اراک اومده شده نماینده ! ولی انشالله تو این انتخابات با توجه به پتانسیل خانم الهام . الف و مهندس ع ! ما از شر این نماینده گان راحت میشویم . آقای امیر آبادی برگرد به فراهان و برای مردم فراهان دلواپسی کن ! (323243)
یس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۹:۰۲
منظورت الهام ارجمند و مهندس عابدینیه ؟ (323276)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۲:۲۰
صدا وسیما در بین اکثریت مطلق مردم جایگاهی ندارد هر چه بگوید آب در هاون کوبیدن است مردم زیاد توجهی نمی کنند یکی از عوامل گسترش ماهواره در ایران برنامه های بی رمق و وبدور از اخلاق و انصاف صدا و سیماست (323244)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۰
یکی از عوامل گسترش ماهواره در ایران برنامه های بدور از اخلاق صدا و سیما است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! به نظرت بر عکس نگفتی؟! انصافا آخر جوک بود (323254)
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۲:۵۳
افرادی که با ابرو، عزت، ثروت، فرهنگ، تمدن، آسایش و آرامش این ملت بازی کردن و کشور رو چند ده سال به عقب بردند با هیچ بازی و رسانه و تبلیغی جان نخواهند گرفت (323246)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۲:۵۴
البته حضور گسترده ملت درصورت ورود اصلاح طلبان به انتخابات است (323247)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۰
اگر دولت روحانی بتوانددر مدت6ماه مانده تا انتخابات نتایج لغو تحریم ها را برای مردم ملموس کندقطعا اقبال ملت به اعتدال بیشتر خواهد شد. (323248)
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۰۷
من موندم این کمیسیون که برجام روبرسی کردن همه که مخالف بودن بجزچندنفرکه اونها هم معلوم نبود موافق هستن اما اینها رو ملت میدونن وبغییرازاینکه بیشتر دستشون رو بشود وخودشون خراب کنند چیزی عایدشون نمیگردد بدانند ملت بیدار شده ودگه گول دروغهاشون رو نمیخورن ودرانتخابات اینده چون رای مردم حق الناسه رای نمیارن ان شااله (323250)
آرش از روستا
Germany
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۱۹
متاسفانه صدا و سیما تمام قد علیه انتخاب مردم ایستاده... اینا به دنبال منافع خودشان هستند... فقط از آقای روحانی انتظار دارم که بدهی صداوسیما رو پرداخت نکنه... (323253)
کیان کیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۲
تازمانی که هرکس ساز خود را می زند صدای موزون انسجام وتوسعه ملی به گوش نخواهد رسید هر چند که ملت در مقاطع گوناگون ارائ خویش را با قاطعیت اعلام کرده ودر انتخابات اتی نیز با رای به اصلاح طلبان اعلام خواهد کرد. (323255)
حسین س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۷
حضورگسترده مردم پای صندوقهای رای موقعی است که ببینندکاندیدای مردمی و

دلسوزوآزاداندیش حضور داشته باشد. (323257)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۳۷
6 سال میشه سیمای میلی تماشا نمیکنم .
دست و پا زدن های سیمای میلی اگر بین مردم جایی داشت حال و روزشان این نبود! (323258)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۴۳
دلواپسا نمیدونن این عملکرد توی ذهن مردم نتیجه برعکس خواست صدا و سیما و دلواپسا رو میده و به یک شکست بزرگ دیگه توی انتخابات بعدی نزدیکترشون میکنه (323259)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۴۹
مردم ایران همانطورکه در انتخابات ریاست جمهوری هوشمندانه عمل کردند در انتخابات مجلس در صورت حضور اصلاح طلبان بسیار هوشمندانه تر شرکت خواهند کرد. دلواپسان از الآن کم کم از مجلس خداحافظی کنید. (323260)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۳:۴۹
با هم باشید بهتره همدیگه را خراب نکنید بالاخره مثل هم هستید (323261)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۴:۲۱
متاسفانه رئيس صدا و سيما از يك جناح خاص انتخاب مي شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (323266)
میر موسوی
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۵:۰۶
البته در صورتیکه اصلاح طلبها تو تمام حوزه ها کاندیدا داشته باشن و انتخاباتی رقابتی و سالم شکل بگیره، قطعا مانند زمستان 1378 اصلاح طلبها پیروز میشن و آقایون این حالت رو نمیخوان. و اگر مانند سه انتخابات مجلس گذشته باشه، مشارکت تو شهرهای بزرگ حدود 20 درصد، شهرهای کوچک حدود 35 درصد و روستاها حدود 55 درصد خواهد بود و مشخصه چه کسانی رأی میارن! (323267)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۵:۴۴
n, دوستان سلام لطفا اگر دستتان به قلم و رسانه اي ميرسد در اين مورد مطلب بنويسيد كه دلواپسان از چند طريق در حال نااميد كردن مردم و دور كردن آنها از صندوقهاي راي هستند تا همان بلاي سال 84 را سر شان بياوردن اول تخريب دولت و بي تاپير دانستن فعاليتهاي ان دوم ورود به شبكه ها در قالب روشنفكر و ايجاد اين احساس كه دوباره سر مردم كلا رفته و گول خوردن كه راي دادن تا با اقليت خود دباره به قدرت برگردن و....لطف كاري كنيد كه به اهدافشان نرسند و مردم باور كنند راهي جز صندوق راي و اصلاح گام به گام وجود ندارد (323271)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۶:۲۰
این صدا وسیما تندرو هاست نه صدا و سیمای ملی
زنده باد اصلاحات
زنده باد روحانی
زنده باد عارف
زنده باد هاشمی
زنده باد ظریف
و................
زنده باد سید مظلوم و خندان اصلاحات (323273)
ماهواره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۱۹:۳۷
باز دمت گرم نشستی پای صداسیمای ایران.
ما که خیلی وقت روی گل مجری های با وجدان! شبکه های داخلو نمیبینیم دیگه. (323279)
سانان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۲۰:۱۶
آخ که دلم خیلی برای صدا وتصویر سید همیشه خندان و زیبا روی و زیبا باطن سید محمد خاتمی عزیز مردی صادق و مردی پاک فطرت و دلسوز واقعی مردم سید همیشه خندان تنگ شده (323281)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۲۰:۳۸
اين رسانه ميلی که میگید رو هاتبرده? (323283)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۲۱:۱۲
باید کمپین تحریم رسانه میلی و جناحی و کذاب ایران راه بندازیم (323286)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۷/۰۱ ۲۲:۴۵
مگر تو ایران به غیر از خودیها (بخوانید 10 درصد جامعه) کسی هم سیما را نگاه میکنه (323289)